Topola

31

им учпте.Б прича, и да их добро разумеју, па онда he се у њих пробудптп саосећање и страхопоштовање. Уз то упознају ученпцп иидивидуалне морално-ре.шгијске дужности, п вежбају се у вршењу истих. б) Наставна грађа може се расиорвдити тако, да се у прва два разреда ученпцп упознају с најважнијпм црквенпм иразницима, и то у бпографијском облику; у два средња разреда да науче приличан број библијских ирииоведака нз старога п новога завета, а нарочито да упознају живот и науку Христову; а у впшпм разредпма (у грађанској школп) да им се објасне најважнпјп црквени обреди и да им се представп развитак сриске цркве, п то у с.шкама. Уз то се упознају ученицп; на нижем стуњу с дужностима према родитељима и другим сродницпма и с дужностима према школп п учптељу п према својим друговима; иа средњем стуињу с дужностпма према другпм људима, нарочито према старим п заслужним људима ii према представницима општинских п других власти; а на, впшем ступњу —■ с дужностима према својој цркви, према својој отаџбипи i-i према своме народу. У вези с овим треба ученици да упознају и најважније државне установе и државне законе, и то у облику грађанских иоу ка. Прп избору наставне грађе ваља се обзирати нарочито на напред поменути задатак религијске наставе у осповној школи. С тога се мора изоставити оно што је сувнше аистрактно, што нема везе са животом ученика, п што се