Učitelj

901

ла дирају. Они се још договоре да чувају | сви заједно тице. Они су склопили „тичија |

друштва.“ Оћемо ли и ми. (Чује се: оћемо

господине, молимо те.) Е добро Од садко:

се тод зарекне да никад тице кадити не ће нити им гњезда разваљивати, нити младиће носити. но да ће их чувати, а и другу децу која у школу не иду, да ће одвраћати да тице хватају, нек се запише у ову књижицу коју сам ево овди донео, и они ће се звати сви: „друштво тица.“ (Многи говоре : оћемо оћемо сви.)

Који пак хоће још и да помажемо тицама, у хватању лептирова, тај своје име пека запише у ову другу књижицу (треба зашити чисте артије по један табак за ове записке) — и они ће се звати „друштво

за тватање лептирова“ — И ја сам се ево. записао да ћу чувати тице, и хватати ле- | птире. Оћеш ли ти Живојне Р оћете ли сви |

ово Р == Добро ! Ево ја сам вам донео и ову мрежицу на

овом пруту. С њоме. се могу хватати ле- '

штирови. Од сад кад будемо ишли у поље, ми ће мо понети ову мрежу, па ће те ви-

дети како се лептири хватају њом. (ову мре- |

жицу треба учитељ раније да спреми). (Ре-

петирај цело). — Чујте још да вам кажем и једну песму коју можемо певати кад год ' у лов и бој на лептире пођемо. | Весело хој хој. · Хајдмо те у бој. Зора се румени планина зелени, а мирише гај весело хај хај. Ура хе, хе, хеј ми волемо смеј Ми весели ђаци прави смо јунаци кад се дигне хој на лептире бој. и тЛ.

Ову целу песму треба децу научити да певају, јер је певају са радошћу кад год пођу на лептире

(још и ова примедба: Предавање ово "може се држати на крају зимског течаја, пошто је о тицама и животињама свршено

предавање). јив. фР.

КОРРЖРИСЕВМИ РРКЕ ЛЕ

Писма о кући и школи, намењена родитељима. Написао Јоксим Ст. Марковић, учитељ. Београд. Парна штампи задр. штамп. раденика 1883 год. цена 60 дни. п

(НАСТАВАК.)

Други је задатак школи: „Да децу васинтава морално. да одгајава у њима вредне и паметне грађане“, али, вели писац то не може школа да уради из три узрока : 1) што то није прави задатак школи, 2) што је оптерећена, 3) што породица може свагда уништити морални утицај школин на децу из небриге и 4) сиротиња. То су најглавнији узроци, по пишчевом сваћању,

зашто школа не васпатава. Сад да видимо ла ли је тако.

1. Донста, до сада нити је законом одређено нити је икада било у Упутству министровом назначено ревизорима, да поред „неког (одређеног) знања“ оцењују и колико је школа морално утицала на децу. У овогодишњем упутству тражи се и то. Но било да се званично тражи или неи та страна школина, зар зато школа да не утиче на морално васпитање 2! Зар је ово прегежније, пишче, но водити детињ дух правди, пстини, добру и свима грађ. врлинама и љубави ка слози, а отклањати неваљалство, себичност, слабомоћност :тд. „од-