Trgovačka korespodencija : za školsku i privatnu upotrebu
Ба ша
Ш. Закључак информационог писма. Овим закључком благодари се понова — или се у напред благодари — за учињене услуге.
Већи заводи, као и радње које се информацијама нарочито баве (битеаих а' 1пТогтафјопа) имају за информације засебно одштампане формуларе (бланкете) на врло танкој хартијици, који се при употреби прилажу с молбом, да их дотична фирма изволи попунити. Питања на информац. листићу јесу она, која су претходно наведена. |
Код нас у Србији овакви информациони биро-и не постоје; једино Народна Банка има своје оделење за информацију, али само за своју потребу.
ово оделење иде обично и статистично оделење, у коме се упоређењем биланса свију новчаних завода добива преглед о укупном имовном стању наших завода, о штедњи, о приносу капитала итд.
Ако се даје информација о једној кући која траљаво стоји, тада је боље не дати никакво извешће, но писати зло о њој. Као најлошији одговор сматра се, када се о некој фирми, за коју се пита, наведе, „Да је слабо познаша или, да је имовно стање непознато“. Код оваквих одговора обично. се упућује на неку другу фирму.
Као најбољи одговор на информацију, која се опште може дати важи, кад се наведе ово: у сваком погледу одлична фирма, са свестраним неограниченим поверењем.
Кад се затражи информација прилаже се писму и поштанска марка за одговор, т. |. ако се од обичне познате фирме тражи. Напротив, ако се од каквог информационог завода тражи извешће, тада се не прилаже марка за одговор, пошто ће завод то и онако ставити у рачун уз своју провизију, и послаће писмо на доплату, или ће задужити „информационом
5
провизијом.“