Srpski tehnički list
БРОЈ 28.
У Београду 13. Јула 1908. год.
ГОД. Х1Х
СРПСНИ
ТЕХНИЧКИ ЛИСТ
ОРГАН УДРУЖЕЊА СРПСКИХ ИНЖЕЊЕРА И АРХИТЕКТА.
Жељезничка пруга Аранђеловац Пајковац. [ Опште напомене.
(Ова је пруга продуж.ње већ готове пруге: Младеновац—Аранђеловац, узаног колосека 0.76м. која је пуштена у саобраћај још пре неколико година.
Од станице Аранђеловац, чија је кота 260, траса се пење до водомеђе реке Кубршнице (слив Јасенице) и Пештана (слив Колубаре) до коте 276,995 а на дужину од 1545,00 м. Дакле на 1545,00м. дужине, траса се пење 16,995 м. или 119/% ·
Пошто траса пређе водомеђу хоризонталом од 215,00 м. дужине и усеком тах. дубине 2,46м. почиње се нагло спуштати у долину реке Пештана са тах. падом 199, док не прође кроз рудовачко дефиле и док се, све поред р. Пештана, не спусти у поље села Рудовца и Барошевца, одакле после иде све пољем београдске, потом ваљевске Колубаре до Лајковца, са тах падом од 119 и тах успоном 8,669,
На целој прузи хоризонтале, падови и успони овако су распоређени.
[). хоризснтала има у укулној дуж 7 100,00м.
2). Падова има од0.70—бољ у , , 18 685,00 3) то о она | (О мр 67800 4). М но О ове Ае “72 160:0094. Ој # ПО а ТОН, 6). Успони ,,1,40—8,40,,, „ „ 4125,00 , Твин „ б У »„ »„ „ 1945,00 ,,
Као што се из овога види, траса стоји у том погледу веома, повољно. Јер, изузимајући тах. успон од 11', на дужини од 1 545,00м. и тах пад од 199/, на дужини од 1 740,00м.
на дужини од 2 160,00м. остали су успони и падови такви, да могу задовољити потпуно све захтеве.
Кривине су овако распоређене:
8 кривина са радијусом од 30м. 10 х У: , » 100м. 14 Ш – а „ 150м.
1 8 | » » 170м. 91 1); 1 у „ 200м,
8 5: | у, „ 250м. 10 ' + ћ » З00м.
| | ја 3 »„ 450м. И. . . . „~ О0м.
1 џ а о „ б00м.
1 “ | ђ „ 700м,
2 и „ 1000м.
Услед купиранога терена од станице Аранђеловац, па до поља рудовачког и барошевачког и усљед велике висине, на коју се траса морала испети, да би прешла водомеђу реке Кубршнице и Пештана, овде су употребљени тах. падови од 19%/,,, тах успони од 119. И пп. радијуси од 80м. али ипак, услед нешто згоднијег терена и услед нешто већих жртава у земљаним радовима и објектима, овде нема оних дугачких шлајфви, као што их имаде од Младеновца до Аранђеловца. Мали број кривина са радијусом од 80м. и пах. пад од 19'/, употребљен на сразмерно малој дужини, неће утицати осетно неповољно на саобраћај.
Из изложенога види се, да ова пруга долази у ред главних железничких пруга. Јер трећина пруге иде купираним тереном, а две трећине пролазе све пољем и равницом, долином Колубаре. Па и у погледу каквоће земљишта ова пруга не задаје никакве тешкоће. Јер пролази већином кроз. чврсту иловачу, местимице помешану са чврстим шљунком, те даје доста чврсто зем-
као и падове од 10,35—14• «, | љиште, које је местимице доста тешко за рад.