Topola
43
15. 3) Народна и општа историја. ai Псторијска настава у основној школп служп поглавпто морзиноме васпптању ученпка. Она треба да будп у њпх осећања, сшшатије, родољубља, отачаство.вубља п човекоњубља, и да их одушевљава за плепенптп рад великих људп, којп пм могу битп идеали у доцнијем животу. У псто време, ова настава проширује искуство п знање ученика у социјалном погледу, и утиче још п на развијање есгетичких осећања. б) У нижим разредпма даје се само ириирема за историју, и то ученици упознају живот појединих славних Срба, нарочито из читанке, а нешто им се прпча у вези с познавањем српске земље. У IV. разреду дају се ученицима бпограФпје п слике пз српске историје, у V. из опште историје старога века, а у VI. и VII. разреду пз псторије средњега п новога века, упоредо са српском историјом. Опширно се проучава рад најзаслужнпјпх људи, и то као представнпка поједпних периода у срцској историји, п као представника поједпнпх народа и држава у општој историји. Ирп изборлј материјала треба нарочиту пажњу обратитн на сриску и словенску историју и на културну историју. в) При предавањима из историје употребљавају се претежио генетички метод и монолошки облик предавања. Према томе, историјски се догађајll износе онпм редом, како Оу текли, а.ш с обзиром на разумевање ученика. Поред тога, употребљавају се још и аналитички и хеуристички метод и диалошки облик предавања.