Svet

SUĐENJE DECENIJE U NOVOM SADU

TRAGIČNA SAOBRAĆAJKA SA DIPLOMATSKOM DIMENZIJOM:

KO JE VOZIO FATALNI BMW?

Prfid Okružnam sudom n Novom Sadu u toku ge gedno ueoma zanlmljivo sadenle. Hež je o krajnje zamršenom sliičajH saobmoajke sa leškim oosSedčcama (ćetvoro mrtvlh I IroSe teško povrećeniii) koia se desila proiioo oMtoliga aa maglsfgalsiom potii Mowi Sad Suholica. jgrivae za ides pe BMW kojl m iialeteo Ea kgmbibus. II BMW se nalazlo jedan jugaslovesuM I jedau madarsM državlianln, a ohojloa tvrde da je iroslo onaž drugl!?! MađarsM državljanin m puiten m urllMiia a jugoslonensM se teretl za oim oolemu traoediiu.

OPTUŽBA: "U KRVI stevana ADAMOVIĆA PRONAĐEN JE AUKOHOL!"

eška saobraćajna nesreča koja se dogodila prošle jeseni, tačnije 8. oktobra 1994. na magistralnom putu Novi Sad - Feketič, kojora je prilikom poginulo četvoro Ijudi uči če, svakako, u anale jugoslovenskog pravosuđa. Citav slučaj bi ostao na tome da 'je reč o jednom tragičnom sudaru BMW-a sa kombibusom "mercedes 100-B", u kome su poginuli vozač r troje putnika kombibusa, a troje ih je teže povređeno. da nakon svega pred Većem Okružnog suda u Novom Sadu nije ostala dilema ko je zapravo upravljao BMWom koji je prouzro-kovao taj udes. Jer, u BMW-u su bila dvojica. Jedan državljanin SRJ i jedan državljanin Republike Mađarske... No, krenimo redom. Kako stoji u optužnici koju je Okružnom sudu u Novom Sadu pođnelo Okružno javno tužilaštvo, tog kobnog 8. oktobra prošle godine iduči iz pravca Feketiča ka Novom Sadu, BMW mađarske registracije DLP-896, sa prikolicom za šlepanje vozila na kojoj se nalazilo

natovareno putničko vozilo maifce "pežo 505", novosadske registracije, naglo je prikočio, prikolica se zanela na levu stranu puta povukavši za sobom i BMW. U tom momentu iz suprotnog pravca je naišao kombibus beogradske registracije. U jezivom sudaru kbji je usledio poginuli su; vozač kombibusa Milovan Pekić iz Zemuna, putnici - Mirko Altaras iz Novog Beograda, Zorica Babarogid iz Njujorka i Hranislav Bogdanović iz Beograda. Teško su povređeni putnici kombibusa Dejan Sretenović iz Beograda, Zdravko Joksimović iz Novog Beograda i Gordana Luketić iz Zemuna.

U BMW-u su se nalazila dva čoveka, njegov vlasnik mađarski državljanin Ferenc Sič iz Budimpešte i četrdesetpetogo-

dišnji Stevan Adamović iz Petrovaradina. Obojica su lakše povređeni a kada je stigla patrola milicije • SUP-a Vrbas, i Sič i Adamović bili su van vozila. I Stevan i Ferenc poricali su da su u momentu udesa upravljali BMW-om optužujući jedan drugog. U krvi Stevana Adamovića pronađeno je tom priiikom 1,058 g/kg alkohola. Obojica su isto veče završili u pritvoru. Na intepvenciju Mađarske ambasade u Beogradu, ili iz nekih drugih razloga, ostaje da se vidi, Sič Ferenc je pušten iz pritvora, a Stevan Adamović zadržan i protiv njega je tužilac Milan Letica podneo optužnicu. Krunski dokaz da je za volanom sedeo Adamović a ne Sič optužba nalazi u činjenici da na Stevanovoj jakni nisu nađeni tragovi farbe i staMa, izuzev par čestica, a kod Siča je na jakni nađeno staklo i fabra, a na temenom delu glave i rana od razbijenog stakla. Prema tome, Sič je sedeo pozadi i rana na temenom delu glave mogla je nastati samo od pucanja zadnjeg vetrobranskog

stakla. Drugih dokaza nema. Analize otisaka prstiju na volanu, kvaki i menjaču nisu uspele. Svedoka, takođe, nema. Adamović ostaje u pritvoru, a Sič odlazi u Budimpeštu. Na suđenju'koje je održano 25. aprila ove godine, predsedavao je sudija Momoilo Letić, optužbu žastupao tužilac Milan Letica a odbranu Adamovića advokat Dragan Gojković, Sič, iako je pozvan, nije se pojavio sa obrazloženjem da zahteva isplatu depozita od 1.000 maraka da bi došao. Tu su još i oštećeni: Gordana Luketić, Dejan Sretenović i Zdravko Joksimović, kao i njihovi zakonski zastupnici Slavica Bogdanović, Anđelka Peldć i Goran Altaras. SVEDOK ODBRANE: "ZA VOLANOM JE 810 ČOVEK SA BRADOM!" Sve do sada rečeno upućivalo je na činjenicu da je Adamović zaista upravljao BMW-om u momentu tragičnog udesa. Me-

đutim, pravi šok u sudnici izazvalo je poj avljivanje svedoka odbrane - Milana Baše iz Beograda koji je prvi svojim kolima' naišao na mesto nesreće. Baša je pred sudom rekao: "Kada sino ja i moj saputnik Kurti Mustava stigli na mesto nesreće, za volanom je sedeo čovek koji ima bradu i crvenu jaknu, a na zadnjem sedištu čovek sa podignutom jaknom". Tog kobnog oktobarskog dana crvenu jaknu nosio je Sič Ferenc. On, za razliku od Adamovića - ima bradu!!! Kada je Adamovićev advokat Gojković zatražio puštanje iz pritvora svog klijenta, odgovoreno mu je da je njegovo držanje u pritvora neophodno zbog toga da se ne bi uznemiravala javnost. Gojković je na poslednjem ročištu rekao sudiji da sej naprotiv, Adamovićevim daljim ostankom u pritvom uznemirava javnost. Na sledećem ročištu koje je zakazano za 21. jun trebalo bi da se pojavi i dmgi svedok bdbrane - Kurti Mustafa koji se

tog dana nalazio u kolima sa Milanom Bašom. DIPLOMATSKA DIMENZIJA SLUČAJA U iščekivanju nastavka veoma zanimljivog suđenja ostaje nam samo da nagađamo kakva j£ pozadina ovog zamršenog slučaja. S obzirom na tragične posledice, kazna 'za onog koji bude osuđen biče svakako izuzetno visoka. Ako to bude Adamovič, moguče je očekivati još težu kaznu zbog alkohola koji mu je na mestu udesa nađen u krvi. Ako se, pak, ustanovi da je BMW ipak vozio mađarski državljanin Sič Ferenc, ostaje pitanje njegovog izručenja jugoslovesnkim pravosudnim organima. Tu, daide, dolazimo i do diplomatske dimenzije čitavog ovog slučaja. Bilo kako bilo, porodicama poginulih nijedna presuda neče vratiti njihove najmilije. Ipak, istina i pravda moraju biti zadovoljeni. Pred sudijom Letičem biče jedna veoma teška odluka, možda najteža u njegovoj karijeri.

"OSTANAK U PRITVORU STEVANA ADAMOVICA UZNEMIRAVA JAVNOST, A NE NJEGOVO PUSTANJE": Advokat odbrane Dragan Gojkovič

27

12.05.1995. Svet