Svet

22. 1. 1996. Svet

rani su mojim izborom za 'Mis tinejdž Jugoslavije? 1989. godine, pa sam 0. bila 'Mis manekena i zbog te dve titule odlučila sam da se moja agencija za manekene nazove 'Miss'. Možda će nekome ovo Zzvučati samoljubivo ali mi imponuje što sam te titule osvojila u staroj Jugoslaviji, a ne u sadašnjoj jer sada svaka kafana ima svoj izbor i kojekakve misice. Neverovatno zvuči podatak da je prošle godine Jugoslavija imala 30 'Mis Jugoslavije”. Jugoslovenke jesu lepe Žžene, ali što je mnogo, mnogo je. Nekada su u žiriju sedeli vlasnici i predstavnici vrhunskih svetskih modnih agencija, urednici 'Voga' i naši eminentni modni kreatori i ljudi iz sveta mode. Kandidatkinje su se mukotrpno pripremale po mesec dana. bile smo podvrgavyane raznoraznim festovima i Što je najvažnije, svaka od nas je morala da ima personaliti, morala je biti ličnost." • Postoji mišljenje koje je uvreženo u narodu da su ti izbori namešteni i da devojke koje žele da budu misice moraju da čine razne ustupke i određene usluge da bi ponele laskayu titulu.

Rekla sam ti da su na izborima u staroj Jugoslaviji u Žiriju bili ı stranci ı oni su bili garant regularnosti. Sve kandidatkinje su imale apsolutno isti tretman, a konačan uspeh je zavisio od Boga, sreće ı talenta. Dakle, vladao je tržišni duh razmišljanja, Jer neće miko u tebe da ulaže samo na osnovu prijateljstva ı lične simpatije, a da ne postoji kvalitet. Nijedna devojka mije bila privilegovana ı pobeđivala Je stvarno najbolja, a čak ı ta najbolja ako bi napravila ı najmanji kiks ili neprofesionalni ispad ızgubila bi mogućnost da potpiše

ugovor za neku od tih agencija a njena dalja karijera bi bila zapečaćena. Cisti, krvavi profesionalizam. Ako želiš da uspeš, moraš da zaboraviš na noćne ızlaske, na ludovanja, piće ı cigarete zaboravi, čak ı obična čokolada Je greh. Zbog svih tih spartanskih uslova naše manekenke ı ne uspevaju na

i: e

OLJA

_19)

Zapadu jer nisu spremne da se svega toga odreknu.

• Objasni mi pobliže šta modna agencija "Miss" nudi mladim manekenkama i uopšte po kom principu radi? Radimo gotovo sve što se tiče mode. Dakle, organizujemo revije, modne hepeninge, radimo i kompletan | marketing, snimamo tv Spotove ı obučavamo mlade manekene u okviru škole. Počevši od ideje koju Ja sa SVOjim timom smišljam do konačne prezentacije. Početak rada je bio sve, samo ne lak. Svoje ideje sam morala prezentovati raznim ljudima koji su na ovaj ili onaj način vezani za ovu našu branšu. Srećom, pošto sam "manijak", što se tiče posla, uspela sam nekako da ızguram ono što sam mislila da je dobro ı kvalitetno. Moj radni dan traje 14. sati, pa ı Ono naZovimo slobodno vreme koristim usavršavajući se čitajući svetske. modne magazine, gledajući kasete sa modnih revija i uopšte pratim sve Što mi u mom poslu može pomoći. Svaki dan je nova bitka, a savršenstvo ı perfek-

cija je ono čemu težim.

SVITEFPJAN/A KKOPREVEĆAA, vlasnica moetdme || agencije "Miss", "Mis | tinejdž Jugoslavije za 1989." i "Mis

| manekena I990.", u razgovoru za "Svet" | kvurdida su nekad

| izbori za mis bili

| mmogo korektniji jer | su u žirijima sedeli - stranci, baca | rukavicu ulice | ostalim agencijama i | najavljuje:

e "San lHletnje noći", "Probudimo ljubav" su neki od naziva modnih hepeninga koje je agencija "Mis" organizovala. Zelela bih da mi kažeš nešto više o "Magičnoj noći", poslednjoj reviji koju si uradila.

Bio je to veliki izazov za mene jer sam želela da, kako da kažem, cela Juga bude jedna avlija. Sve što se dešava u našem biznisu, dešava se većinom u Beogradu, nešto manje u Novom Sadu dok su ostali gradovi u nekakvoj izolaciji, a u njima se isto pravi moda. Zelela sam da predstavim i "Titeks" iz Podgorice, da dođe "Niteks" iz Niša, "Merkur" ız Bačke Palanke, "Uno Martin" iz Sapca, "Slavija" iz Bača... Možda će zvučati neskromno, ali smatram da sani ovim hepeningom inicirala ı prosto naterala sve njih da daju svoj trenutni maksimum. Moram istaći da je saradnja bila izuzetna ı maksimalno profesionalna i na reviji Su modne kuće predstavile ono najbolje što trenutno mogu da ponude, što sam i želela. Sve kreacije su namenski rađene, nikada se neće pojaviti u prodaji i svih dvesta

modela su priča za sebe ı

| potpuno su unikatni. Ambi-

jent, manekeni, kompletan stajling su bih na visokom

"Publiku ši ne možeš isfoliraži i prevesriči. mesto eda se prepucenavemo poten medije, acam rukavicu svim modnim agencijceimei cici izadu mc "rime" i da jednom za sveci rekimemo espošrebnc prepucavcmic o tome ko vredi, a ko ne" OM O PR O ari SRE a Pr NE: nivou, a mno9obrojni novinari, fotografi i poznate ličnosti su upotpunih glamuroznu sliku kakvu bih ja želela da vidim na svim revi-

jama u zemlji. Naravno, sve to ne bi ništa vredelo da po-

Na mojoj sledećoj reviji”– Rambo Amadeus će se

setioci nisu reagovali onako kako sam se nadala i priželjkivala. A reagovali su fenomenalno i aplauz od desetak minuta najbolje govori kako su Novosađani doživeli reVIJU. • Prilikom medijske prezentacije ovog hepeninga, kao gost-maneken, najavljen je Rambo Amadeus. Pojavio se samo na koktelu dok ga na pisti nije bilo. Zašto?

Rambo mi se izuzetno dopada kao čovek jer ima petlju. Prvi je ovde probijao barijere. i postavljao nove standarde. Što se tiče njegovog učešća, stvar je u sledećem. Te iste večeri Rambo je nastupao na "Koncertu godine" tako da je bio sprečen da se pojavi u ulozi manekena u "Galeriji", ali je aa "Spensu" nastupio obučen u jednoj od naših kreacija. Odmah posle nastupa se pojavio na koktelu; normalno, privukao je veliku pažnju ı nepodeljene simpatje. Ne ljutim se na njega jer smatfam da je njemu samom prioritetan bio nastup na "Koncertu godine". Za "Svet" ću ekskluzivno odati poslovnu tajnu da će se Rambo na na-

rednom hepeningu koji će organizovati agencija "Miss" pojaviti kao:maneken.

•U poslednje vreme modna scena u našoj zemlji ”· je živnula. Na sve strane niču modne agencije koje manje-više uspešno rade. Koje je tvoje mišljenje o konkurenciji i da li ed kvantiteta možemo očekivati kvalitet?

Ne mogu da shvatim zašto ljudi beže od istine. Jako mi je stalo i evo Javno pristajem da budem sponzor manifestacije na koju će doći sve modne agencije koje smatraju da to jesu, da se vidi ko je ko u ovom poslu. I potpisujem da ću pokloniti buket cveća ı čestitati onome ko bude najbolji. A sud o tome ko je najbolji, doneće publika koja je za mene jedina merodavna da to utvrdi. Publiku ti ne možeš isfolirati i prevariti.. Umesto dase prepucavamo putem medija, bacam rukavicu svim modnim agencijama da izađu na "ring" ı da jednom za svagda prekinemo bespotrebna prepucavanja o tomc ko vredi, a ko te.

JONG