Srpski tehnički list

— 431 —

Члан 20.

За одржаавње путова у доброме стању, као и ради одржавања правилног саобраћаја и сигурности путника, постављају се на окружним путовима путари и надзорници путова, које плаћа округ, у коме су, из окружнога буџета. |

На сваких 100 километара пута поставља се по један надзорник, а на сваких 10 километара најмање по један путар.

Надзорници путова и путари при ступању у службу полажу заклетву пред влашћу и по томе, стоје у односу према публици, што се тиче вршења њихове дужности, као и остали јавни полицијска службеници.

Форму ове заклетве прописаће Министар Грађевина правилником (чл. 22.).

Годишња је плата путара до 600 динара а надзорника путова од 1200 до 1800 динара.

Путаре могу имати и општине за своје путове и у овоме случају оне их постављају и плаћају из свога буџета.

"Нлан 21

Надзорнике путова поставља, кажњава и отпушта Министар Грађевина само на предлог грађевинских одељака, под којима надзорници путова стоје непосредно и у сваком погледу.

Путаре постављају кажњавају и отпуштају окружни одбори такође само на предлог дотичних грађевинских одељака, под чијим надзодом они непосредно стоје.

Улани2 2.

Министар Грађевина прописаће правилник о стручној спреми и дужностима надзорника путова и лутара.

УП. Употреба путова. Члан 23.

Сваки јавни пут сматра се као јавно добро, те према томе мора у свако доба бити слободан за јавни саобраћај

Начин употребе јавних путова и саобраћаја на њима, прописаће се на предлог Министра Грађевина Краљевом уредбом, која ће имати силу закона. Озом ће се уредбом, прописати и казне за кривице учињене противу прописа ове уредбе.

УШ. Баштинске књиге путова — тапије. Члан 24.

Сви јавни путови окружни и општински заједно са принадлежним земљиштем за потребе пута јесу јавно добро, и као такви имаће своје баштинске књиге — тапије.

Баштинске књиге израдиће се, када се изврши катастарски премер целе земље, а по прописима самога катастра.

1Х. Прелазна наређења. Члан. 25. До краја 1908. год. Министар Грађевина прописаће: 1,, Правилник по чл. 8., 20 и 22; 2, Уредбу по чл. 28.; и 3., Нормалије и типове по чл. 16. овога закона. · Члан 26

Досадањи начин израде и одржавања путова народном снагом остаје до краја 1908. год., а потребне суме за израду и одржавање путова, експропријације, надзорнике путова и путаре по члану 15, 18. и 20. овога закона морају се разрезати и унетиу одговарајуће буџете за 1909. годину.

Члан 27.

Овај закон 'важи кад га Краљ потпише и кад се обнародује у „Српским Новинама, а мора се увести у живот 1909. год. и онда престају важити:

ј,, Закон о сувоземним јавним друмовима од 15. априла 1864. год. са свима његовим изменама и допунама; и ; |

2., Сви законски прописи и наредбе, које су противне овоме закону.

15. децембра 1907. год. Београд.

Вгеготи,

Личне веети.

Указом Њ. В. Краља од 18. децембра 1907. г. на основи 5 70. Закона о чиновницима грађанског реда стављени су у пензију, г. Миливоје јЈосимовић директор срп. држ. жепезница и г. Милан Милашиновић управник управе за грађење нових железница, а указом од истог дана постављен је за директора срп. држ. железница г. Др Михаило Поповић Министар у

пензији а за начелника прве класе општег одељења Министарства Грађевина и да врши дужност управвика управе. за грађење нових железница г. Виљем Бадер, начелник Министарства Грађевана у пензији.

Указом Њ. В. Краља од 21. децембра 1907, г, пензионисан је по својој молби г. Љубомир Денић инспектор друге кл. при грађеринском одељку начелства окр. крагујевачког.