Srpski tehnički list

_ 930 —

износи на метар 2100 килограма нова алинеја. Нема поузданих података о сопственој тежини брода и о корисном товару који може носити, Подаци се би-

тно разликују и разнолики су. Али се може узети да

брод Стетет - Вауага П. може понети 20 људи и све што је потребно за путовање од двадесет часова, (воде, бензина, мазива, профијанта ит. Д.)

Биће од интереса да наведемо и неколико података о ремизи за овај најновији брод. Зграда у којој се чува балон у Гатоне - Втеш! изгледа да је не само највећа ремиза за балоне већ и најбоље је удешена и снабдевена. Дугачка је 140. метара висока 30 а широка 29 метара. Зграду с пред затварају врата на два крила. Крила се не отварају већ се повлаче лево и десно а окачена су у свом горњем делу точковима о попречну шину. Повлаче се помоћу витла (винта). Нарочите су инсталације удешене за одржавање равномерне температуре у згради. Зграда је зарад тога изнутра обложена плочама од плуте које су врло добар изолатор противу зрачења топлоте. За зиму удешено је централно грејање паром.

Досадашњи покушаји летења испали су необично повољно. Биће од интереса да се види како ће се брод понашати при првом даљном лету, који је заказан, лету од Париза до Лондона и натраг свега 620 километара.

Ми ћемо те резултате сачекати и саопштити

нашим читаоцима. Ј.

ПАРИСКЕ ПОДЗЕМНЕ ЖЕЛЕЗНИЦЕ,

Станице.

е) Станице у отвореним усецима

Три такве станице има на јужној појасној прузи. Све су разнолико распоређене.

Станица на Рјасе де Та Вазе извршена је у отвореном усеку да би се канал 51. Матп могао премостити тако високо, како то не би сметало бродовљу, али је поред тога још био услов и тај. да се пруга испред и иза станице уведе непосредно у тунел. Дакле су месне прилике налагале да станица буде у усеку. Канал је зарад тога на дужину од 40 метара сужен на 20 м. ширине па је тако преко суженог канала израђен гвозден мост с колосеком постављеним што је могло бити ниже.

Мост има три носача. Средњи је двогуб (близни) а крајњи су једногуби. Перони су још подупрти по једним решеткастим носачем један метар више. Сваки је овакав носач везан помоћу попречних носача са главним двогубим носачем.

Патоси перона израђени су од таласастог лима. Преко лима је бетон и слој асфалта.

Оба перона спојена су пешачким мостом пре-

ко колосека и овај је мост покривен и обложен

стаклом. У вези с израдом ове станице извршено је и

| проширење улиде изнад канала. Зато су употребље-

ни осам лиманих носача по 2', метра висине пове-

| зани попречним носачима. Патос проширене улице

постављен је на сводове Утрошено је за тај циљ 970 тони гвожђарије.

Станица је на 50 метара дужине у хоризонтали, 25 метара станичког колосека лежи у успону 4д9/ ) Сем тога ка станици воде две рампе једна с једне друга с друге стране. Рампе су стрмене 40%/() једна је дугачка 107 а једна 77 метара. На тај начин постигнуто је да се пруга на краткој дужини спусти на ниво тунела. Тунел је пресведен гвозденим носачима и сводовима јер је плитко испод површине калдрме.

Исто тако има још две станице у отвореном усеку на прузи која пресеца долину Влеуге где је железница на читавом километру дужине изнад улице.

У тој долини земљиште је јако купирано и железница је врло вешто проведена. Станице су постављене баш на прелазима из надземне у под земну пругу.

Карактер станице у усеку има управо само једна станица на Расе 56. Јасаиез.

Шине те станице леже око 3'/, метара испод површине калдрме. Станица је одвојена од улице зидом и гелендером. Перони су покривени кровом облика ду који је богато обложен стаклетом. Кров подупиру гвоздени стубови усађени у перон те је саобраћај мало спречен. Стубови су у размаку по 7,5 метара. С тога што је земљиште испод ове станице незгодно — стари камени мајдани—морали су зидови и фундаменти испод станице бити врло јаких димензија. То су управо читаве подземне грађевине на сводове. Темељи зидова допиру до дна мајдана. Мајдани су овде у два спрата.

Друга слична станица на истој деоници јесте станица у улици Кце Согмвап. Она својим источним крајем таман допире у рампу усека а остали јој део лежи у рампи у насипу.

Слично је извршена и станици Ве! Ап (јужна појасна пруга) на десној обали реке Сене.

Најзад има још да се помене и станица диа! де Раззу на јужној лојасној прузи. И она чини прелаз између подземне и надземне пруге, јер лежи на крају стрмог силаза железнице од Трокадеро ка

| реци Сени. Једна трећина станице лежи у тунелу,

средњи јој је део у усеку а други крај у почетку надземне пруге. Иначе има све одлике станица типа ђ, 4 и е. На овом месту силазе ка реци Сени улице из високог дела Раззу и оне су спојене с