Srpski tehnički list

–ВбВ

Цела пруга од Крушевца до Ужица дата је у израду предузеђу „Задрузи за подизање

зграда“, којој је после пришла и „Грађанска |

Банка“.

Према генералном предмеру и јединичним ценама предрачунска сума износи 5,040.000 дин. за целу пругу, што значи, да ће доњи строј коштати 33600 дин. по километру.

Како смо сазнали, предузеће је још у почетку овог месеца почело са радом у !-ој Секцији Крушевац — Трстеник. У У-ој Секцији сумњамо да ће се ове јесени рад и почињати, јер ни реамбулација земљишта још

није извршена, и ако је лицитација одобрена још у Јулу месецу. Пролетос се са званичне стране тврдило да ће још у Јулу „будак ударити“; међутим ми улазимо већ у новембар, а предузимачу још ни земљиште није предато. Ако овако и даље буду напредовали железнички радови, сумњамо да ће нам железнице бити готове и за пет, а камо ли

за три године — У осталом, — идемо да видимо ! 21. 1907. Београд Неш. М. Смиљанић

инжињер.

Ходрциска окружна железница Шабац — 5. Жобиљача.

Правац је ове пруге: Шабац — Штитар — Дуваниште — Змињак — Прњавор — Лешница -— Липница (шор) — Лозница — Бања-Ковиљача.

Како је од Шапца до Лознице равница, а нема никаквих особитих препрека, то су и побројана места од Шапца до Лешнице спојена при трасирању готово правим линијама, тако да има праваца по 7 кил. дужине. Око варошице Лешнице до прелаза реке Лешнице има две-три кривине, па после лрелаза реке Лешнице до села Козјака опот је правац око 4 кил. дужине. За тим има неколико кривина кроз Козјак и испод брда Обрежа, па је после опет правац до близу Лознице око 6 кил. дужине. Око Лознице и између Лознице и Ковиљаче прилагођава се траса терену бежећи од велике дринске воде, те су на тих 7 кил. чешће кривине са мањим међуправим.

И ако је пруга направљена као неки лакат према путу Шабац — Лозниза идући селу Штитару, до

кога лознички пут не иде, опет је услед великих пра-

ваца, краћа до Бање Коваљаче за 2 кил. од пута Јер |

је пут 59 кил. а пруга ће бити 57. кил.

Сем те дужине постоји од шабачке станице до савског пристаништа крак у дужини око 1. 5 кил. а иза Шабачке станице продужено је соко 500 м. те ће у ствари дужина колосека бити око 59 кил.

На овој прузи биће најмањи полупречници кри:» вине 80 м. а највећи усгони 5%/«, (5 на хиљаду).

Тежих радова неће бити. Једино на јадарској долини има мело већих и дужих насипа са неколико већих објеката.

Од објеката су знатнаји мостови и то: 1 од 30 м. распона; 4 по 15 м. ги 4 по 10 иначе су остали незнатни пропусти. Е

Отаница у Шапцу, положена на градском пољу до садањег марвеног трга, друге је класе по типу дрдржавних уских железница, у Лешници и Лозници треће је класе а постаје су; на савском пристаништу и у Штитару, Дуваништу, Зимњаку, Прњавору, Липници и Ковиљачи.

Пругу ради округ подрински закљученим зајмом. код Управе Фондова на подлози окружног приреза.

Ради лакшег учешћа наших предузимача у изради доњег строја пруга је подаљена на две секције,

Лицитација за прву секцију (30 Кл. од Шапца) поништио је г. Министар Грађевина због неких форманости, те је друга лицитација за ту секцију заказана за 12. новембар т. г. :

Лицитација за другу секцију (27 кл. од Прњавора до краја), која је остала на браћи Митровиђима, предузимачима из Шапца, одобрио је г. Министар Грађевина. Рад ће, разуме се озбиљно отпочети тек од пролећа.

По израђеном предрачуну један километар пруге стаће просечно око 44000 динара до предаје саобраћају. с

Према овоме а с обзиром на велику насељеност око пруге и залеђе ове пруге богато у каменим и рудним мајданима, у дрвету дрвеној грађи и сировини у опште, изгледи су, да ће се ова пруга најбоље рентирати од свих споредних пруга у Србији.

21—Х%Х — 07

" Шабац. Ј, ћ. 3.