Topola

34

религнјска дужност. Ово бпва по аналптпчкоиндуктивном методу: учпте.в ппта ученнке, шта можемо научити из дотичнпх прпча, н после их упућује, како према томе онн треба да поступају у сличним прилпкама. 0 црквенпм иразницима н о народнпм светковинама треба причати ученнцнма пред сам долазак њихов, па he онда празновање п светковање служитп као потврда п као објашњење онога што нм је учптељ унапред саопштпо. А кад прође тај дан, онда се то може опет поновнтн у школп.

14. 2) Народни језик с књижевношЂу. а) У основној школи треба ученицн да науче иравилно говорити, читати н иисати махерњнм језнком. Прн ступању у школу они већ прилично владају језнком: служе се стотинама разлнчних речн, умеју да говоре у потпуним реченнцама исказују своје мисли у вези, кад причају о нечем, или кад описују нешто. Али онп су то раннје научили више несвесшш подражавањем, н прн говорењу наслањају се само на говорно осеИање. А сад у школи треба ученнцн да уче језнк свесним путем, и да умноже говорно благо тако, да при крају свога школовања разумеју хиљадама речи п да пх правилно употребљавају, усмено и ппсмено. Разуме се, да се у нсто време умножава и њпхово духовно благо у том смпслу, што је свака реч везана за некн опажај, за представу, или за појам.