Student

PECALJKA

КЛКО SAM USTEDEO dva DINARA Uđem u pekaru i pokažem prodavačici jedno veće parče hleba. Kažem; Izmerite. Ona meri. Deset dinara molim. Meni se to učini mnogo pa joj predložim da ga prepolovi. Ona odmerava parče i seče ga na pola. Sest dinara. E, dajte mi ono drugo za četiri.

£ đa hoće nekl Banaćin da se upeca.

OMNIBUS REPORTAŽA

Oktobarska buncania

I Amfiteatar V Pismeni ispit iz krivičnog ртауа bio je zakazan za 8. Pošto je sačekao L poslednjeg stuđenta da seđnfe, profesor J« joi dugo gledao .kroz prozot ne mičuć’ se. Asistenti su, bez IkskvOg vidnog razloga, popreko gleđali studete koji su se nevino zabavljali. Optimisti su galamili. Pesimisti su čitali novine. Tek negde blizu 9 sati, profesorov glas poremeti ravnotežu. Počeo je da điktira žadatak. Reč je bila o grdno negativnom tipu Ignjatiju Ignjatijeviću. koji je potegao pa počinio neka silna krivična dele. Nekog je übio Iz puške nekog oromašio iz iste te puške; nekog izvređao na mrtvo imefvaljda psujući), a nekog sашр рокгао. Sad је na kanđiđatima r>sta-10 da sva ta nedela klasifilcuju, i što je još gore đa obrazlože tu svoju klasifikaci'iu. To ih je. neravno, bacilo u veliku brigu. je izašao prepuativši žanđarisanje asistentima Pisispif je krenuo uob’čaienim tokom. Asistenti su vršl.ia-11 prolazima između redova, čas preteći. čas preklinjuči da ee ne prepisuje. Ništa im nije vređelo Stuđenti su igmrisali ! molbe i pretnje živo se konsultvjuči: »Ovo nlje ono, đok ip ono Ipak đonekle ovo«. Cuvari konačno digofe ruke od sve<?a. Uzđay su se io? san činjenicu d« v-on^ii+antt

nemaju šta jedni drugima đa sacpšte Cmiio se da niko ništa ne zna. No i dalje su mehanički i bezvoljno romurili; »No, no kolege. ne prepisujte!« U redovima kanđiđata, na protiv. bilo je sve življe. Počelo se sa izlaženjem u klozet. Isprva pojedinačno a kasnije u buljucima Tamo se sa šištećih prelazilo na gromoglasne diskusije. T . је doprinelo da se u glavama kandidata stvori poprilična zbrka. S tim galimatijasom pogrešnih zaključaka vraćali su se u salu. sedali u klupe l otpočinjali đa pišu ko.iešta. Vreme je raspinjalo mozgove Pismenl sastavi su bili sve krači. nejasniji i sve češče precrtavanl. II Dostajanstvo рге svega Laza ie kao i uvek. na ispit došao besprekorno obučen. Sešir. mašna, novo odelo. cipele koje zaslepljujuće sijaju. U glavi odgovarajuća praznina kao i uvek. On se stidIjivp smeška na pogrešne odgovore kandiđata 1 čeka da đođe na red. ■*— Laza Lazić! Lak naklon. Sedanje na stolicu, davanje inđeksa, i vučenje pitanja obavljeno je s kraljevskom dostojanstvenošću. Leva ruka popravlja frizuru zatim se spušta đo čvora na mašni i takođe ga popravIja. Desna ruka u kojo.j je olovka, veze po hartiii. Uskoro ie koncept gotov i Laza počinie da eovori gledaiući sa-

а brano u ono što je napisao. - To su sve same gluposti. Pi- tanja su laka, alj ih on to: liko komplikuje, da ona po* staju neopisivo teška. Profeз sor grimasom stavlja do zna- nja' prisutnima da mu je muka. Zatim kaže da je dosta. a Laza kaže da, ako treba, on . može još da govori. On zna » još mnogo više Profesor poи navlja da je dosta. Laza Lai zić ustaje od stola i s harti. jom u ruci odlazj (bez naklo-r . na). Lice mu je zbunjeno, poi gled prazan. Alj sve to ponovo , pokriva senka šešira đostojanstvo je povraćeno. Je, dino ono zadržava njegovu I rađoznalost. S vrha jezika ne , sleće pitanje: „Sta sam đo' bio”? 111 . Vis major Ne treba grešiti đušu : kandidat niie imao 40 godina, ali je bio prosed. Još od samog prozivanja njegovo ponašanje je nedvosmisleno pokazivalo da očekuje dobačenu cedulju. I cedulja je doletela, ođ pozađi. i šumno pala na klupu pređ oči zbunjenog profesora. Profesor nije mogao da dođe seb; od čuda. Gledao je k&ko prosedi kandidat, bez trunke ustručavanja, razvija cedulju na kojoj plše sve što treba reći. Profesor je čovek na mestu, hoće ponekad i da progleda kroz prste, alj ne sme se uzimat; cedulja na ovako očigledan način. Skandal; svi su videli kad je cedulja pala. mislio је

ш . profesor, pokazujući znake u■ zrujanosti i nastoječj da ne ■ gleda u prosedog. No, kandidat je počeo da • odgovara. Isprva je držao ce• dulju ispod klupe i krišom či• tao iz nje. Bilo je to bedno . sricanje Zbog slabog svetla . vrli student nije dobro video slova, pa je morao, da ne bi trpeo kvalitet odgovora, da izvuče cedulju na klupu. Sad je čitanje išlo kao po loju. Prosesor je, stideći se, gledao u stranu. Bio je na velikoj muci. Da li da uzme cedulju i napravi skandal (to nije bilo u njegovoj prirodi). Ili da mu jednostavno da 5. (Na osnovu čega kad ovaj prosto veze ćita li čita). Najzad je čitanje bilo završeno. Kandidat je čekao nagradu. Umesto nje dobio je nekoliko usmenih pitanja na koja nije umeo ni reči da kaže. Sve što je umeo to je da odglumi čoveka.koji zna ali je trenutno zaboravio. Imam lošu asocijaciju pravdao se. Očigledno, klimao je glavom profesor. A zašto ste iz vaših beležaka umesto reči principat pročitali princip pa se posle ispravili ј rekli princ? , Boli me glava kaže prosedi. A zašto ste na kraju drugog pitanja umesto da navedete primer pročitali samo navesti primer. Zbunio sam se. Zbunili ste se i boli vas glava, dakle, izvolite indeks. Proseđj kandidat uze indeks. U njemu grdna petica. Red bi bio da ode ispit se nastavlja. Alj on ne odlazi. On stoji iznad profesora i unjka kao za sebe: Kad čovek bolje pogleda (gleda u indeks) ova- petica bi vrlo lako mogla da se pret.vori u šesticu. Jedna crtica samo. Pošto profesor ne obraća pažnju na njega unjkanje se nastavlja nešto glasnije: Ja znam da nisam odgovarao baš najbolje, ali dpak sam đva pitanja odgovorio vrlo dobro. To ne možete poreći. Možda se ja ne izražavam najbolje. tojest, ne mogu dugo da govorim, za razliku od mog brata koji može da govori 2 sata zbog Cega ga i zovu Ciceron. Ali ja zato pišem bolje od niega. Samo šta meni to vređi. Da sam ne znam kako odgovarao đanas Vi biste mi dali 5, јег sam noćas sanjao dugu kosu. Kad god sanjam dugu kosu loše prođem na ispitu. Tako је bilo i s teorijom; i s istorijom; i s ekonomijom. Mala pauza. Svi misle da. je кгај tužbalici. Ali se unjkanje ponovo čuje: ... Dokle ću đa slažem petice u indeks (tužno gleda u indeks). I sve zbog više sile! ... Da sam položio ovaj ispit dobio bih košuliu na poklon. Ovako ću ovo đa dobijem (lak udarac po savijenom laktu !eve ruke). Ako, tako mi i treba. kad sanjam gluposti. Hoćete li da se sklonite ođ stola, viknuo je profesor smetate mi da radim. Prosedi kanđidat je sa žalosnim izrazom na licu stavio inđeks u džep. Zatim se окгеnu izlazu i pisnu iznemoglim falsetom: Znao sam. vis major! .

EWS«)

CARINJENI HUMOR

JEDINSTVO UKUSA

JUTARNJE UMIVANJE

KULTURNA RAZMENA

МОD A

I Haljina od Jeđnobojnog i tankog štofa za popođnevne 1 veCernje izlaske. II Kostim od tviđa koji se može nositl od rane do kasne Јеseni. Kaputić se nigde ne zakopCava, već od okovratnika pa nađole se lagano zaokružava. Dva urezana đžepa su, takođe. malo zaokružena.

_ , . • redakelonl koleetJom • Glavnl 1 odgovorn! uređn Ik Mllan Vukos; tehnlCkl uredntk Vlada Flllpovl« • UređnKtvo I ađmlnlstraclja BeoIld * J %Sd e B s alkinska Uvf r felefon ™ Cekovil račun (032 T-ZtV* 2*l J?elom BeoSađskl graflčkl lavod, Bulevar Voj vede Mišića 17 • Rotaclja Borba. Dećanska 31 • TromeseCna pretplata Ш dlnara.

KURS MEĐUNARODNOG JEZIKA ESPERANTO U prošlom broju Redakcija našeg lista obavestila je čitaoce da više nije u mogućnosti da objavljuje kurs esperanta, pošto štamparija u kojoj se štampa list ne raspolaže specijalnim slovima esperantske azbnke. Međutim, beogradsko Uđruženje esperantista izvestilo nas je da postoji izvesna mogućnost da se tečaj priprema u specijalnoj štampariji i nstupi našem Ustu • na upotrebu. . ... Citaoci će biti na vreme obavešteni kada će kurs esperanta poćeti da izlazi u našem listu, ? ’** Redakcija •- ■:.: ч 4 f 4 ’.-;