Srpski tehnički list
— 157 —
Комбинацијом најнеповољнијих вредности: Ас и Не, Ар, и Пр. и + Н добијамо правце и величине реакција К, — Ка, при чему су вредности : Ар, Не и + НЕ сталне за један носач, а једновремене вредности Ар и Нр променљиве и зависне од узетих положаја возова 1—]ЈУ изнад утицајних линија за Ди Н сл. !ђи 10).
Преношењем у повољној размери у нашој слици 1. == 1 шт.) вредности за Ми А реакције К од ослонца А, као радијуса вектора, за разне случаје ве могућног укупног односно парцијалног оптерећења, добијамо, да нам реакције К описују више затворених кривих линија. Очевидно је, да у сваком _ случају постоји једна таква затворена крива линија, _ која све остале обвија, она је дакле њихова анве-
"лова.
Ако табеларно преставимо све нађене вредности за компоненте А и Н реакција К, лако ћемо моћи помоћу њих конструисати и саму анвелопу, елиминишући оне крајње тачке реакција А, које падају у унутрашњост анвелопом затворене површине.
С обзиром на досада нађене вредности за компоменте; Ал, На, |! као сталне количине, и промен: љиве вредности: Ар, и Нр, које су за све посматра-
та: А и Н олговарајуће реакције К, — К;, престављене у сл. 1. По себи се разуме, да при прелазу посматраних возова преко носача, за сваки положај дотичног воза домијамо по једно: Ар и Нр које компоненте, са онима од Аг, Нри += комбиноване, одређују више реакција К, различитих по правцу, величини и положају, с тим, што оне све пролазе кроз зглавак ослонца А. Пренашањем тих реакција К из тачке А у повољној размери, по правцу величини и смислу добијамо, да нам крајње ш — тачке њихове описују бесконачна много затворених кри-
ових линија. Јасно је, да између њих постоји и једна таква крива линија која све остале обвија, она је према томе њихова анвелопа.
Место поменутих бесконачно много затворених кривих линија, за нас је особито важно, да конструишемо одмах саму анвелопу из максималних и минималних вредности реакција К. које су одређене из вредности компонената: А и Н, изазватих сталним и променљивим оптерећењем.
Преставимо ли бројно вредности за К, односА и Н, с обзиром на узете карактерне положаје возова 1—1М, биће нам лако из њих наћи оне вредности, које су за конструкцију анвелопе меродавне.
За узети пример, а с обзиром на утицајне ли:
не возове Г—|У различите, добијамо из компонена- | није за А и Н сл, 1ђ и 10) биће:
| Аг = + 10,54: = Зе + 10,54 # од с у) « Аџш= | да + Ар=+10,54 + 3250 = . , + 43,08, „ Бир. 2) ' на | Не= +310:= КИ СОТО а зе, 3)
· Не -–- Нрг = Не = + 3,10—19, 30 + 6,34 == + 29830, , гир 4)
5, рг и + # су утицаји од сопствене тежине прелазног, тере- 0 „| Буреи ет | | та и температурне промене. “ 324 НЕ" - Ел МЕ " + 948, , Бич 8)
За констукцију анвелопе, као што се цртањем реакција к;. можемо само вредности: 2 и 5 и 1! и 8, које су подвучене.
Аналого су;
уверити, меродавне су
Ар: = 4- 10,54. == . . . „ | 1054 бода .. 1)
ЈА :— | А Арт = 104 - 260 — :-Е, . | + 35,54, „ сир: 2) а не | НЕД РАИ Џо 300, „0 9) Не + нра + НЕ = + 3,10 ++ 31,50 +684=. :, +8460, „ сир: 4)
| + 1064 „5, рти+-“ 5)
Меродавне вредности за анвелопу су; 2и 5. | -- 2826, „ 5 рти-- 1 6)
„ — 8,24, „ги—"%, . 7)
| + 944. „ сги-Т, , 8)
ПИ | Ар == + 10,54! = . пиле 1)
5 У :е Аре Ари ее 4 10,54 1. 36; 80 · == + 47,34, „ си рп 2) 8 н= Ман пи – з 5 у + 3,10, МУ СА де 9) Нур - Нрш= Њњ= ++ 310 49,00 + 6,84 =, | 1210, „ вирп 4)
| + 1844, , с рпи + 5)
Меродавне вредности за анвелопу су:2и 6. + 5:76, , љгрпи— 1 6) | 3.24, „ ги— 7. 7)
+ 944, , ги“. 8)