Učitelj
НЕ
нити, таму, бесмислицу и заблуду. Човек | „да цељ свеколиком васпитању буде, не познаје, сем ње, ништа, драгоценије“. | — да оно (васпитање) оспособи човека Ето, такав је човек па такво је и — дете | за само — васпитање“. Те тако да
Ко је рад да изучава људе, тај он узасна; да му је света дужност нека се прво са децом дружи, јер, 4! 0 даље дели на свом умном и код њих још нису покварене жеље, морпилном усавршавању —— докле је год нити су пак овладале гадне страсти. | жив. Сад ми питамо: „Има ли што боље и племенитије, него непокварено срце и морала ла образује и васпита омдечије управити на све што је добро ладину, али какаво ће бити васпитање истинито и правог Обавестити га о то зависи од онога, који школом и свима правим — стварним — наукама, науком располаже — дакле од учитеља. скинути му са чела облаке и маглу Али треба знати да је учитељу прописа очију и наоружати га истином и сано правило, скоро за сваки корак, правдом“ > како у школи тако и у животу; за то
Тек тако и на тај начин кад се „народ и омаловажава школу и учитеља, сваки младић упути, узавнаће како му Потребно је, и то веома, да школу и треба живети — и да дотле ужива учитеља потпунце ослободимо, како би земљ. добра, докле му природни закони 2АРУуШТВу онако и онолико користили, допуштају; кад буде појмио: зашто Колико су и дужни, ако не више. „Времора на неки известан начин живети мена личних спасилаца прођоше Кад му човеч. организам не буде књига 'овечанство ваља да буде сам свој спаП седам печата —- тек онда неће Силац“. Спасење је наше само у сднепрестано грешити и тек онда неће 2идарности — у узајамном помагању.
гГ 225 га тиштати незадовољство са самим То је неминован закон човечанског
собом и са светом и — и тек ће онда АРуштва.
бити кадар, да буде срећан за себе а | Само таквом уређењу и таквим шко-
користан за човечанство. лама, које су приступачне и сиротињи Ми овим ништа нећемо ново, него “— маси народа, — ми смо пријатељи.
оно што и најчувенији педагози траже: Сп. М. Р.
Зашто је код нас мало писмених људи, и на који ће их начин бити више 7
Има много узрока, што је код нас | 1. Школа и њено уређење. мало писмених људи. Ја их нећу и Крива је много школа основна не могу све ређати, јер би ме то да- или тачније да се изјасним — уређење леко одвело. Хоћу да се задржим на | ове, што је мало писмених људи. Задва најглевнија узрока — по моме датак је главни био до сада основној мишлењу, — а то су: школа п књига. | школи, да научи деду: читати, и сати,
|
Зна се да школа треба путем науке