Topola

директно супротан правцу y коме ce збивају промене y духу; y неорганској материји постоји тендендија, да ce све њене енергије униформишу и претворе y једну једину енергију топдоте: материја je, дакде, она страна реадности која ce троши, која силази, док je дух она страна реалности која ce ствара, која ce ame. С генезои неорганске материје из првобитног стварачког духовног акта (који ce, по Бергзону, иоже назвати кано свешћу тако и надсвешћу) стоји y непосредној вези генеза органског живота. Органски живот на земљи je, по Бергзову, продукт једног стварачког акта, који je остатак или, метафорно азражено, једна варница првобитвог стварачког акта, и који као танав већ налази пред собом неорганску материју, чији отпор има да савлада, коју има да употреби за своје диљеве. Органски жпвот има да ce зампсли као продукт једне велике животне струје, која тече напред вад супротном струјом мртве материје, a чији je извор y једном првобитном животном елану (élan vital), који y себи садржи унутрашњи нагон за свешћу и животом : из сусрета ове две струје рађају ce органска бића. Материја, из које je састављено оргаеско биће, првпада неорганској материји, структура и фуекдије те материје продукт су првобитвог животног елана. На основу ових принципа своје Генетичке Метафизике Бергзон изводи своју оригиналну филозофију органског жинота. Његова теорија еволуције органсаог света разликује ce битно како од механистичког

19