Svetlost : ilustrovan mesečni časopis : organ Društva za školsku higijenu i narodno prosvećivanje
ПР. О 10 __срвљљост |
на употребу предати лепа и пространа зграда, коју је један
наш суграђанин (г. Никола Спасић, трговац из Београда) о. свом трошку подигао и наменио за ђачко склониште поред палилулске основне школе. Зграда је већ готова, двоспратна. је и има, поред простране и удобне дворнице за ручавање,. исто тако велику одају за дечју радионицу, затим потребне
просторије за купатило, гардеробу, за кујну, стан надворнога. учитеља, кувара итд. Зграда је подигнута, на скверу иза палилулске школе, а стаје око 40.000 динара. Даром г. Опасића, биће ублажена једна љута невоља радничког и сиромашког становништва палилулског. Велика нека. је хвала и признање хуманим, у истину хришћанским, "осећањима овога новог дародавца. У овај мах ми још нисмо у појединостима извештени о унутрашњој природи саме ове установе. Засад знамо само толико, да ће у њој сиротна школска деца палилулскога краја, после свршеног рада у оближњој · школи, добијати свакога, дана у подне довољан и здрав обед, а после обеда надзор до почетка после подневне наставе. Из разговора ст. Владимиром Д. СОтојановићем, иницијатором и директором ђачких склоништа у Београду, дознали смо да ће се у тој кући деца, — и мушка и женска, — поред тога, што ће добијати један обед дневно, упознавати и с ручним радовима, за што пер згради одређена и нарочита, врло пространа дворница. Но какви ће то радови бити, у којој ће се мери они изучавати, каква ће лица њима руководити — засад као да је нејасно и самој управи овога еклоништа. Нејасно јој је не с тога, што она не би имала у том погледу готових погледа и знања, већ
зато, што одбор добрих људи, који даје средства за исхрану |
наше школске сиротиње, у овај мах не располаже ДОВОЉНИМ средетвима да јој даје и наставу у ручном раду. Изгледа да. се у том погледу очекује материјална потпора било од општине, било од појединаца. — Према ономе, што смо чули од г. Стојановића о настави ручнога рада у овој кући, изгледа да деца овде неће учити одмах нарочите занате, од којих ће доцније живети, него ће се у часовима, који им преостану од научних занимања у школи, бавити ручним радом
у толико, колико им је потребно да се упознају с градивом.
и алатима, с примењеном практичном геометријом, с општим начелима ручног рада уопште, да би се доцније, кад