Topola
32
не моше наслонити на наставу осталих предмета. Морална иравила. и морално - релпгијске дужности морају се везати за конкретне иримере, или за згодне прпче, песме и басне, пли|за народне обичаје, државне прославе, црквене обреде и светковпне, плп за народне пословпце, за згодпе пзреке славних л>уди, п за историјске догађаје. Само he пх тако ученици моћп добро разуметп п запамтити. Највише треба пстпцати и развпјатп оне врлине, које свакп човек мора имати у породичном п грађанском животу. Све што се учи у школи из веронауке и етике, треба да иађе практпчне иримене у школском животу п у домаћем жпвоту ученика. Зато школски живот мора бити правилаи; а неправилностп треба расправљати ио етичким нормама и по школском закону. Ученици треба, по могућности, да увиде и разлоге за то. в) При предавањима овога предмета владају аналитички метод и генетички метод, п употребњавају се оба облпка предавања. Генетпчки метод и монолошки облпк употребљавату се претежно у предавањима веронауке, а аналитичкп метод и диалошки облпк више код моралних и грађанских поука. Тамо наставник прича, саопштава, представља учеипцпма живот, рад, науку онако како се то развијало; а овде се разговара с ученицпма о људском раду, о друштвеним односима, о државшш законима. г) Наставна су средств а овде: 1) конкретни ирцмери учитеља, свештеника, чиновника и дру-