Učitelj

418

Било је случајева да се најбољи учитељи премештају пред испит, или на доставу једнога практиканта или каквога покварене човека — и министар је премешто, и ако је општина молила да се учитељ не премести. На.овакав рад треба изјавити сажалење, јер сажалење није ни мало претеран израз. Нећемо ли сажалење, онда благодарност. (Смеј.)

| Љуб. Јовановић слаже се с тиме, да је премештање учитеља штетно, но мисли да ми можемо учинити, да то не буде, и то: молбом, г. Мипистру и радом преко народних посланика, да законом ово спречи. Мини стар је можда вољан, али не зна, и ми треба да учинимо наше.

Ник. Поповић побија разлоге Косте Нимолића, којима он брани своје мишљење, ла треба ово питање делити на двоје.

Веља Павловић вели, да је сваки од нас видео то, од какве је штете или користи премештање учитеља у опште, но за сада мисли, да нема ничега другог, до то да се умоли г. Министар да буде са истим штедљивији, а преко органа да се поради код посланика народних,

Јов. Алексић вели, да преко овога не треба тако брзо проћи, но се више задржати, јер је то веома важна ствар.

Председ. Зебић објаттњава свој предлог ; вели. да он није мислио да се ту моли г. Министар, него да се о томе говори на скупштини и да скупштина даде израза на ово, да ли је добро или не.

Пита: да ли да се ово решир

Да се рети.

Известилац поново чита мњење одбора, које гласи:

Да скупштина преко овога пред. пређе на дневни ред, а да од своје стране изрази сажаљење на оваква честа и убитачна, премештања, учитељска.

Комесар полиц. налази увреду у овој речи сажаљење, и тражи имена чланова, извештајног одбора.

Председник објашњава, шта је се разумело тим изразом „сажаљење“. Комесар није задовољан.

атор у скупштини.

Комесар тражи поново имена чланова одбора.

Председник вели, да ово није још решено, па за то да г,. Комесар пречека, док скушитина донесе решење о томе.

Комесар седа на своје место, али понавља своје мишљење, да је сажаљење вређајућа. реч, и да би је требало избрисати, иначе ће забранити седницу.

Председник предлаже да. се замени овако: скупштина налази да није добро премештање учитеља.

Никетић је за то да се само каже, да

су премештања штетна.

Председник чита нову редакцију : да свупштина изјави г. Министру да је веома штетно по наставу употребљагање овакових честих премештања учитеља.

Председник пита усваја ли скупштина овакву редакцијуг — Усваја.

Веља Павловић мисли да би требало, да се ова изјава поткрепи разлозима.

Настаје одмор 7, часа.

После одмора председник позива известиоца извештајног одбора да чита даље,

Известилац Н. Поповић чита предлог Илије Миљковићи и друга о томе, да и женска деца морају учити основну школу.

Овогодишњи нзвештајни одбор мњења је, да се преко овога пређе на дневни ред, пошто је ово законом уређено,

Председник пита: Усваја ли скупштина одборско мњење. Усваја.

Известилац чита предлог Петра Лукића и друга, да се држи спомен — парастос пок. Јовану Гавриловићу. Извештајни одбор исвештава П. учит. скупштину, да је ово све извршено.

Н. Поповић предлаже скупштини, да се и ове године држи спомен покојнику.

Џетар Шикетић мисли, да скупштина, треба да донесе ту одлуку, да му се увек, сваке године, кад је учит. скуп. на окупу чини спомен.

Драг. Марковић мисли, да би најудеснији дан био 7. Јануар, јер је тај дан, дан рођења покојникова.

Лукић предлаже, да му се чини спомен сваке године онда кад се договоримо,