Svet

INTERVJU: ZORAN PAVLOVIĆ, JUGOSLOVENSKI ŠAMPION U RELIJU ZA 1995

Aleksa Šljivančanin

Marko Milosević nije neka prva klasa, ali biće od njega dobar vozač: v Nije istina da se ponaša kao Niku Causesku i da je razbio 19 automobila, samo je njih nekoliko ogrebao, a ja

ovosađanin Zoran Pavlović nije novo ime u auto-moto sportu. Njegova karijera vec desetak godina ide samo uzlaznom linijom. Uz dosta znanja, hrabrosti i vozačkog umeća, vrlo strastveno, ali pažljivo i strpljivo, оп je gradio svoje pozicije u automobilskom svetu, svestan da njegovo vreme tek dolazi. Ove, 1995. godine, vozeći kontinuirano dobro čitavai sezonu, trku pre kraja - postao je šampion Jugoslavije u reliju. Možda bi logičnije bilo da se sin proslavljenog boksera Milana Pavlovića Culeta posvetio upravo "plemenitoj veštini”, ali ga je Ijubav prema auto-moto sportu odvukla na drugu stranu. U automobilizmu je od 1985. godine, Nastupao je u ekipama beogradskog "Jugo-auta”, Ijubljanske Olimpije "Donit", novosadske Vojvodine i beogradske Crvene zvezde. Sedeo je, najpre, za upravIjačem "fiće". potom "suzuki svifta", a trenutno vozi "pežo 205". U početku se takmičio na kružnim i brdskim trkama. Od 1992. godine je u reliju. Veoma je dugačak spisak njegovih uspeha. U poslednjih nekoliko godina. na državnim prvenstvima beleži samo vrlo dobre rezultate. Na kružnim trkama je 1988.

godine zauzeo treće mesto, tri godine kasnije, 1991. godine na brdskim trkama je bio drugi, dok je 1992. godine, takmičeći se i u reliju i na brdskim trkama, osvojio dva druga mesta, Prošle godine je u reli šampionatu zauzeo treće mesto, dok se ove godine, nastupajući u istoj disciplini, okitio titulom prvaka. Sankcije prema Jugoslaviji omele su ga da se ogleda i na internacionalnoj sceni. Vrlo spontan i neposredan u razgovoru, Zoran je lako odgovaгао na postavljena pitanja. Veoma često je i nepitan kazivao ono što je trebalo zabeležiti. • lako si postizao vrlo dobre rezultate, dugo si odbijao da se takmičiš u reli šampionatu. Tek nakon pobede na "Pan reliju i nakon übeđivanja od strane vrlo uglednih i poštovanili kolega, ti si popustio. Ovogodišnja šampionska titula je pokazala da si napravio dobar potez. Kako

komentarišeš upravo završeno prvenstvo? Ko su ti bili glavni konkurenti i koja je trka, -po tvom mišljenju, presudila? Ove sezone sam sve karte bacio na reli. Planirao sam da zauzmem prvo ili drugo mesto. Sezona je lepo krenula, nisam imao nekih velikih teškoća, sve je, uglavnom, bilo onako kako treba, Auto me je vrlo dobro služio. zahvaijujući mojoj ekipi mehaničara, koju inače smatram najbržom i najboljom u reliju. Dobar deo zasluga pripada i mome suvozaču Vujkov Miroslavu, inače izuzetnom taktičaru, koji je odlično određivao ritam vožnje tokom relija. Najveći konkurenti su mi bili Vladimir Jovanvić iz Zemuna i Vladimir Vajović iz Užica. Moj hendikep je bio što se u okolini Novog Sada vozi samo "Pan reli", dok se na području Tare, koju je Vajović budući da je iz Užica vrlo dobro istrenirao, čak tri. Mi smo se

posebno spremali za "Ju reli", koji se vozi na potezu od Beograda do Bajine Bašte i natrag. Dužine je 950 km sa 24 brzinska ispita. On se vozi i na obroncima Таге, Avale, Košutnjaka i Divčibara. To je najteži reli ove godine i on se bodovao duplo. Taktički smo vozili izuzetno dobro. Prvoga dana smo stekli lepu prednost nad Vajovičem i naterali gada on nas drugogadana vija. Tako veliki pritisak on nije mogao da izdrži, izleteo je sa staze i malo oštetio auto, Izgubio je ritam vožnje i psihički više nije bio spreman da se nateže sa tnnom. Tu sam praktičuo pola posla obavio, Poslednji reli u Kragujevcu, na kome sam takođe pobedio, uije imao nekog većeg takmičarskog značaja, • Pored relija, čije prvenstvo smatraš najčistijim, fi si ove godinc nasfupao i u brdskim frkama. Nije fe, mcđutim, bilo na kružnom prvensfvu.

Za razliku od relija, koji vozim za Crvenu zvezdu, na brdskim trkama nastupam za novosadsku. Vojvodinu. Mada imam nekonkurentan auto (moj "pežo 205" je pravljen za reli, a ne za brdske i kružne trke) imam velike šanse da u ovogodišnjem šampionatu osvojim treće mesto. Sve zavisi od poslednje trke koja se vozi u nedelju u Beočinu. Ove godine sam bio drugi na Lovćenu, našoj uajtežoj stazi. Tu stazu, inače, jaito dobro vozim, a bio sam i rekorder trke pre nekoliko godina. Kružne trke trenutno ne vozim јег su skupe, a i ove godine su bile bojkotovane od strane mnogilt takmičara zbog silnilt nameštaljki koje su u ovonl takmičenju bile prisutne poslednjih dve-tri godine. Biio je tu i nedozvoljenih "friziranja" auta i uerada telmičke komisije i nediscipline takfničara, namernog lupanja. Sve je to tolerisano. NeshvatIjivo mi je da neko gađa nekog na-

memo na trci da bi ga izbacio, ili da vozi trku sa pištoljem u džepu što se na kružnim trkama kođ nas dešavalo. • Poslednjih nekoliko godina automobiiizam kod nas je doživeo veliki uzlet. Došli su sponzori, pojavili su se novi automobib. interesovanje publike je poraslo. Stari sistem organizovanja ne može, međutim, da prafi taj zamali. Da U će doći do nekili promena na fom planu? Auto-moto savez sa svojim sis-‘ temom, sudijama, merenjem vxemena pokazao se totalno nedoraslim i zastarelim u ovim uovim uslovima. Sistem organizovauja trka. je prevaziđen. Staze na kojima su vozili "fiće" i "stojadini" nisu adekvatue za neke jače automobile tipa BMW kbji ide i do 300 na sat. Došlo je do osnivanja jednog "aulo-rej-

Nastavak na sfr. 34

26

13.11.1995. Svet