Topola

опет врзе по други.м Јелинским градовима г проповедајуки лажну науку и квареки олгладину: како се да.ве уиела. да атинске жене по што по то подбоде на отпор против зечаљских закона, па како је једаред о тесмофоријама стала пред све Атшванке, да се с њима завери, да оборе оне часне законе, што брак и породични живот у Атињана сматрају као светињу: како је даље слободно рофене женске долшмљивала у свој дом, да их онде наведе на блуд и да и.м докаже. како етере нису неваљале: како је најпосле ишла тако далеко, да у својој к\Аи држи неколико девојака, јамачно ни за што друго, до ли за то, да их научи, како им се вал>а пронева.валити, па да их онда сведе са уваженим ,вл т дима у Атини. За сведоке је Ермип довео неколико њих, који су у Елеусини чули, како је Аспасија јавно хулила богове; а неки су сведочили ггисмено и Ермип је зголио, да се ирочитају њихови искази. Да је Аспасија подбадала жене. да се завере против државних закона. то cv Ермипу сведочнле Атшванке, што су биле на тесмофоријача. Да је покушала, да слободно рофене жене наведе на блуд, то је потврдила Ксенофонтова жена, којој су исказ прочитали на суду а којој су тај исказ изнуДиле Телесипа и Кимонова сестра. Што се пак тицало «лафаних девојана у Аспасијину до.лгу, позвао се Ермип на то, да сви Атињани знају за ту ствар, а није

144