Srpski tehnički list

— 121 —

К. Д. Главинић налази да министра треба о-

слободити ових ситних послова и дати начелнику _

право да одобрава оволикс кредите. Само све ово треба довести у склад са новим законом о државном рачуноводству.

Чл. 35. Прима се.

"Чл. 36. (особље грађевинске струке).

Дим. Наумовић предлаже се да се свуда у закону избаце звања: подинжењер и под-архитекта као застарела, па да се замене звањима: привремени инжењер и привремени архитекта.

Скуп прима овај предлог.

Чл. 37. плате особља.

— паставиће се —

Да ли је корисније градити железницу за Ваљево ОД

Лознице преко „Крста“ 1 низ рену Корониту, До Јаребнце

или од станице „Липнице“ Преко „Прељева УЗ „КОреНИТ“ Пену опет до Јаребице 7

— РЕФЕРАТ Окружном Одбору округа Подринског У Шапцу. ИНЖЕЊЕРА Јована Јирачека

По усменом позиву деловође окружног, госп. Љ. Вуловића, -— да прегледам терен у троуглу: Липница — Лозница, — река Коренита — Јадарска долина од пр. код моста на реци Коренити, с једне и Лозница — станица Липница –Шор— „Прљев“долина Јадра спет до предњега моста на реци Коренити с друге стране у тој сврси и циљу, да бих мого оценити, и своје вештачко мишљење дати, да ли је могућно и под каквим условима односно успона ит. д. и од пр. са каквим трошком саградити пругу од Лознице правцем на исток, од пр поред друма Лозница – Осечина—Ваљево, идући из станице Лознице уз реку „Жеравицу,“ па прешав

у долину реке Корените и даље уз Јадар, — те да саобраћај особа из долине јадарске не обилази Лозннцу, — у сравњењу са трасом коју показује

природан положај низ Јадар, па преко ниског седла „Прељева“ ниже села Липнице, право у сшаницу „Липницу.“

Моја посматрања односно овога пројекта чињена су на основи ових факта : 1). Средина станице „Липница“ |

јесте на км. . : 2 44.75' од

2). Средина (станице „Лознице“ Шапца јесте на км. . 5 -"50.70

Од Липнице до Лознице = 5.95 км.

заокругљено == 6 км.

3). Висина (надм,) стан. ( Липница јесте са 134.00 | Лозница _„ „ 148.00

Разлика у висини + 9м.

Показало се, да је могуће извршити предњим правцем три рационалне трасе, и то:

А.

Идући од станице Липнице луком на лево при јужном излазу преко утрине и преко седла, званог „ГТрељево“ ниже села Липнице, на исток уз Јадар под Прељевском црквом, и прешав Грнчарску реку,“ па уз „Корениту“ реку поред Доње Недељице, поред Недељишке цркве и прешав „Корениту“ реку од прилике код моста на истој у месту званом „Ставе,“ па даље кроз „Велико Поље,“ пређемо поток „Грозничавац“ и код друмског моста на „Дубоком“ потоку овај поток и даље реку „Крлаган“ достигнемо са кил. 14.8 станицу „Јаребице“ положену лево од друма Лозница—Ваљево на раскршћу овога са друмом за Текериш и Шабац.

Надморска висина ове станице Јаребице била би око 155.0 т.ј. на 74.0 км. имала би само 21 мет. успона; просечно = 1.569) и најсише 4'у без падова у противном правцу. — дакле све најбољи односи за вожњу, а и грађење јер готово сва пруга би дошла у мали насип са материјалним ровом. Узмемо-ли цену за грађење пруге просечно за 1 км. нешто мало вишу: због многих пропуста и мостова и калдрма на боковима: но што је просечна цена пруге Шабац—/Лозница (и та је била

"= 41.414.84 дин.), даклем најмање 48.000 дин..

коштаће ова линија од Липнице до Јаребице : =

43 48.00.0 4 686400. дин, заокругљено 690.000 динара.

Зе вожњу правцем у Лозницу, изнела би ова пруга 14.8 + 6,0 = 20.8 км. дужуне, за Шабац пак "4,30 - 44.75 = 59.05 км. заокругљено 29 км.

Б. Друга могућа линија води:

Идући из северног краја станице у Лозници луком на десно, преко „Лозничког поља“ правцем на „Клубачки Луг,“ под село „Клубци,“ преко утрине истога села и — прешавши на згодном (најужем месту реку „Жеравију“ — (долазећу са Вел. Бобије у Манастирском Троношком имању) — на десну обалу, пењемо се — идући ка југу са 189 до „Точка“ (извор крај реке до друма Ваљевског у селу Тршићу), и скренемо отуда на исток, уз поток „Буковац“ поред Ваљевског друма, прођемо најнижу тачку на вододеоници, звану „Крст,“ (високу са 226 мет. надморске висине) усеком 8—9 м.

| дубоким (даклем на коти са 218—217 мет. надм.

в.) у слив „Грнчарске“ реке, -- савијемо у поток „Шајиновац,“ па у „Кленовац,“ и у засеоку званом