Učitelj

БРОЈ 16.

4

ак Абија

ВЛАСЛИК И ИЗДАВАЛАЦ

У Београду, 1. Јуна 1882 год.

„ УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ“

ГОДИМА Х.

7 УЧИТЕЉОКОР УДРУЖЕЊА ЗА ОБРАЗОВАЊЕ И ВАСПИТАЊЕ

Удружење је снага Учитељ је душа школи

ИЗЛАЗИ ТРИПУТ МЕСЕЧНО:

1. 10. 20. Цена је зА СРБИЈУ; годишње 9 ДИНАРА, ЗА ПОЛА ГОДИНЕ 4# ДИНАРА, ЗА ЧЕТВРТ ГОДИНЕ 2 ДИНАРА. ЗА СТРАНЕ ЗЕМЉЕ 5 ФОР.

~

!

ПРЕТИЛАТА СЕ ШАЉЕ » УПРАВИ УЧИТЕЉСКОГ УДРУ-

жЖењА» у Бвограду. Рукописи СЕ ШАЉУ — у

ПЛАЋЕНИМ ПИСМИМА — УРЕДНИШТВУ «УЧИТЕЉА,» САВАМАЛСКА УДИЦА БР. 6. у БЕОГРАДУ.

Рукописи СЕ НЕ ВРАЋАЈУ.

МОРАЛНО ВАСПИТАЊЕ.

Од Херберта Спенсера. Превод с руског,

(ПРОДУЖЕЊЕ.)

Костанција није била на време го- |

това, природна би последица тога била, да не идеу шетњу, већ да остане код куће. А оставши код куће два три пута, и видивши да она не ужива јелино због своје кривице, она би се, на сваки начин, поправила. У сваком случају, та је мера најцелисходнија.

Када деца губе или ломе предмете, који им се даду, природна казна, треба, да буде она непријатност, услед које одрасли људи постају пажљивији. Мушкине и женскиње у таквим стварима поправља се тиме, што се лишава изгубљеног или исквареног предмета, и што мора да претрпи извесне тешкоће, Док задобије нов предмет; васпитавање

детета требало би, по могућности, да | буде слично томе. Овде не говоримо о | да купује нове ножеве, а други неко

оном ранијем периоду, кад деца ломе играчке изучавајући њихове физичке особине и кад, она још немају појма о последицама таквог рада, већ о оном доцнијем периоду, кад се већ сазнаје смисао и значење својине. Када је дечко већ одрастао толико, да може да има свој перорез, и кад он, добив га, поступа с њим тако безбрижно, да га ломи или оставља у трави, где је отсекао себи какав прутић — нерасудни отац или снисходителни рођак обично му купе други перорез, не при-

„мећујући, да га на тај начин лишавају

једне ваљане лекције. У таБвом сучају отац би с успехом могао да објасни, да перорез кошта новаца, да се паре с муком добијају, да он нема срества