Srpski tehnički list

— 8352 —

засебне цеви по 7,02т пречника и имају 0,305т дебео бетонски омотач; дакле свега 6,411: чистог преч ника. Бетон служи само као испуна. Тунелска цев је у пресеку кружна а од ливеног гвожђа и састављена је из сегмената. При грађењу ових тунела ископано је 383785 т“ земље и потрошено 544771 килограм барута. Да би се у цеви одржао потребан притисак ваздуха те да се спречи улаз воде у шит у цев било је потребно 106 700 000 кубних метара збијеног ваздуха; а за послугу машина бушалица још 6011 500т8, За грађење било је потребно 95393 тоне ливеног гвожђа и челика а поред тога још 751 тона за споредне грађевине. За спајање сегмената утрошено је 2648 тони челичних шрафова (завртњева) Утрошено је 240 500 буради цемента и 130 О00т" бетона а поред тога још 38073 зида од опека. Дужина спроводних жица износила је 555,8 километара. Сем овог двоструког тунела у Њујорку су још два подводна тунела у саобраћају (оба су двострука). Један је од ових испод реке Худзона, који почиње са једне јужније тачке полу-острва Мапћанап,—место се зове Сом апа с теед-Сћитећ зекг — и допиредо Ме Зегзеу-а. Саградило га је друштво Ме Јотк 4 Јегзеу Вашуад Сот. Грађење је одпочето у години 1905 а предат је саобраћају такође 19 јула о. г. Други двоструки тунел испод Еаз Клуег полази од јужног рта Мапћанап-а ка Вгоокуп-у. Извршило га је друштво Карга Ттапз! Сотр. и већ је од дуже времена предан саобраћају. Дужина му је 2 километра. Сем овога друштво Ме Јотк 4 Јегзеу Катад Сотр. има још четири тунела који почињу даље на северу од Мапћанап-а (А2га улица) па испод Еаз| К!уег-а свршавају се на Гопо-јапд-у. Ови су тунели такође већ пробијени, има само да се положи колосек, каблови и спроводници и удеси сигнализација. Али ће се ови тунели предати саобраћају тек кад буде довршена путничка станица на Гопо-Јзјапд-у, а то ће бити у мају 1910 године. Саобраћај кроз тунел Нидзоп Ктуег још је врло мали. Возови састављени из четири моторних кола полазили су до сад сваких пет минута а за време навале (кад се полази на рад и враћас рада) свака три минута. Али су ови возови још слабо пуни, бар у сравњењу са огромним саобраћајем осталих деоница њујоршке подземне железнице. Путује се три минута. Међутим саобраћај кроз ЕазБјуег-тунел ка Вгоокуп-у врло је велики и воз Вгоокђуп-Ехргез који путује од Вгопх-а кроз цео Мапћанап до ВоуПпо Стееп-а препуњен је у свако доба дана. Од Воућпо (Стееп-а ло Вгоокјуп-а путује се непуних 5 минута. Унутарња страна овог тунела сасвим је гола те се виде сегменти без икакве испуне а ипак је потпуно сув

2. 4. о: Јов А. М, Мо 2. УЈ.

С _____________ ===

ВЕСТИ

Личне Вести

Указом Њ. В. Краља од 7. октобра ове год. постављен је за вишег инжењера друге класе у грађевинском одељку при начелству округа пиротског г. Јордан Видановић, в. инжењер исте класе у Управи за грађење нових железница; и

за подинжењера прве класе г. Петар А. Ћирић, свршени техничар.

Грађевинске вести.

Нов камени пропуст од 3—м. распона саградиће се преко Поповачког потока у селу Поповцу, на путу Велико Село–-Орљево — Петровац, по пројекту самоуправног инжењера г. П, М. Ракића.

Предрачунска је сума 6656,48 дин.

Нов камени пропуст од 3,00 распона, саградиће се преко потока Љубановца на путу Петровац— Жабаре, по пројекту самоуправног инжењера г. П. М. Ракића.

Предрачунска је сума 5406,88 дин.

Лицитација за доњи строј за гвоздени мост преко Бељаве, на путу Пожаревац—Свилајнац држаће се у канцеларији окр. одбора окр. пожаревачког у Пожаревцу на дан !. децем. 0. г. од 9—12 пре подне,

Предрачунска је сума 14131,21 дин. а кауција 1400 динара.

БЕБА а ши

Благајникова пошта Г. Јосиф Ринер инспектор, повереник за округ нишки, послао нам је покупљену претплату за лист, и то: по 20. дин. за целу 1909: год од г. Душана Цветковића потпуковника и окружне Банке из Ниша,—

по 10 дин, за П полугође 1909. год.

Од ГЉЛГ. Цветка Лозановића предуз,, Пандила Божиновића предузимача, Андре Николића предузимача, Ж. Стоиљковића и Пенчића трг. и Нишке Трг. Банке из Ниша и одокружног одбора окр. нишког за 1904 и 1905. год,

Г. Милорад Миливојевић инжењ. из Краљева послао нам је 20 дин. на име претплате за 11 полугође 1907 и 1 полгође 1908. год.

Г.Г, Чеда Младеновић в. инжењ. и Ђ Николић предуз. из Зајечара послали су“нам по 20. дин. на име претплате за | полугође 1908 и [ полугође 1909. г.

Власник за Удружење Срп. Инжењера и Архитекта Кирило Савић ванредан професор Универзитета, одговорни уредник Јован Андрејевић инжењер управник грађевинског одељка општине београдске Штампарија К Грегорића и друга — Београд