Svet

ALEKSANDAR ĐORĐEVIĆ: OD CNN-a DO TV PALME

Razgovarala: Brankica Treskavica

ledaocima TV "Palme", dva-tri puta dnevno, "u gtoste" dolazi Aleksandar "jĐorđević. voditelj sve glefdanijeg TV izloga. lako većina tih Ijudi ne bi znala da jkaže njegovo ime, Aleksau'dar je faca o kojoj se priča. :Oni. nešto upućeniji u "TV fvode" znaju da je on sin poznate spikerke Stake Novković-Dorđević i da se pre TV izloga pojavljivao na ekranima. To је uglavnom sve što se o njemu može čuti. mada - kada bi trebalo da napiše sopstvenu biografiju - Aleksandar bi. iako ima samo dvadeset šest, naveo da je maturirao u Americi. Igrom slučaja, ’9O-te je došao na TV Politiku. Prvo je čitao vesti. zatim je radio kao novinar i prevodilac u Vivi, a nedugo potom u vestima na Engleskom "Belgrade eveniug reporte". U vreme prethodnih studentskih demonstracija izveštavao je za CNN. a za istu medijsku kuću slao je izveštaje i u trenutku smene Milana Panića. Međutim. taj vid uovinarstva, ipak. nije bio dovoljno stimulativan da bi postao njegovo profesionalno opredeljenje... "Mnogo sam sc bolje osecao kada sam, nešto kasnije, za ’Palmu’ izveštavao s filmskog festivala u Kanu ili se javljao iz Atine. Tome su, nesumljivo, doprineli glamur i atraktivnost samih lokacija". kaže Aleksandar. ♦ Kako si dospeo na TV "Pabnu"? Nju je .osnovala ekipa koja je radila "Belgrade evening reporte". Urednik te emisije, Mića Jovanović, postao je urednik "Palme". a u istom "paketu" smo prešli i mi ostali. Ne želim da zvuči kao hvalisanje, ali činjenica je da smo moja koleginica Jelena Tomić i ja bili prvi koji su od priloga sa satelita, vezanih za modu i šou-biznis. pravili emisiju koja je, zapravo, bila preteča "U trendu" i ostalih tog tipa. Međutim, gledaoci nisu tnogli da nas vide, jer ipak. nismo smeli da kompromitujemo naš vizuelni identitet koji je bio vezan za vesti - pojavljujući se ua televiziji nakojoj sepuštaju samo narodujaci. Zapravo, to nisu bili narodnjaci, već užas. ♦ Da li je za taj užas bio "zaslužan" samo ureduik ili i ostali iz ekipe koju pominješ? Da se razumemo. ja apsolutno podržavam tadašnje pojavljivanje narodnjaka na "Palmi". jer je to jedna pragmatička televizija. Na žalost. naš narod. tačnije. njegova većina. želela je da gleda narodnjake. a s obzirom da televizija treba da

zadovolji apetite naroda. tu ništa nije sporno. Televizija je "stvar" namenjena masi i mi nismo mogli uišta drugo nego da poštujemo želje te mase. ♦ Poštovali ste ih od jutra do mraka. Gledajući iz ovog aspekta, "Pahna" je. možda, sebi učinila jalovu uslugu. jer sad nosi tu narodnjačku hipoteku. ali - to je nešto što je moralo da se desi. To je privatna televizija, napravljena da donese novac. a ne da edukuje narod. Biblioteke su zadužene za to. a televizija je tu da zabavi i da od te zabave generiše novac koji će joj omogućavati dalje zabavljanje. U svakom slučaju. menijejako drago što je sadašnji identitet "Pahne" znatno drugačiji i. po mom mišljenju. neuporedivo bolji. ♦ Ti si, rečeno žargonom sredovečnih Beograđana, "dete iz dobre kuće". Zar te prijatelji nisu pitali: "Pobogu, gde ode na "Palmu"?" Naravno da je bilo i toga. ali baš zato što su znali ko sam i kakav sam. uisu me poistovećivali sa samim programom. Bez obzira na te i takve komcntare, smatrao sam da radim nešto što mene ne kompromituje. a emisija koju sam pominjao to ni u kom slučaju nije mogla da čini. Ja sam svestan i dobrih i loših strana te televizije. ali - čisto privatno gledano - za nju me vezuju samo lepe uspomene. ♦ Da li jc tačno da samu emisiju TV izlog ne radi "Pahna", več sasvim druga firma? U pitanju je poslovni odnos "Pahne" i firme "3D". Meni je žao što je trebalo da prođe toliko vremena dok se neko nije setio da u svoj program uvrsti emisiju koja mu može doneti ne samo finansijsku korist, već i na polju imidža. Ja sam o jednom ovakvom projektu govorio još pre tri godine, ali niko nije shvatao o čemu je reč. Inače. i do TV izloga sam došao zahvaljujući već pominjanom spletu okolnosti. Slučajno sam upoznao Mlađu Mitrovića, iz agencije "Inkway", fantastičnog reditelja koji je za "3D" radio sjajne reklame. ali do saradnje je došlo tek posle nekoliko meseci. Jednostavno, on me pozvao i rekao da želi da sa mnom. za "3D". radi TV izlog. Eto. tako je sve počelo. mada je mene. pre godinu ipo dana, odeljenje za marketing pri Institutu Braće Karić zvalo da radim za njih. Oni su prethodno videh reklamne kampanje za Joga lanč i mobilne telefone, koje sam radio sa agencijom "Ultima" i to im se, očigledno. dopalo. Međuthn. odjednom se neko drugi pojavio i - ponuda je povučena. ♦ Imaš li ideju ko bi mogao da budc taj "neko"? Jednom prilikom sam otišao i na audiciju TV "Braća Karić". Bio sa übeden da u toj konkurenciji zaista nemam konkurenciju i - naravno, bio sam prim-

Ijen. Posle dva daha mi je javljeno da me neuia ua spisku primljenih. Njima ostavljam na čast pitanje šta se i zašto to dogodilo. Ja samo polazim od toga da je televizija - kao što sam već rekao - jedna jako pragmatična "stvar", kojoj je potreban "gotov proizvod". Njima nije bitan neko ko će se učiti. već osoba koju će odmali moći da iskoriste i da im. na kraju, digne rejting. Ako oni to nisu shvatili i uspeli da iskoriste, ja ću se rukovoditi najprunitivnijini rezonima i postavljati pitanja: ”da li je to zalo što moja tnajka radi na televiziji" ili su u pitanju individualne nesimpatije tadašnjeg direktora. Ako ništa drugo, ja sara mogao da vesti kakve oni imaju vodim odmah, a Ijucli koji to sad rade morali su da prođu određeni period edukacije. To je moje lično stanovište za koje držhn da je potpuno nepristrasno. ♦ Samouvercnost ti, očigledno, ne manjka. Nije poenta u mojoj samouverenosti već u tome što je bilo očigledno ko šta kako radi. Mi smo, u već pominjanim vestima na engleskom, već radili ono što oni sada rade kao Telefakt. Išao sam prostom logikom: ako sam nešto raogao da radim i to dobro. na engleskom, valjda mogu i na srpskom. Ne želim da me pogrešno shvatile. već pokušavam da govorim o nečemu što me je zbunilo. istovremeno nastojeći da s određene distance izvagam šta bih uradio da sam bio na- njihovom mestu. ♦ Možda je sad trcnutak da pomencmo da si diplomirao markcting u Firenci. Otkud baš tamo? Opet je u pitanju igra slučaja... Reč je o školi. u rangu fakulteta, za biznis i inarketing. koja mi je bila finansijski dostupna a - što je bilo isto toliko važno nije zahtevala neprekidan boravak u Italiji. Zahvaljujući njoj upoznao sanl mnogo poslovngo sveta Italije. a naročito iz bižhisa vezanog za modu. što me veoma interesuje. ♦ Šta je,tačno, tvoj zadatak u TV izlogu? Ja lu nisam samo spiker, već— zajedno s mladim i vrlo talentovanhn rediteIjem Eminom Golubovićem - osmišljavam i tekst i scenski pokret. Naravno. ui na trenutak ne smemo izgubiti iz vida uloga direktora "3D". gospode koja su shvatila da u nešto treba investirati da bi to nešto imalo određen nivo. Gledao sam TV izloge u muoghn zemljama i. bez imalo pristrasnosti. tvrdhn da naš ne samo da može da se prikaže na bilo kojoj stranoj televiziji, već je od nekih i bolji. ♦ Komentari onih koji te gledaju u TV izlogu idu iz jcdne u drugu krajnosl. Na čije mišljenje obračaš vcću pažnju? Spreman sam da saslušam kritike. jer one mogu da mi ukažu na nešto što ja sam nisam primetio. Normahio je da ću prihvatiti dobronamerne primedbe, kao što je normalno da mi je drago kad čujem da se

iiekome dopada kako ja lo radim. ♦ Vremenom če sc Ijudi navići na tvoje lice i vcrovatno im nećcš biti toliko zanimljiv kao sada. Imaš li neki plan za tu varijantu? Го jc sasvim moguće. ali se nadaui da ćemo umeti da taj naš TV izlog unapredujenio. ♦ Mnog gle.iaoci svakodnevne ,'.edaju tebc, a koje kair i cinisije ti gledas? Ne gledam nuiogo n.išu televiziju. ali pogledam određene kanale da bih video gde su grauice koje su određeni Ijudi spremni da predu da bi bili interesantni. Naravno. ni Ijude ni lelevizije neću unenovati. ♦

Svet 17. 2. 1997.

35