Srpski tehnički list

— 156 —

Па = ји. = + 3,70 -6,34 == -= 23,50,

Отуда је:

пп О, = –Е Је — Џар — Џа =+ 0,830—18 50 — 23,50 = — 41,70 1.

пресек : пп О, 41700 кг, Малак рани 00 Кер Као што се види, место претпостављеног односа | об о 1 Еп4

добијамо да је у ствари тај однос:

Ем 88

ован 56

Да би претпоставка одговорила бар приближно стварности, узећемо за штап (Ј, пресек 80 см“ место нађеног 60 см“, услед чега ће бити нов однос

_Ра = — а До ет о В.) Одредба компонената А и Н реакција К у левом ослонцу средњег отвора.

Ако је у опште узев К реакција лучног носача са препустима у ослонцу А, њења вертикална и хоризонтална компонента нека „је. А односно Њ па ћемо тад за соствену тежину имати: Ке Ави Нг,) за

прелазни терет КР, Ар Нр, при чему су компоненте:

Ар и Нр јеџновремено изазвате кстим положајем посматраног воза; утицај промене температуре на хоризонтални потисак лука нека је НЕ.

Количине Аг, На и НЕ сталне су за један но-

сач и одређују се једном за свагда из дотичних |

утицајних линија.

Вредности компонената: Ари Нр, ваља наћи за више карактерних положаја покретног воза најнепопољније комбинованог за дотични носач, у олносу на тражену реакцију К.

Претпоставимо, да имамо посач моста са једним колосеком од 0,76 т., да се по носачу могу кретати точкови највише двеју тендерлокомотива, са неограниченим, бројем теретних кола с једне стране тих локомотива. Шема замишљеног воза, са притисцима точкова и размацима осовина престаљена је на листу 1.

Ради простијег извођења занемарујемо утицај ветра, бочних потисака изазватих ударом точкова локомотиве о главе шина у страну, као и друге евентуалне силе и ако оне не стварају никакву тешкоћу у постављеном задатку.

Из утицајних линија за А и Н, које су изсл. на листу 1. по себи јасне излази, да је у нашем

случају :

А, и Ар= РЕоћтћ+а 5 ПРЕЛЕТ БА

о +06.60.0,65 + 07.1

о 12440,7.2.572 — 0,7.2.01 — 0,7.1.024 — 06.6,0.01 = + 11,21 — 0,67 = + 10,54 1.

п—824ђ92 + 2112 (044 —

= 0.86 + 1,20) + 1,33] = (— 0,6..6,0. 0,45 — 0,7. .1.09—0,7.2.0452-4+07.2 [2.25 + 138] = п- ги Б76 а вбњ= + 3,10

А На =(— о ћ Та

Пређе смо нашли, да је хоризонтални потисак. лука изазват променом температуре. Н; = --6,34 (У

Компоненте: Ари Нр реакције К; изазваше прелазним оптерећењем. Према означеним положајима возова у сл. 1) а с обзиром на утицајне линије за А и Н, добијамо да је:

Ар == + 7,50 + 25,00 - +) г + 32,50 1.

| Нр=— 510 — 0,20 |- | + 3, 50 = + 96,20 1.

за цео воз. !.

Ар = + 25,001 Ре | за воз [ са изостап-

Н'р== + 31,50 |. | љеним колима.

за цео воз. |. Нри ==—

+ 5,40 — 756 = + 9,00 А'ри == + 36,30 + 1,70 — ; 4) — 0,10 = + 37,60 |. | за воз П. без поНђа — — 11,00 + 20.20. + следњих кола +5,40—1 ,00—-13, 601 А"ри = + 36,30 бе И Н'ри== — 11,00 + 20.20 = ) за воз П без кола = + 9,20 1. | Арџ = 71/9,007 | за воз ЈИ састојећи се само 6) ( из једне тендер локомотиве | Нрџ == — 19,80 | и то прве с десна. | А'рш = — 3,00 + 4,00 = | 5 == 1,0039 ( за воз Шод две | Н'рџ = — 19,30 + 11,00 =| тендерлокомотиве = — 1,301. |

Ар = - 19,00 5) 8). а воз ТУ састојећи се само | Нру== — 12,30 Ц из једне тендерлокомотиве,