Topola

35

сваке године на овпјем мукама без рибе. Ко славп Шћепандан или Мптровдан лако дотека по сто гостпју: убпје вола, закоље десетак шкопаца, начне бачву вина, пспече пећ. круха, ето частп обплате. Ами нпкољштаци свакп се пут стпдпмо званпца. Не знаду гостп да нема рпбе, но мпсле да је нпјесмо хтјели скупо да платимо.» «Мучи хвастаче једно!» стане да га корп отац. Шијесу старп бирали свеца, но су пм га кумовп надијевали при крштељу као п данас. Кад су нам старп примилп крст, свакога су од њих кумовп нарекли у једно ново пме, неког кршћанског свеца. Ту је бивало људи п жена, стараца као што сам сам, момчадп као, наздравље, ти; а и баба као Катна наша. Свакога је кум нарекао у пме једног свеца, па му тај светац оста потомству у крсницп. Зато п мијесимо крст, зато га и режемо у пријекрст, кад се при обједу напија у славу божју и свечеву. Није кум мислпо на то што тп сад мпслиш, ни на наше гозбије и пића: кад ли који светац запада, јели кућа пуна пли празна, једе лп се риба илп месо.» ■ Уз то Катна дигне согња брање, пзручи га и ожме у једну велику жђелу, обули, осоли п промпјеша, па уз огњиште поставп троножнп сто, смјестп виле и ручник, па се њих два прекрсте и почну јестн. По вечери Рlатна узме брашна полу шенична а полу јечменова, заспе га у наћве па вре-