Topola

36

усменом изражавању мислп у логичној вези, учење на изуст одабранпх песама, и најпосле вежбање у црнвено-словенском читању; а на треће.и ступњу —■ логичпо и леио читање , иисмено састављање, слободно говорење, декламовање и познавање граматичких облика. Из народне књижевности уносе се у читанке поступно: народне приповетке, приче, бајке, скаске, народне песмс, пословице, загонетке, жпвотописи, слике пз народне исторпје, путописп п геограФпјске слпке српске зем.ве, п лакши чланци из уметничке појесије. в) У овој наставн употребљавају се највише аналитички метод п диалошки облик предавања. Ту пма анализе мислп у ученика, рашчлањавања садржине у појединпм чланцима, растављања реченпца, речи, слова пт. д., дакле има логичке и граматичке анализе. Свуда се проучавају најпре поједпностп, па онда се оне састављају у це.шне, п то се све прелазп у разТовору пзмеђу учитеља п ученпка. Тако се индуктивним путем долазп п до језиковних правила, која се пзводе пз впше примера. г) Примери су најважнпје средство при учењу граматичких облпка; алп онп морају бптп одабранп ii интересантип за ученпке. При говорењу п декламовању ученпцп се угледају на говор учитељев; а при писању служе пм за углед чланци из читанке. Још су важиа средства овде; објашњавање садржине п облпка у чланцима, давање уиутства за писмена вежбања, п иоирављање го-