Srpski tehnički list

в= #66. ==

У-та Траса. коју обележава дирекција С. Д. Ж. на терену

одваја се од пруге Београд — Ниш на км. 54 и на |

коти око 80 у Топчидеру у једној новојфвећој станици, коју треба у Топчидеру постројити, и којом ће Топчидер да изгуби своје обележје као одилични парк и лешњиковац, као резервоар чистога ваздуха

за јехтичава плућа Београда; — прође даље поред. манастира Раковице, пење се уз реку раковичку, прође под вододеоницом ове реке и потока „Баре“ |

(што утиче у реку Врчинску) једним тунелом, 1340 м. дугачким (близу белопоточке механе) на висини око 155.00 м. и на км. 16.750, у слив потока „Баре“ на белопоточкој страни под Авалом. Од овога тунела, — положеног у једној ували скоро на међи двеју геолошких формација (са стране Авалске серпентин-еуфотид, биотит, трахит, — са стране Раковичке кречњак топчидерски у дубини, и јаки слој глине и иловаче на површини), где се дакле могу очекивати знашне шешкоће, — силази пруга преко дубоких јаруга испресецаног терена десном обалом потока „Баре“ (преко јаруга и потока : Глумачког, Рајкове гаруге: Глунца, Крвчевине, Врановца, сте по левој њеној обали, испресецаној дужим потоцима са Авале, и спушта се на км. 21. 100 на коту 124.6 даклем за 30,4 м. од тунела. Од „Кованишта“ (км. 22.600) иде преко „Мочила,“ „Староселског“ потока, и пење се са врло малим успоном све до станице „Врчинске“ над потоком „Каратачом“

Глеђевца и Кованишта) па уз Врчинску реку, |

| | | |

на км. 26 40 на коту са 126,00. Одавде са 80 пење се до водомеђе на км. 34.0 зване „Липе“ 2524 м. високе, између Врчинске реке и потока „Мало Вујче,“ што утиче већу „Раљску“ реку, на висину 187 м. у тунслу, . ј. за 51 м. Терен са стране врчинске пред тунелом изгледа доста испретуран и могуће је да ће се ту и клизање појавити. Прошавши водомеђу „Липе“ тунелом 800 м дугачким, (на излазу са југа терен је солидан, спушта се траса на поток „Мало Бучје“ под Малу Иванчу на реку Раљу на висину 156.00, даклем за 51.00 м., на км. 38.6. На овом делу од тунела ка Раљи има знатних падина и биће знатних земљаних и вештачких радова. Траса води под Иванчом даље све долином реке Раље под Умчаре, (км. 50), кота 121, и про шавши поред: „Суве чесме,“ прелази у селу Раљи реку Раљу и савија ка. прузи Смедерево Велика Плана коју пак км, 10.8 (кота 48.00) достигне својим км. 71.4 код Мале Крсне На делуу долини реке Раље од Мале Иванче до Колара имаће да се прођу, особито код Умчара, поплавна и баровита земљишта; фундације многих мостова и пропуста биће доста теретне и скупе.

Код Мале Крсне (км. 10,8 == 71.4) ваља поста вити сајузну станицу за крак у Смедерево, која се и пројектира.

Дужина ове пруге за грађење јесте 71.4—5,4) = 66 км. од Београда за вожњу 71,4 км.

Упоредимо ли дужине свију ових траса, — како за грађење тако и за вожњу, излазе ови бројеви:

ТЕ ДУЖИНА КМ. Т број КУДА ВОДИ ТРАСА за | за трајање П РИМЕДБА градњу | вожњу | градње || Поред Дунава од „Јалије у Бе- 497 | 566 | 2 Но 4 “ пау ограду | године Дунава. ме алдрма крај 2'| Као под 1.) изузевши део 62:8 | 69.6 | 15/, Велики део калдрма и о Винча — Гроцка године! покрај Дунава отпада, зато : - и би тунел. 3 | Са „Тркалишта“—Врчин, — Пу- 69.6 70:2 А РК 8 се ан (али кратких), дарци— Смедеревски кеј | године теле и опег оскудица у 41 Исто као 3.) само Петријево - 129 729 2 Исто као 3.) али само 3 ту „Митинац“ код Смедерева | године | нела, четврти, највећи отпада, 5 | Државна: Топчидер, —Врчин — 66:0 71'4 2. Због тунела 1340 м дугачког М. Крсна. | године| у тешком терену.

Из ове таблице јазно се види, да односно дужине (и падова шраса прва далеко надмашује све осшале, па и трасу коју на шерену сада обележа-

| ва С. Д. Ж., јер она је за грађење за 16,8 км. и | за вожњу 14.8 км. дужа од линије под 1). На ли-

| нији под 1.) поред Дунава нема никаквих тунела ни