Student

— наставак са 2 стране сно из пређеног градива и слично. Ретка су саветовања професора и студената о проблемима наставе и учења, а она су нужна и корисна, Интереси школе и интереси студената морају да буду исти, тј. задатак је и школских власти и студоната да наш Универзитет да одређен број стручних кадрова нашој привреди; ако те сарадње не би било, онда наши напори не би били усклађени, не би ишли једном одређеном циљу. Наша партиска оргакизација професора мора постићи да се код свих каставника развије одговорност и осећње да су недостаци у погледу рада студената и њихови сопствени недостаци, Новофррмирана руководства катедри треба у.заједници са руководствима НСО-а да организују таква саветовања, која ће, нема сумње, много помоћи да се отклоне недостаци и у раду катедри и у раду студената. А проблема има много ноји траже неодложно решење. С друге стране, треба енергично суз бити све испаде од стране појединих студената који права у свом односу према наставницима и својим ставом одбијају их од те сарадње. Сарадња са наставницима углавном зависи од тога како ће професор комуниста и руководства Народне омладине прићи наставницима и како ће их успети да мобилишу на тај заједнички рад. Посебно место у раду наше Партнје на Универзитету нагласио је Даннло Пурић, заузима питање борбе за идејност и научну приндипијелност у настави, Он је ово своје излагање поткрепио са неколнко примера из предавања појединих наставника и нагласио да је читав низ... уџбеника, скрипата а нарочито предавања, наших многих наставника преоптерећеки идеализмом, ненаучношћу, фалсификатима па и отворено непријатељским тендецијама. Посебно је пи. тање што се већина наших професора сријентише на науку Запада, док се врло мало њих оријентише на науку Совјетског савеза. За ово је нарочито пример Медицикски факултет и Агрономски ма да је познато, да су баш те науке у СССР-у далеко отскочиле од наука на Западу. Разуме св да ми морамо повести борбу против свих тих појава о којима смо говорили. У првом реду овај задатак припада нашим комунистима професорима. Борба против тих недостатака захтева разне облике рада. У првом реду ту долази помоћ наших наставника, чланова НП, добронамерним професорима да се ослободе разних идеалистичких, буржоаских казадних теорија и да усвоје науку марксизмалењинизма, да усвоје материјалистички поглед на свет. За овај задатак нрупну улогу треба да одигра Удружење наставника и његов лист“ Универзитетски весник“. Наши комунистинаставници треба да буду иницијатори разних дискусија које треба организовати на појединим катедрама или иа факултету међу наставницимаоразним научним проблемима, које се тичу те катедре или факултета. С друге стране, наше универзитетске власти тре>ба да појачају контролу око издавања уџбеника и скрипата и да настоје да се изврше рецензије за поједине уџбенике. Али најбољи начин, који треба да обезбеди идејност уџбеника, јесте да наши комунисти професори почну и сами да пишу. Без тога ми ћемо се са овим проблемом стално борити. Разуме се да и студенти могу са своје стране да помогну ову борбу за чистоту наше науке. „Народни студент“, „Зборник студвнтских радова", семинари итд. су места где и студенти треба да развију дискусију по овом питању. У прошлој години било је знатних резултата у овом погледу, али ми треба још упорније да наставимо са овим радом. У борби за изградњу новог стручњака посебно место заузима идеолошки рад са студентима. Друг Данило Пурић задржао се у свом реферату дуже на овом питању и као највећи недостатак истакао је слабост да на ндшим факултетима нема обавезног пре?дмета из марксизма-лењинизма, наводећи речи друга Ђнласа о слабостима идеалистичког карактера. „Ове речи у својој суштини погађају наш Универзитет и нашу партиску организацију. Овмм проблемо.м нароч!ито треба дасе позабаве наши партиски руководиоци. Из ових

речи друга Ђиласа јасно проистиче да ми траба да развијамо марксистичко образовање студената у два правца: о првом правцу било је раније речи у борби за идејност наставе у сваком предмету напосе а другм правац је давање студентима основа из марксизма-лењинизма. Дозволите, да овде напоменемо неке специфичне ствари нвких факултета и академија. Наше партиске организације на академијама прошле године водиле су прилично оштру борбу против формалистичних скретања које су захватиле и н-еке наше мланове КП. На Академији ликовних уметности чак је владало мишљење код неких, да Партија спутава уметника, да је кубизам форма ликовне уметности која одговара социјализму, да уметник треба да стоји изнад политике тј. да ј« политика кеспоЈива са уметношћу итд. Таквих скретања има и на Музичкој академији и неким групама Филозофског факултета. Студенти архитектурв углавном се угледају на немачку архитентуру, а студенти групе Историје уметности на Филозофском факултету, уче из уџбенина Макса Оберона, који је познат по својој декадентности. На нашим анадемијама, на поједик>им групама Филозофског факултета баш због тога што недостају уџбеници, а и многи наставници су оптерсћени разним назадним схватањима треба развити живу дискусију, организовати сеодинаре, предавања и сл, Проблем раскринкавања западне реакционарне уметности правовремене је постављен. Наш „Народни студент” по директивама Универзитетског комитета је такође настојао да ово »и-тање прати и заоштрава и његово третирањз овог проблема помогло је студентима наших академија. Ми треба овдв да истакнемо партиску организацију Ликовне академије, која је озбиљно схватила питање борбе против застрањивања уметности, па су и неки чланови КП искључеии из Партије због својих реакционарних схватања, Наша партиска организација треба да буде будна по овим питањима и да настоји да наши отуденти, нарочито студенти 'академија, књижевноспи и уметности усвоје социјалистички реализам, да се боре против свих могућих скретања, да се боре против ути-

цаја буржоаских схватања у уметности. Наш рад у прошлој години на проучавању марксизма-лењинизма знатно је напредовао. Ако погледамо постигнуте резултате на идеолошкој изградњи чланова КП и ванпартијаца видећемо да су постигнути не мали резултати. Број од 8.000 који Је обухваћвн на нурсевима, није за потцењивање. Испити одржани на завршетку рада на курсевима, показали су да су посетиоци вечерњих курсева савладали основно градиво и да су оозбиљно схватили изучавање маркси. зма-лењинизма. У прошлој години издигло се стотину предавача код којих се после сваког предавања осећао знатан напредак. Руководства курсева савладавши у првим месецима тешко. ће око организације курсева, касније су се све више посветила идејној страни курсева, припремању предавања, начин<у прорађивању материјала и сл. Али главни наш недостатак у погледу курсева Је што су наша партиска руковдоства била препустила курсеве искључиво руководствима курсева. Основне партиске организације а нарочито одељења нису спроводила контролу над теоретбким радом својих чланова, тако да је приличан број члакова КП олако схватио питањо свог теоретског уздизања, С друге стране, партиска руководства н<ису довољно пажње поклонила предавачима, њиховом методу рада, предавањи. ма и слично и честа је појава да су наши предавачи на курсевима онемогућен!и да спреме солидно предавање, због тота што их организација задужује још по неким секторима њеног рада. Зато те друговз ове године треба ослободити свих других за. дужења а руководства да им помогну са организовањем коксултација пре одржавања сваког предавања. Ове го. дине курсеви су почели да раде првог новсмбра и на њих се уписало 14.000. Нема сумње да би број ванпартијаца био још већи да су им наши чланови КП објаснили значаЈ ових курсева. Ту ствар ми морамо хитно исправити. За ванпартијце који нису обухваћсни нурсевима ми треба да створимо кружоке, како би били обухваћени сви студенти марксистичким образовањем. Рад курсева и

ове године почео је коредзвно, они нису још учвршћени, на конференци. је и на консултације се редовно не долази итд." На крају свог реферата друг Данило Пурић говорио је; о потребама даљег културног рада

међу студентима; о агитационопропагандном раду, о потребама проналажења нових форми у раду овог одељења; о фискултурном раду на Универзитету и нагласио да је ту најважније питање омасовљења гиимнастичких друштава.

РЕЗОЛУЦИЈА III ПАРТИСКЕ КОНФЕРЕНЦИЈЕ БЕОГРАДСКОГ УНИВЕРЗИТЕТА

Саслушавши извештај Универзитетског комитета КПС и после свестране дискусије. Ш партиска конференција Београдског универзитета доноси следећу; РЕЗОЛУЦИЈУ 111 партиска конференција Београдског универзитета усваја извештаје Универзитетског комитета КПС и одобрава у целини његов рад у времену од II партиске конференције до данас111 партиска конференција констатује да је партиска организација Београдског универзитета за последњу годину дана постигла крупне резултате у омасовљавању Партије, у оријентацији њеног партиског чланства и ванпартијских маса на стручни рад, у учвршћењу организације Народне омладине, као и у идеолошком уздизањ у чланова КП и ванпартиских масаАнализирајући досадашње резултате и пропусте партиске организације Београдског универзитета, 111 партиска конференција поставља пред сва партиска руководства и читаво партиско чланство следеће задатке: I 1) Наша партиска организација треба боље да повезује онште задатке Партије са нашом специфичном проблематиком. Зато је потребно појачати политички рад са члановима и кандидатима КП. Треба пажљиво пратити све одлуке наших партиских руководстава и власти како би сваки члан КП добро познавао те одлуке. Ради тога основне партиске организације и партиска одељења треба да на састанцима претресају о политичким догађајима и променама како у нашој земљи тако и у свету-2) Са више плана треба политички васпитавати студенте ванпартијце. У том смислу организовати више предавања из политичке, економске, друштвене и културне проблематике како би линија наше Партије била јасна свим студентима по овим питањима. Кроз тај рад треба ла се оцртава наш пут 'у социјализам да би он био што јаснији сваком студенту.

-3) Особиту бригу посветити марксистичко-лењинистичком васпитању студената- Усвајање те науке треба да наоружава наше студенте марксистичком принципијелношћу, правилним научким и уметничким критеријумом- Он треба на тај начин да помаже у развијању борбе против ненаучнот третирања појединих научних питања и са катедри и од стране студената, борбе за високу идејност науке и културе, за марксистичко усвајање научних истина, против мистике и фалсификата. Без тога нема праве науке нити доброг стручњака у социјалистичкој изградњи. 4) У свакодневном раду појачавати будност и оштрину чланова Партије према класном непријатељу, који још увек делује и развија свој рад у разиим формама: у искривљавању науке, саботирању наставе и разних политичких акција, које наша Партија спроводи преко Народне омладине. Њихов рад треба на сваком кораку раскринкавати и немилосрдно чистити наше редове од тих непријатеља. 5) Треба разбијати неправилно становиште код неких чланова КП према организацији Народне омладине које се огледа у потцењивању те оранизације, учинити да се свакњ члан КП уклопи у рад Народне омладине како би се на тај начин наша Партија чврсто везала за ванпартијске студентске масе. Ради тога попотребно је: а) Учврстити основне организације Народне омладине, активе и групе које треба да развију уз помоћ партијаца сталну идеолошку борбу и на тај начин наоружавају ванпартијце комунистичким васпитањем- б) Побољшати стил рада у организацији' Народне омладине, ослободити је уског практицизма и расправљати на састанцима актива и група и опште политичке проблеме као и задатке, које рсшава наша Паотија. у том смислу озбиљно припремати. а не претварати их у формално пре-

ношење ранијих закључака партиских састанака. в) Уз руководства Народне омладине формирати одељења и апарате који ће помоћи тим руководствима у бржем и бољем извршавању задатакаг) Читав рад у организацији Народне омладине треба усмерити на то да чланови Народне омладине и у теорији и у пракси усвајају програм Партије тј. да се што активније за њега залажу. 6) Брига о материјалном животу и здрављу свих наших студената треба да буде свакодневни задатак партиске организаццје и специјално руководства. Партиска организација дужна је да пружи пуну помоћ народним и школским властима у решавању материјалних питања студената. У том циљу особито ангажовати економске одборе и контролисати њихов рад. Одборе треба оспособити да не врше само дистрибутивне функције, него да руководе и решавају задатке у вези ’ г,г " у њавања студенатаII 1) Партиске организације треба да чувају и продубљују јединство, како партиске организације тако и организације Народне омладине. Појачати будност у односу на оне елементе којима је циљ нарушавање тога јединства. 2) Побољшати унутар-партиски живот у нашим организацијама. Доследно спроводећи у живот статут КПЈ, развијати партијност и дисциплину наших чланова (уредно долажење на састанак и плаћање чланарине итд.) и ликвидирати сваку аљкавост у том погледу- Појачати оштрину у односу на оне другове који се неодговорно односе према задацима и борити се против сваке попустљивости у том правцу. Треба се борити против свих по-

ЦЕНТРАЛНОМ КОМИТЕТУ КП СРБИЈЕ

БЕОГ Р А Д Са своје 111 партиске конференције, на којој сМо детаљно проанализнрали сав свој досадашњи рад, донели закључке за будући рад, изабрали своје руководство и делегате за II конгрес КПС упућујемо вам борбене комунистичке поздраве. Наша партиска организација је успела да на основним задацима окупи готово сву студентску омладину. На основном задатку наше организације стварању што пре висококвалификованих стручњака, као и на идејном васпитању чланова Партије и свих студената и на радовима на обнови земље, наша организација ]е постигла добре резултате. Само у јунском испитном року ове године положено је више испита него за две школске године у старој Југославији. Наши студенти су у огромној већини усвојили у основном марксистичко-лењинистичку методологију у наукама. У току прошле школске године прошло је кроз наше партиске курсеве преко 8.000, а данас они обухватају 14.000 студената. Ми смо, међутим, констатовали да је у нашем раду било и недостатака. Политички рад Иа нашем Универзитету није још довољно конкретан ни жив, какав би могао да буде. Ми још нисмо успели да васпитамо студенте на систематско учење преко читаве године, него још има ужурбаног и предиспитног учења. Ми смо у вези са тим закључили, да наша партиска организација треба да удвостручи напоре за учвршћење организације Народне омладине, појачавајући политички рад у партиској организацији и међу студентима уопште, повезујући тај рад са општим задацима наше Партије и наших народа. Ми морамо настојати свим силама да васпитамо све наше студенте за упоран и систематски рад, а исто тако ћемо водити упорну и жилаву борбу за високу идејност у третирању научних проблема, против ненаучности и фалсификата у науци. И комунисти и ванпартијци нашег Универзитета са гнушањем су одбили лажи и беспринципијелне нападе на нашу славну револуцију, на наше народе, Партију и наш херојски Централни комитет. Ова партиска конференција у име свих чланова КП на Универзитету, шаље вам борбене поздраве и обећава да ће свим силама радити да изврши све задатке које буде пред нас поставио II Конгрес КПС. НЕКА ЖИВИ ЦЕНТРАЛНИ КОМИТЕТ КОМУНИСТИЧКЕ ПАРТИЈЕ СРБИЈЕ! 111 ПАРТИСКА КОНФЕРЕНЦИЈА * БЕОГРАДСКОГ УНИВЕРЗИТЕТА

Број 31

ПОЛИТИЧКИ ИЗВЕШТАЈ УК КПС

НАРОДНИ СТУДЕНТ

3