Srpski tehnički list
— 431 —
Члан 20.
За одржаавње путова у доброме стању, као и ради одржавања правилног саобраћаја и сигурности путника, постављају се на окружним путовима путари и надзорници путова, које плаћа округ, у коме су, из окружнога буџета. |
На сваких 100 километара пута поставља се по један надзорник, а на сваких 10 километара најмање по један путар.
Надзорници путова и путари при ступању у службу полажу заклетву пред влашћу и по томе, стоје у односу према публици, што се тиче вршења њихове дужности, као и остали јавни полицијска службеници.
Форму ове заклетве прописаће Министар Грађевина правилником (чл. 22.).
Годишња је плата путара до 600 динара а надзорника путова од 1200 до 1800 динара.
Путаре могу имати и општине за своје путове и у овоме случају оне их постављају и плаћају из свога буџета.
"Нлан 21
Надзорнике путова поставља, кажњава и отпушта Министар Грађевина само на предлог грађевинских одељака, под којима надзорници путова стоје непосредно и у сваком погледу.
Путаре постављају кажњавају и отпуштају окружни одбори такође само на предлог дотичних грађевинских одељака, под чијим надзодом они непосредно стоје.
Улани2 2.
Министар Грађевина прописаће правилник о стручној спреми и дужностима надзорника путова и лутара.
УП. Употреба путова. Члан 23.
Сваки јавни пут сматра се као јавно добро, те према томе мора у свако доба бити слободан за јавни саобраћај
Начин употребе јавних путова и саобраћаја на њима, прописаће се на предлог Министра Грађевина Краљевом уредбом, која ће имати силу закона. Озом ће се уредбом, прописати и казне за кривице учињене противу прописа ове уредбе.
УШ. Баштинске књиге путова — тапије. Члан 24.
Сви јавни путови окружни и општински заједно са принадлежним земљиштем за потребе пута јесу јавно добро, и као такви имаће своје баштинске књиге — тапије.
Баштинске књиге израдиће се, када се изврши катастарски премер целе земље, а по прописима самога катастра.
1Х. Прелазна наређења. Члан. 25. До краја 1908. год. Министар Грађевина прописаће: 1,, Правилник по чл. 8., 20 и 22; 2, Уредбу по чл. 28.; и 3., Нормалије и типове по чл. 16. овога закона. · Члан 26
Досадањи начин израде и одржавања путова народном снагом остаје до краја 1908. год., а потребне суме за израду и одржавање путова, експропријације, надзорнике путова и путаре по члану 15, 18. и 20. овога закона морају се разрезати и унетиу одговарајуће буџете за 1909. годину.
Члан 27.
Овај закон 'важи кад га Краљ потпише и кад се обнародује у „Српским Новинама, а мора се увести у живот 1909. год. и онда престају важити:
ј,, Закон о сувоземним јавним друмовима од 15. априла 1864. год. са свима његовим изменама и допунама; и ; |
2., Сви законски прописи и наредбе, које су противне овоме закону.
15. децембра 1907. год. Београд.
Вгеготи,
Личне веети.
Указом Њ. В. Краља од 18. децембра 1907. г. на основи 5 70. Закона о чиновницима грађанског реда стављени су у пензију, г. Миливоје јЈосимовић директор срп. држ. жепезница и г. Милан Милашиновић управник управе за грађење нових железница, а указом од истог дана постављен је за директора срп. држ. железница г. Др Михаило Поповић Министар у
пензији а за начелника прве класе општег одељења Министарства Грађевина и да врши дужност управвика управе. за грађење нових железница г. Виљем Бадер, начелник Министарства Грађевана у пензији.
Указом Њ. В. Краља од 21. децембра 1907, г, пензионисан је по својој молби г. Љубомир Денић инспектор друге кл. при грађеринском одељку начелства окр. крагујевачког.