Topola

41

свакога часа иредавања могу по нешто научптн п ирибележити, и ове белешке, преписане на чисто п прегледане, могу заменпти уџбеник. При том се могу написати на табли згодне иословице, изреке или правила, па пошто се у кратко разјаснп садржина њихова, прелази се на граматичко објашњење. Пошто се наведе више примера, изведе се из њих граматичко иравило, које, после тога, ученпцп иримењују на нове примере. 4. Писмено је састављање такође тежакрад; зато га треба добро приправити. Треба изабрати лаку садржину и објаснити је ученпцима, па пошто је добро науче усмено, онда пх треба уиутити, како he је изложити на писмено. Садржина се узима из познавања природе, из читанке, пз псторије и геограФије, из школскога и домаћега живота ученика; нарочито школске екскурсије дају згодну грађу за то. Најтеже је ученицима расиоредити писмеп рад; зато се распоред може у кратко забележити на табли, па се онда ученицп по том управљају. Још их треба иоучити, како he сваку мисао написати кратко, јасио и потпуно, и како he знаке иитерпункције употребитп ; после, да пишу читко и чисто, да прочитају опо што напишу и да исправе погрешке. Најиосле he учптељ све радове тачно ирегледати, учињене погрешке исправити, или само означити утврђеним знацима, па he пх после ученици сами исправити, и још he оценити правилнрст садржине и облика. Писмени исгшт није потребан у основној школи. II домаће иисмене треба ограничити,