Srpski tehnički list

БРОЈ 24

У Београду Недеља 13. Јуна 1910. г.

ГОД. ХХ

СРПОНИ

ТЕХНИЧНИ ЛИСТ

ОРГАН УДРУЖЕЊА СРПСКИХ ИНЖЕЊЕРА И АРХИТЕКТА

САДРЖАЈ; Стечај. Хеншел—Голдшмитове локомотиве Ме

363 — 375 пише Милан Гребенаровић диплом. машин. инжењер. стр.

189. — Књижевност: Списание на Блгарското Инжењерно и Архитектно дружество бр. 17 и 18 од Д. — Подаци о цементима стр. 195. — Вести, — Благајникова пошта, стр. 196. СТЕЧДАЈ У оцењивачком суду су изабрана ова

Удружење Српских Инжењера и Архитекта расписује овим стечај за израду расправе о армираном бетону.

Најбоље израђену расправу награђује са 200 динара Раљска фабрика дјемента.

Расправа има у првом реду да изложи и испита опште особине конструкција од армираног бетона и да при томе обрати особиту пажњу питању: кадасуиу колико оне подесније од осталих а нарочито чисто

гвоздених конструкција.

При том расуђивању треба узети у обзир све особине армираног бетона, а нарочито његову сигурност противу пожара и његове игијенске особине.

При испитивању конструкција од армираног бегона с економског гледишта ваља

узети у обзир не само трошкове око израде |

него и трошкове око одржавања.

Зарад бољег објашњена и очигледнијег упоређења могу се расп ави додати и упоредни пројекти за једну конструкцију у гвожђу и у армираном бетону и то за околину Пожаревца, Шапца или другог ког места у Србији у којима је оскудица у добром крупном камену за зидање.

Рок за предају расправе оцењивачком суду или Удружењу Српских Инжењера и Архитекта биће Цвети 1911. године како би се могао извршити преглед и оцена поднесе них расправа, те да се награда додели о Главном скупу Удружења на Духове 1911.

лица ;

Председник: г. Јефта Стефановића ред. професор Универзитета и чланови г,г, Ки. рило Савић Управник грађења нових железница, Миленко Турудић и Ог Јпреп Милутин Миланковић ванредни проф. универзитета и Драгутин Маслаћ архитект Мин _ Грађевина,

30. маја 1910. год. Београд. У име Удружења Српских Инжењера и Архитекта Председник оцењивачког суда Јефта Стефановић.

Хеншел — Годдшмитове локомотиве Мо обе — 975,

Пише Милан ГРЕБЕНАРОВИЋ, ДИПЛОМ. МАШИН, ИНЖЕЊЕР.

У Техн. Листу бр. 21 од 23. маја текуће године изволео је бивши вршилац дужности шефа машинског оделења С.Д.'Ж. инспектор г. М. Илић, главни фактор при набавкама несрећних Хеншлових локомотива ХМ 363—9868 и још несрећнијих Голдшмитових локомотива Мо 369—8375, изнети своје мишљење =-у ствари непотпун нетачан и погрешно примењен извод из одељка: „Вемесцпо дег осотонуеп 1п сегадеп С пескеп ипа Киштипгеп, ђеађене! уоп у. Вогпез,“ а у делу: „Гле Елзепђаћи Тесћишк дег Севепуат уоп Вшт, Вагкћацзеп ипа хоп Вопез,“ које су у исто време има сматрати као одговор на моје погледе и разлагања о овим локомотивама,