Student

ИСПУЊЕЊЕ ПЛАНА КАДРОВА ЗАВИСИ ОД ТЕМЕЉНИХ ПРИПРЕМА ЗА ПРЕТСТОЈЕЋЕ ИСПИТЕ

Ретко се када на нашем Увиверзитету тако много говоршло о учењу као што је то случај давас, непосредно пред јунскнм испитним роком. Ала инје битно само то што се товори, ието и то је мното важније ретко да се када више радидо, да се преданије и озбиљније придазило учењу ието што св то чинн дапас. Ортанизација Народне омладиве, правилно схватаЈуИи да је учење крупво подитичко питање и користећи своје отромно досадашње искуство, чини велнке напоре да побољша стручпи рад н учење студеиата, подитне квалитет знања будућих стручњака. На томе мното помажу студевтима и иаставници. Ве А је иостала обична појава па свим факултетима да паши наставпици, и поред предавања и друтих својих обавеза, налазе времена да помотну студеитнма, дају нм објашњења, савете, лрЖе консудтацнје и мањим трупама студената, па штавише и поједиицима. Наше катедре ппстају омиљена ме.ста наших студената око којих се они окупљају, свесни да ће ту паћи помоћ за решавање и иајтежих тешкоћа. Ако се има у виду да је данас ситуација у потледу броја пастав• иог особља, вежбаоница и уџбеиика. иако још незадовољавају, ипак,. у односу на раније тодиче. мнот-о повољнија, онда постаје јасно зашто се н обпвезе студената ао своме квалитету битпо разликују од равијих. Зато се на У ниверзитету дапас тако миото товори о учењу и стварно учи ,за наступајући испитии рок. Но не треба се заваравати да су исцрпепе све могућности, да се још интепзивнијим радом не може мнота иова обаведа узетв. Данас за то постоје мотућпости в њих треба искористити. Хистолошке вежбе студената медмциае II године

СТУДЕНТИ ЧЕТВРТЕ ГОДИНЕ ГРАЂЕВИНСКОГ ФАКУЛТЕТА УЗЕЛИ РЕАЛНЕ ОБАВЕЗЕ ЗА ПОЛАГАЊЕ ИСПИТА

Последњих недеља на нашим факулте-тима оживеле су свечане конференције за узимање обавеза. Наше групе, активи, па и читави факултети усклађујући свој рад на стручном пољу, са општим задатком изградње кадрова, повећавају обавезе и то максимално. Као рокови у кфима ће се дати гро испита и најтежих, постављени су јуни и септембар. Јануарски испитни рок У будуће ће се третирати као услован. Међу факултетима који су правилно схватили и приступили псвећању обавеза, налази се и Грађевински, а нарочито његова четврта година. После добро спроведене агитације од стране стручног руководства и саме организације Народне омладине и упознавања студената са бројем дипломаца који њихова година треба да да 1950-те, студенти су појединачно приступили узимању обавеза. Обавезе за полагање испита У јуну и сегггембру узеДо је 97% чланова Народне омладине. Конструктивни отсек на коме студира 72 студента. уаео је обавезу да се у јуну положи 281, а у септембру 157 испита. Исти је случај и са сдудентима хидро-техничког и саобраћајнор отсека. Реалност ових обавеза не огледа ое само у бро&г испита; обавезама су обухваћени најтежи и најобимнији испити за које се чак и право м полатање твшко стиче (везани су за велихк број пројеката које гфвтходно треба израдити). Тадав јв •дучај на пример са статиком. X повећању обавеза, и уопште у ЗД*врввању моЈућности за полаганл мсшгга у ова даа рока, руководоту к организацији, у многоме Је ■ормсвкло искусгво последњег, јавуарско-фебруарскот рока. На осиову успеха и неуспеха овотв рока стручно рукородство мо*ао Је да нсправи нецравилности хвко у самом стручном раду на овој години, тако исто и да укахе појединднма на њиховв грешке. Оно Ј« пре свега поједивачно расмотрило случај сваког студента и мохућности њиховог рада. Поред ооога шго је организација Народне омладине Грађевинског .Факултета водила рачуна да оба-8638 буду максимадне, нмје дозволено ни неозбиљво узимање обавеЗа У смислу нереалног пребацивања. Неки студенти, мада имају своја властито искуство из рока Јануар-фебруар, и овога пута обавезали су се на превелики броЈ испита. Стручно руководство правилно је и благовремено увидело опасност од оваквог начина полагања испита. Досадашња пракса на овом факултету показује да студенти који нису умели да одмере могућности и услове за свој рад, пред *рај Семестра ,а на почетку полагања, почињу нагло да одустају и то од већег броја испита, или да падају због добро не савладаног градива. Тиме не само што се не испуњавају обавезе, " еК 06 утрожава и ‘ само

редовно, систематско полагање и нових предмета. Зато је руководство године смањило ове нереалне обавезе. Узимањем реалних обавеза четврта година Грађевинског факултета средила је и систематизовала свој стручни рад, тако да је она данасдобро организовани колектив младих стручњака који се озбиљно припрема да испуни своју највећу обавезу према нашим народима, руководству и Партији дати земљи 1950 године планом предвиђени број грађевинских стручњака. Ж. П. Помоћ професора Филозофског факултета дипломцима Професори славистичке катедре Филозофског факултета, указују нарочиту помоћ дипломцима у савлађивању тешкоћа н а које наилазе у раду, а које се углавном одражавају као последица специјалних околности са којима се морала борити прва послератна генерација студената (недостатак уџбеника, стручне литературе итд.). За оне студенте IV године који слабије владају рускии језиком, професор К. Тарановски одржава специјалне часове који ће студентима умногоме користити за практично савлађивање руске фонетиКв. Сем тога, професори одржавају нарочите састанке са дипломцима у вези израде њихових дипломских радова. На досадашњим састанцима студенти су заједно са професорима дискутовали по многим нејасним проблемима ва које су наилазили у раду. На овим састанцима професори су дали савете студентима чоји користити у спремању дипломских радова. Б. М. К.

ВЕТЕРИНАРСКИ ФАКУЛТЕТ У опасности је да понавља годину 350 студената треће године

Често се међу нашим студентима чује: „Ма Правилник је за све то крив”. Тиме иокушавају да се правдају поје* Динпи који губе годину, твме покушавају да објаоле. нека руководства факултета неуспех своје' органвззције в чланства у стручиом раду. Међутим, Правилник није издвојена, самостална и споља наметнута одлука; он је, уствари, само крајњи • одраз читаве наше стручне подитике на факултетима. И зато, када се говори о њему и резултатима његове примене не треба заборавити ца ту полвтику, ие треба заборавити да се погледају и анализирају сви они моменти и методи стручног рада, да се осмотри правилност и оштрина става организауије, њено васпитање чланства у духу „учен>е мерило наше оданости стаари социјализма”. Јер онако како су ова питања решева, таквим је плодом и уродио Правилник. Али о овоме многи наши факултети вису благовремено и довољно водвли рачуна тако даl се данас, посде јануарског рока, а у време припреиа за јунски, многи члаиови Народне омладнне, а негде и читаве групе, налазе пред озбиљиом препреком и питањем како лнквидирати све испите на време. Један од ових случајева је и трећа година Ветеринарског факултета. Подаци в цифре овако говоре: на голини има 459 студената, од тога броја 18 без иједног заосталог испита, 38 са једннм, 55 са два, 81 еа три, а 122 са пет заосталих испита, или укупно 1.473 заосталих иепвта. Томе броју треба додати још 2.772 иепита на које чланови ове групе стнчу право по-

лагања у јуну. Значи, прад студентима ове годиве стоји задатак да у јуну сваки положп по 6 редовних в све заостале испите, како би могли редовно да заврше треКу годину. Оваквим стањем доведено је у питање даље редовно студирање 350 чланова Народне омладине треће године Ветеринарског факултета. » Ради праввлнијег решења овог проблема треба извршити анализу узрока којв су до њета довели. Пре свега, грсшка је направљена још ва првој години. Друтовн са старијвх година и организација нису благовремено указали студентима ва најбољи начин са-. влаћивања градива. Препуштени сзми себи, они су без система радили вапоредо са физиком, хсмијом, биологијом н анатомвју, ма да је аватомија предмет који се полаже тек после другв године. На тај вачин губљено је врсме в могућност за систематски рад на прва трв предмета који су врло обимни. Као' резултат оваквог рада дошли су заостали испити, дошло је поремећено сТудирање предмета друге године. То је први разлог гомилања заосталих испита. Ово питање требало је брзо решвтв. Као најбоља форма првхваћене су консултације са професорима. Међутим, како су професори енергично захтевали да се ва сваком састаику консултациоае групе врши и пропнтиваЊв, студевтв су почели да избегавају састанке. Овога пута органвзација јо ваправила своју највећу грешву. Место да подрже овакав систем рада профееора н да еа своје стране, контролом и опоиињањем сваког појединца.

потпомогну овај рад, они су то препустили вољи студената. Још је један озбиљан разлог овом пагомилавању заосталих испита, а који такође отежава полагање и самвх редовних испвта. То је често мењање и допуњавање наставног плана. Наше просветне власти, руковођене потребом стварања не само лекарских ветеринарских стручњака, већ уједно и добрих зоотехннчких стручњака, допуниле су већим бројем иоввх предмета стари наставни план.- То допуњавање п мењање наставног плана је неопходност коју захтева реконструкција и сомијалистичка изградња нашег села. Оно ће учпнити да наш будући ветеринарски кадар буде потпуно оспособљен ие само за лечење стоке, већ и за изграђивање нашег сточарства у ново модерно сточарство. Али тешкоћа примене новог наставног плана, и то у трећој години где ст тв промене наЈвеће, није у његово) обвмности, већ што поред тог великог броја нових предмета студенти ове године носе на свој'ии плећима првличан баласт заосталих испита ранијих година. Зато св појединцв, а варочвто руководство групе, не би требало да правдају обимчошћу наставног плана. Наставви план ва свим нашвм факултетнма је нзмењен у смислу допуњавања,’ алв он ипак није препрека редовног полагања. Ову отежану ситуацвју организација Народне омладине, има услова да побољша. Пре свега, ревизијом обавеза треба повести оштар курс за благовремено полагање свих редовних испита в то под паролом „Редовне испите даћемо до септембра”, а ве као што је досада био случај да се, н то као максимална обавеза, узима јануар 1950 год. Испитни рок у јануару 1950 године треба сматрати условним и ов за студентв треће године ветериве треба да дође У обзир само за појединце са већим бројем заосталих испита. Извршитн овакву нзмену у обавезама значиће занста узети максималне обавезе. Међутим, допуњавање обавеза н контрола руководства саме по себв неће поправити ситуацију ако студентћ не измене и свој досадашњв одное према учењу. 1.473 заосталих испита говори да већи број од њих вије оз* бвљво радио. Само интензивним раДом, даноноћним учењем, они ће непунити своје обавезе. Освовао пгто треба да руководи у том раду је усвајање пароле која се даиас среће на сваком кораку у вашој земљи: Испуње»е узете обавезе то је питање ваше частв . Рад иа савлађивању толиког градива није лака стаар, али наши су људи већ навикли да еавлађују велике и често на први поглед аеостварљвве задатке. в то пре рока, јер то захтева наша социјалнстичка изградња. И студенти ветерине треће године оваканм радом налокнадиће све оно што еу пропуетилв н оправдаће поверење ве само своје органнзације. већ ■ народа да ће Ветеринарски факултет као „школа бораца »а еоцијалистички преображај евла” датн на време вашој пољопржшреде ва-требаи етруммв аш|ар. а, В,

На првхш холоквијумима Новииарске и дипломатске високе школе студеити су показали добре резултате На Новинарској и дипломатско| високој школи одржани су колоквијуми из политичке економије, руског, енглеског, немачког и фран« цуског језика. Резултати колс' вијуиа, углавном, су добри. Средња оцена износи 8,20. Па.јвећи број студената положио Јв са средњом оцепом (62) и B—o (57 студената). Десет другова, иеђу којима Томо Мартелавц, Митко 44» ловски, Јоцо Јовић, Војислав Маричић и други положили су са средњом оценом 10. Са средњом оценом 7—B положило је 47 студената, а47 са оценом 6—7, док броЈ одусталжХ и палих износи свега 18 студенат% Успех постигнут на колоквијумои ма резултат Је рада колико свакоЦ поЈединца толико и читаве омлаињ* ске организације. Добар индивиду« ллни рад и колективне повсултаци* је показали су се као одлична форма учења. Одржани колоквијуми обухвати*. ли су само мањи део опсежног ма« теријала којц. студенти Новинарске и дипломатске високе школе треба д а прсћу до јунског испитног рока С обзиром, да је било студепата, иако мали броЈ, који су пали илц одустали ва испитима, организација ародне омладине треба да се користи овим искуством у вези припре* ма за Јунске испите, да појача контролу индивидуалног рада преко консултација и на сасганцима. На састанку партиске организације, којц је одржанпосле колоквијума, указало се на основне пропусте и донети су закључци за њихово отклањање. Њихово спровођање У живот већ се осећа: предавања студенти редовно посећуЈу, бољи ђаЦи помажу студентима који су заостали са учењем. УПОЗНАВАЊЕ СТУДЕНАТА {.Ј2ДЈIНЕ ЕКОНОМСКОГ ФАК ппп? ТА СА ТЕХНОЛОШКИМ ПРОЦЕСИМА РАД,\ ИНДУСТРИЈЕ У циљу упознавања рада технолошкнх Ефоцеса наших творница година Економског факултета аоетила је 10 априла творницу стакла У Панчеву. Под руководством друга МикиЈева професора технологијв студенти су разгледали смровина, пећи за топљеше и начин на који се Уооличава стакло. Тиме су упот* пунили своје знање лз технологијв Јер као младм економисти ае треба Да упознају само теорију већ и практични рад. Затим су студенти Iгодгае посетили нашу хемиску творницу у Шапцу и велико бродоградилиште аа Чукарици. Л. В

Захваљујући такмичењу рад филозофског факултета се поправио

На Филозофском факултету се сваког месеца додељује прелазна застава најбољем активу. % У месецу марту и почетком априла посгигнути су добри резултати. Захваљујући такмичешу отклоњени су некадашњи груби недостаци којих је било у току првог семестра: преко 50 по сто изостајало је са курсева, није се знао распоред преду културно-просвегм раду и фискултури владало је »Д- итд- Протекли месец Да °- * е видне Резултатс. Већина актива зе организационо сређена. Активност чланова Народне омладине силно је порасла негде су сви чланови почели активно да учествузу у раду. Чланарина се много уреднизе плаћа. Конференције су далеко посећеније него раније, о шиховом квалитету се води рачуна Први пут после ослобођеља на Филозофском факултету је уведена редовна настава из марксизма-лењинизма. У току марта узете су обавезе на 5.200 испита који ће се полагати у јуну и септембру. 90 по сто студената је обухваћено обавезама. Повучена је и јасна граница између незапослених и запослених студената Научне групе су кренуле с мртве тачке. Наставници су пооштрили контролу над Нгиховим радом. На мајску смотру изићи се са преко

Поводом свечане конференције Филозофског факултета тридесет радова. Научне групе увелихо се припремају за издавање зборника студентских радова. Неки активи су учинили посете сељачким радним задругама или фабрикама. Фискултурни рад је оживео. Шах секција има изгледа да освоји прво меого на Универзитету. Међу активима су одржане футбалске и одбојка утакмице. Културно просветни рдд је добио нову садржину и нбве форме. Он се живо развио и по активима који су самостално приређивали другарске вечери које су много допринеле развијању колективног духа и другарства. Резултати мартовског такмичења претстављају крупан корак у животу Филозофског факултста- Те резултате је констатовала .Факултетгка свечана конференција. ио, она је истовремено указала на недостатке као и на нове претстојеће задаће. На свечаној конференцији додељена ]е застава најбољем активу. Овога пута је победио филозофскопедагсцжи актив и то врло убедљиво. Цо сши еекторима сан

турно-просветног, филозофско-педагошки актив је заузео прва места. Прошломесечни’ првак актив књижевности добио је друго место, иако није попуштао у раду. То значи да је филозофско-педагошки актив изванредно напредовао. На н>ему сви чланови имају задужења, сви су узели обавезе за јуни и септембар. Већина ће дипломаца дипломирати у јуну, а сви остали у септембру. Треће место је заузела славистичка група која би уз организовани рад и већу умешност руководства могла бити претендент на прво место. На свечаној конференцији награђени су најбољи појединци за добар рад и залагање по секцијама. НаЈвећи број награђених је са славистичког актива, су чланови највlшlе помогли рад у факултетским секцијама. Пред факултетом су нови и крупни задаци. Приближује се мајски фестивал, почело је пријављиваше у бригаде за радне акције; на курсевима почињу испити. Треба још интензивније учити и спремати јунске испите. Нема сумн»е да ће Филозофски факултет постићи и у идућем месецу видне успехе уколико руководство буде знало прааилно да развија елан члановв Нубш лмладине.

Испити на курсу Економике ФНРЈ на Природно-математичком факултету

Ове школске године одржан је на Природно-математичком факултету курс „Економике ФНРЈ”. По ширини своје тематике курс је захватио главне, карактеристичне црте наше економике и дао слушаоцима јасну слику економске структуре и перспективе ФНРЈ. Предавачи су били прошлогодишњи слушаоци истога курса, којима је још омогуда се за предавања припреме на специјалним семинарима. Слушаоци су били подељени у две груп« (друга група формирала се доцније од накнадно пријављених) и то су већим делом били студенти географије, којима је овај курс био драгоцеиа помоћ за савлађиваше наставног предмета ехономске географије Југославије. После њих највише су били бројно заступљени хемичари и физикохемичари а затим друге групе Природно-математичког факултета. Прва група овога курса полагала је испите 12 и 13 ов. месеца. Укупно је било 108 слушалаца. Од тоу га, 8 није дошло на испит, четпоро су одложили за наредни рок а двоје је ослобођено због болести. Дакле, полагало је свега 94 кандидата, чија укупна средња оцена износи 8,2. Од тога са шестицом је положило 23,4%, са седмицом 11,7%, са осмицом 18,8%, са деветком 14,8% и са десетком 31,9%. Курс Јв признат свима, што је резултат марљивог рада и учешћа на консултацијама, као и показаног знан»а по свим питањима. Најбоље резултате показали су чланови КП, којих Је полагало 16 и чија је средн»а оцена 9, а затмм канди датиКП нојих је полагало четворо, са средн.ом оценом 8,7. Царић НебоЈша

СМРТ ФАШИЗМУ СЛОВОД4 ВАРОДУI Ч Бигпка за гпемељчу поиппему јунских испита улима Све в1Ш * моха у свима ношим слхшаомцома, семинаоима , лаоооагГloашаЈУ lа и библиотекома. Ведика векино апофссопа, •; асистената и стчдената е свесна да је та битна одл\* нујућа за исп\њење Петогодишњег плано на \ нивепзитету ОРГАН НАРОДНЕ ОМЛАДИНЕ СРБИЈЕ и великим школама , значи да је 1 оно поаеа битка НА БЕОГРАДСНОМ УНИВЕРЗИТЕТУ И ВЕЛИНИМ ШНОЛАМА части, битка у којој и поофесори и студенти тоеба да 1 1 .... покажу да су достојни синови свога наоода ГОДИНА XI БРОЈ 10 БЕОГРАД, 18 АПРИЛ 1949ГОДИНЕ ЦЕНА 3 ДИН.

СМРТ ФАШИЗМУ СЛОВОДА ВАРОДУI