Student

ЗА ПУНИ УСПЕХ У ЈУНСКОМ ИСПИТНОМ РОКУ

Потребно је побољшати организацију часова предвојничке обуке

У прошлом, зимском семестру уведена је предвојничка обука као предмет на факултетима. Студенти су обазезн« да посећују часове и да полажу испит из овог предмета. Читав рад у тсжу прЧиилог семестра углавном је био усмере« на организовање апарата и наставничког кадра, и успостављању евиденције похађања часова. Предавања на многим факултетима н-лсу била добро организована- Студентима није било јаоно да ли треба или не треба на nocehyjy часове. Руководства Народне омладине нису се заложила да благовремено растумаче прави значај и смисао ванармиског васпитања. Сем тога Деканати факултета нису часовима предвојничке обуке жжлањали потребну пажњу, а и многима није било јасно шта треба да раде Деканати а шта омладинска организација. Као пример врло слабог opraкизовања часова предвоЈ'ничке обуке у прошлом семестру може да послужи Фармацеутски факултет, Руководство Народне омладнне није ни једанпут озбиљно разговарало о предвојиичкој обуци и студенти углавном нису уопште слушал-л предавања. Филозофски факултет Је показао врло мало иницијативе да боље организује часове предвојничке обуке. Деканат факултета није тачно одређивао сале за часове, па се већина часова због тога није одржала. Сем тога деканат Филозофског факултети допустио је да се распоред часова мења према договору између официра предавача и студената слушалаца. А руководство Народне омладине је питање предвојилчке обуке поставило на дневни ред конференција тек пред крај семестра. Још се до данас на Правном факултету не з«а тачно ко треба а ко не треба да посећује предвојничку обуку. ОмладкнсКа организација тог факултета требало би много озбиљније да третира питање предвојничке обуке на својим састанцима и да не дозволи да само веома мали број студвната посећује часове предвојничке обуке. Руководства Економског и Пољоетривредно-шумарског факултета, као и руководство ВПШ, такође би треЈбало да обрате више пажње предвојиичкој обуци, да се боље позежу са уннверзитетскпм руководством за предвојннчку обуку. Руководство Народне омладлне на Музичкој академији, на којој у првом семестру није уо-пште било предвојничке обуке, није предузсло ништа да студеагге убеди у потребу ванармиског васпитања и да им разјасни његоз. зиачај* Једини факултет који j’e показао залагање да што боље организује часове предвојничке обуке, да установл тачну евиденцију похаћања часова, јесте Ветеринарски факултет. Природно-математички факултет је показао такође врло добре резултате. Предвојничка обука на та два факултета су пример како треба организовати и какав став треба заузети према тии часовима. Да би се надокнадила пропуштена редовна предавања, у току јануара су организовани ванреднн часовл, који нису потпуно успели, због тога што студенти ннсу долазкли, што није било тачие евиденције и сл. Најважнији задатак свих факултета у летњем семестру је да у што краћем року заведу тачну евиденцију и да одмах организују војне библиотеке одакле ће студенти моћи да узлмају мате-

ријал и скрипта за спремање испита. Факултети треба такође да реше питање помоћника предавача. Деканати факултета треба да направе распоред у коме би назиачили тачно одређене дане, подесне за одржавање нових специјалних часова за другове који уопште нису похађали предвојничку обуку у злмском семестру. Преко омладинских организација студенте треба упознати са новим правилником и упутствима о предво.јничкој обуци на Универзитету и Великим школама. Организација Народне омладине треба благовремено да упозорл студенте на обавезан испитни рок, на обавезно посећивање часова, на то да се намерно избегавање часова кажњава по дисципл. зак члан 12 о предвојничкој обуци, итд., итд. Behe ангажовање организације Народне омладине у упознавању студената са значајем ванармиског образовања, као и боља организација часова од стране деканата уклониће у овом семестру грешке због којих часовл предвојничке обуке на нашем Универзитету у прошлом семестру нису имали успеха.

Неџад Пашић

Рударски факултет

Aктив студената ÍII године kao целина испуни обавезу

На cboj’hm конфервнцијама у првом семестру студенти рударства треће године узели су обавезе да полажу просечно по четири испита на сваког студента укупио 364 испита. Секретари.јат актива предузео је све припреме како 6и се полагање могло што боље одвијати. Нарочита пажња посвећена је заосталим испитима из прве године да се студенти не би морали враћати и губити годину, Оформљене су консултационе групе из физике л математике 11. Са испитима из друге године као на пример динамике, отпорности, покушај бројнијих консултационих група није успео због различитог ннвоа знања па су се ови испити спремали у груплцама по три до четири студентаНа испиту из динамике од 46 пријављеннх 17 студената је одустало. Испити из треће године спремани су кроз консултационе групе на којима су наставници објашњавали неразумљлве

партије, Добра предавања професора Малића из општег машинства и његова помоћ у самом припремању испита дали су врло добре резултате средња оцена 9. Обавезу за полагање узело је 64 студента, а на испнте је изашло 91 од којих је пало свега 6. Дубинско бушење полагало је 97 студената и свих 97 положило са средњом оценом 9. Из досадашњих испитних резултата види се да he обавезе бити не само испуњене него и премашене. Пријављено је 471 испит а досада је положено 306 испита, пало 14 а одустало 35 студенатаУ дискусији поводом испита истакнуто је да је актив као целина испунио обавезу, Међутим, неки друговл нису испунили обавезе. На пример, Никола Караганов који Је пријавио велики број испита до сада је одустао од 3. Петар Обрадовић који је у ранијим рокоцима покушавао да преписује на испитима,

пошто то ниЈе могао покушао је да се чзвуче препирући се са професорима. Ђурађ Димитријевић и још неки изашли су потпуно неспремни на испит. Поред ово неколико лоших примера већина другова је добро спремила испите. Рака Веселиновић дао је на пр- четири лспита са средњом оцвном 8 5. У дискусији је нарочито подвучено да деканат факултета још до сада није саставио одређен план предмета који се уче а који не. Тако на пример неки студенти геологије спремали су терм динамнку све до испита, а када су дошли на испит онда су им саопштили да им је тај предмет укинут, или, рударском отсеку је у новембру била укинута аналитичка хемија а сада се опет уводи у наставни план, тако да многи другови морају накнадно да завршавају рад у лабораторију и да полажу још један испит у јуну.

Миливој Комненов

ВЕСТИ ИЗ ОРГАНИЗАЦИЈА

ПОЉОПРИВРЕДНО-ШУМАРСКИ ФАКУЛТЕТ Студенти друге године агрономије дали су на својој конференцији конкретне предлоге за рад да се у јунском иСпитном року не би поновили слаби реЗултатл- Пошто је подвучена потреба и.ндив«дуалног давања обавеза на конференцијама, студвнти су, поред осталих, дали и овај предлог да се актив подели на мање групе којима би руководили најбољи студенти. Тако ће се имати потпунија евчденција о раду и испуњавању обавеза сваког студента. Ради бол>ег успеха на испитима из гепетпке, прсдвиђене су заједничке дискусије о стању у биолошкој науци. ★ Студенти четврте године и апсолвенти актива сточара показали су слпбе резултате. Од 138 студенага 30 губи годину.

Дискутујући о свом неуспеху студенти су добро уочили узроке од којих је један отсуство сваког такмичења. Поред општих закључака дискусија није дала никакве конкретне предлоге коЈи би побољшали стручан рад. ★ Испитни резултати воћарсковиноградарског актива слабији су у поређењу са Јунским. Од 768 испита положено је 502, а одусталих има 191. Као на.јважнији узрок томе студенти подвлаче недовољну контролу од стране руководства актива и слаб ток такмичаља. ★ Предавачка секција створила је план помоћи нашем селу. Она ће одржати 80 предавања по срезовима и посетити 26 сеоских радних задруга Србије, Војводине,. Косова и МетохиЈе. Затим ће лати за сеоске залруге научне и стручне филмове и по два стал-

на конструктора. Студенти ће одржати низ предавања из обла«ти колективизације и задругарства за градитеље Новог Београда. ★ На трећој години одржано је предавање о ситуацији у Кини, предвиђено планом. Лепо посећено предавање и необично жива дискусија показали су интересовање студената за револуционарну борбу Кинеског народа. Најбоље си дискутовали студенти: Јовичевић, Стефановић и Рачић. ФИЛОЗОФСКИ ФАКУЛТЕТ Студенти славистике озбиљно спремају вече Љермонтовљеве поезије које ће се ускоро одржати. Реферат о Љермонтову песнику, неколико рецитациЈа, музика и соло певање, даће целом овом вечеру свечано-уметнички карактер- У припремама учествују студенти свију година.

На првим отвореним партиским састанцима основних партисмих организација романскогерманског и ставистичког актива примљени су за кондидате КП и чланове КП нови другови. Отворени партиски састанци на Филозофском факултету одиграће видну улогу у стручном и идеолошком уздизању студената, будућег кадра за наше средње школе. ТЕХНИЧКА ВЕЛИКА ШКОЛА Кружок радио-аматера наставио је са радом. Поред теоретских часова чланови радио-кружока се у радионици практично упознају са радио-техником. Досада су студенти радили детекторе л једноцевнике. У даљем раду предвићено је израђивање и двоцевника- Тако ани у својо] радионици повезују теорију са праксом.

Стоматолошки факултет

Многи студенти одустају од колоквијума

На Стоматолошком факултету 'почели су колоквиуми из неких предмета- Већина студената не схвата озблљно ове колоквиуме, како то јасно показује пример колоквиума из хемије, од кога је одустао већи 6poj студената У вези са тим може се чути да he се кроз 20 дана одржати за оне који одустају нов колоквиум, или; „има времена до другога колоквиума". а неки чак тврде да су колоквиуми непотребни и да треба лћи „директно на испит“. Путем колоквиума проверава се знање студената и упознаје метод нспитивања, а све приче и тврђења Koj’a треба да оправдају одустајање, имају за циљ оправдавање слабог несистематског рада у изучавању градива, потребног за испит. Студенти који су одустали овога пута нису, значи, блли спремни да још сада покажу извесно знање. Они оставл>ају да пред испит „кампањски“ спреме предмет; неки су већ питали и демонстратора да ли се може спремити физика за 15 дана. Овакав начин рада довео је до слабих резултата у јануарском испитном року. Кампањско учење треба да буде замењено планским слстематским изучавањем, а колокиуми у овом случају треба да буду контрола таквога рада. М. С.

Зашто многи студенти понављају годину због математике

АНАЛИЗА ИСПИТА НА ДРУГ ОЈ ГОДИНИ (II ГРУПА) ГРАЂЕВИНСКОГ ФАКУЛТЕТА

Студенти II године (друге групе) Грађевинског факултета су имали 146 заосталих испита из математике 1. Од тога Је положило 41, пало 89, а одустало 16 студеиата. На својој конференцији посвећеној анализи јануарско-фебруарског испитног рожа има лл су да разматрају између осталих проблема и неуспех на испиту математике 1. У дискусији се између осталог могло запазити да поједкни студенти имаЈу потпуно неправилно мишљење о узроцима неуспеха. Многи су тврдили да је њиховом неуспеху крив овај или онај наставник, односно да се код Једног наставника, рецимо професора Авакумовића може лакше положити математика, а да је напротив теже положити код професора Марковића и његовог асистента Стипанића. Други су пак тврдили сасвим обратно. Међутим било је и таквих другова који су наводили трему и испитну грозницу као једини разлог својих неуспеха. Међутим и на усменчм испитима из математике I могло се констатовати да Један добар број студената не з«а ни наЈ-

освовније ствари из средњошколске математике. Закључци конференције су потпуно правилни, и могу користити као искуства нашим млађим друговима за њихов што Јспешнији рад. У закључцима се подвлачи да је већи број студената П године Грађевинског факултета током цбле прошле године био веома немаран, кије посећивао вежбе са асистентом и демонстраторима- Велики број другова више је посвећивао пагжњу много лакшим предметима, као на пр. нацртној геоме-* трији, статици и техничком цртању, заборављајући притом основни предмет математику I. Карактеристично је да су овакви студенти у овом испитном року и понавЈвали.

С. Наумовић

Медицински факултет

Нa IV години основане консултационе групе

Пред јануарски испитети рок образоване су на четвртој години консултационе групе од 6 до 10 другова са циљем да се до почетка испита повремено контролише пређено градиво. До формирања ових група дошло је исувише касно и зато оне нису постигле никакве резултате. Пошто план о понавл>ању градиеа за целу групу није могао задовољити jep је дотле сваки појединаца различито обрађивао материјал и неслагања унутар групе била су велика. Једном речју, контрола знања под тако различитим индивидуалннм окОлстима није донела жељених резултата. И групе су се распале* На састанцима актива, Народне омладине је решено да се одмах на почетку овог семестра образују консултационе групе, како би било довољно времена за усклађивање индивидуалних планова са општим. На почетку овог семестра ове групе су образоване на целој четвртој години како за заостале испите из треће године тако и за прдмете четврте године. Састанци ће се одржавати једанпут недељно. На групама ће се водити рачу\на да се чешће понавл>а раније пређено градиво. Руководство Народне омладине четврте године израдило је општи план, којим се предвиђа временски рок у коме треба савладати потребан материјал.

Драган Лукић

Број 4

НАРОДНИ СТУЛЕНТ

3