Svet

Smezžečincei

Đurišić: Muzički

obrazovani

ljudi treba davrše selekciju!

Možda je Zoran Kalezić bio malo erub kad Je | predložio formiranje muzičke policije. To ljudima para

j uši. ali u suštini Je u pravu. Trebalo bi da se formira |

komisija u kojoj će biti muzički obrazovani ljudi iz naše branšc. Oni bi vršili selekciju pevača.

lako podržavam Kalezića, ne bih volela da se to shya- |

|| ti kao objavljivanje rata mladiin pevačima. Ko god zna da peva, dobrodošao Je. Za medijsku promociju oiuh duj sih upravo su mediji krivi jer su promovisali ljude koji

i po kvalitetima ne pripadaju muzičkoti svetu. A Opet. mi |

i Ot nam ne smetaju. Naprotiv čiue nam uslugu jer pored | njih mi smo odlični pevači. Borba koju jo pokrenulo naše B Udruženje nije mičiji lični hir. već Je u interesu srpske

Bg narodne muzike. Nikome neću dozvoliti da kaže da Je | 8 naše Udruženje nepostojeće. to Je jedino sto-mi pevači

BB ir 14110.

Imam utisak da kad god neko ne zna šta će sa sobom. |

ode u pevače. I zato ovo ne govoriit ni iz kakve ljubomore ı Zlobe, vcć

sprovedu u ŽIVO. Spro' )-

38 - Ti an ue Ra NR ae +

ŽZerzin Maelezić:

preošt

ia, aJ Ap TANGPSOKTY4qe (211 AOA GirkoA:CCARAKgJ O RIBAR. ki,

o

Boče.

Možda sam bio preoštar kad sam predložio formiranje muzičke policije ali Je sušuna u tome da moramo sprečiti da peva ko god hoće. Sta ima nelogično u zahtevu da svi muzičari ı pevači moraju imati dozvolu za rad? Takva je praksa i ı u ostalim profesijama. Neka bilo koja ij RIV stanica organizuje audiciju UŽIVO, E pa da se vidi ko kako peva. Takvom selekcijom mogao bi da se zavede red na estradi. Ja bih voleo da pevam kao Donimgeo ili Kareras ili kao Cune Gojković. Znam da to ne mogu, ali i ovako posao 3 obavljam pošteno ı časno. Kada sam se | pobunio protiv nekih koleea, nisam želeo da nekoga vređam i ponižavam. ali ı dalje mislim da je lepim ženama pre mesto na nianekenskoj pisti nego na estradi. Pri Udruženju estradnih umetnika unamo školu za pevače i muzičare. ali uiko od mladih ne dolazi. iako je ceo projekat pokrenut baš zbog jih. Medutim. umislili su da je pojavljivanje na televiziji dovoljno za uspeh. da postanu zvezde. Ako neko od njih ipak

nešto vrede u ovom poslu.

Znam di sio 1.1 samo pokretači ideje } a Za sredivanjc stvari u našoj inuzZici. a mcdiji to treba da HB

Možda sam bio

r, ali je suština u tome da moramo

sprečiti da peva ko eod

dođe na ueku našu audiciju i položi je. spreman sam da sc JavHo IZVImITo. – ; Ovako. u nedostatku policije, svoj revolt ću iskazivati tako što nikad više neću sa | njuna da nastupam. Zaista bi me bilo sramota da sa nekima od njih uastupim ma istoj top-listi ili nekom takmičenju. Šest miliona prodatih ploča daje mu pravo da ovako govorim. to pravo su mi dale i kolege koje su me izabrale da budeni predsednik | Udruženja. Moja je dužnost da sc borim za dostojanstvo naše prolesije. Dobro je što se 2 Javnost uskomešala povodom mog predloga. Siguran sami da će mi sc pridružiti svi koji E

22.1L1996. Svwet

Želiko Samardžić:

Ne muzička policija – treba ukinuti plej-bek!

Na ovom predlogu čestitao sam Zoranu Kaleziću. Ipak, mislim da je ova ideja neizvodljiva jer praksa pokazuje da svaka roba ima svog kupca. Ja sam opasan pevač i dobro radim SVOJ posao, a ko ne zna da peva sam će se prepoznati. Nije fer ni prema njihovoj publici da ih prozivam a i ne želim da sebi stvaram neprijatelje. Ako moje dete 20 puta

- tokom Jednog dana vidi neku lošu pevačicu na televiziji, mora se nalepiti na njenu "pesmu". Uzalud mogu da pričam da to ne valja.

Od pevača veće probleme stvaraju razni menadžeri koji avaj posao doživljavaju isključivo kao način ogromne zarade. Znam to iz ličnog primera. lako sam dobar pevač, Bane Obradović mi Je tražio hiljadu maraka da nastupim na Jugoslovenskim danima estrade. Neka mu te pare daju oni koji ne znaju da pevaju.

Umesto osnivanja muzičke policije, bolji metod bi bio da se ukine plej-bek pa da svi uživo svojim pevanjem pokažu kakvim kvalitetima raspolažu.

| _ Namnožile su se muzičke | __neznalice!”

Mislim da bi to bio izuze!lno paitetati potez. Namnožilo se na našoj estradi mnogo muzičkih neznalica. Spreman sam da dim svoj doprinos ostvarivanju ove ideje. Ako su za to potrebne i učke pare. tu sam. Konačno mora di se zna ko kosi. a ko vodu nos. Nemam ništa protiv bilo kog mos kolese, ali kad jeKvalitet u pitanju. nema kompromisa. |

· Najžalije mi Je što publika i dobro ı loše pevače svrstava u · Jedan Koš. Mnogo loših pevača ima i irenutino su“Oni- pobedili u trci sa pravim vređinostima i izuzetnim pevačima. _-

Nikola MorGuiĆi

Ne treba se baviti prosanjanjem kolesa!

Od vas prvi put čujem da postoji predlog za formiranje muzičke policije. Po mem. prihvatljtvije bi bilo da se formira komisija koja će odlučivati ko može da peva. Ja ı moje starije kolese smo prolazili kroz takav filter, od koga se danas svi groze kao nečeg najstrašnijep na svetu. Relativno velike pare do kojih u ovoj profesiji nije teško doći prouzrokovale su ogroninu produkciju u kojoj su pravi kriterijumi. naravno. sasvim Zapostavljeni. Užas jedan ko sve danas ne peva i svira. To je suviše ozbiljno pitanje za pojedinačne pokušaje. Time treba da se brine država ı ministarstvo za kulturu a ne ljudi sa estrade koji se ni sami, kao što je poznato. ne mogu : organizovati pošto su složni kao rogoyi u VTeĆI. i Iako cenim pokušaj Zorana Kalezića, mislim da pevači ne treba da se bave proganjanjem kolega već, ako zaista umeju da pevaju – neka pevaju.

Ja sam koautor te ideje!

Mogu da kažem da sam koautor ideje o osnivanju muzičke policije. Možda to nekOome ZVUČI suviše grubo, alı već godinama se postavlja Jedno te isto pitanje — pitanje sredivatnja stanja na našoj estradi. Umesto da se nešto radi na tom planu, problemi postaju sve veći ı ne vidi um se kraja. Udruženje estradnih umetnika, ako ostane usamljeno, neće moći ništa značajuije da promeni. Punu težinu tereta traba da podnesu izdavačke kuće ı mediji. Ne znam kakvim sistemom bi se omi mogli naterati da krenu u pravu borbu protiv šunda ı kiča.