Topola

42

нарочито у млађим разредима. Главно је писмено нежбаље у школи. Оно може трајатп по неколико минута, а највише један час. Овамо долазе н иреиисивање с табле и из књиге и диктов ање, које је лакше од састављања, те зато превлађује у нижпм разредима. У вишим разредима долази најнреренродуковање познатога, затим ирерађивање , после састављање по угледу, и најпосле слободно састављање. б. У оним местима, где се код куће друкчије говори него у школи, мора учитељ нарочпто пазити на правилно говорење п писање. Нешто се ту мора из основе учитп, а нешто редовно псправљати. Основа се полаже у ирииравном разреду; а поправљање и навикавање иде кроз целу основну школу. Ио себн се разуме, да учитељ мора сам сасвим правилно говорити. Радп јачега утиска мон-ie се, на нижем ступњу, употребити и говорење у хору. Интересантиим причањем, читањем и разговором и пријатним поступањем најпре he се учеинци задобити за учење језика. 6. Црквено-словенско читање учи су у основној шко.ш због црквене потребе. Ну само механичко читање нема никакве васпитне вредности. Зато је потребно, да ученици колико-толико разумеју оно што читају. Пошто они упознају црквена слова, иоредећи их с грађанским писменима, онда читају поједине изреке, црквене несме и кратке чланке моралне садржине, реченицу по реченицу или у кратким одбљцима, који се одмах преводе и објашњавају; а после се поступа као при читању нз срнске чнтаике.