Učitelj

430

Љ. Лекић вели да није истина да ће осн. шк. остати са свим без књига, ако би се избацили учебници из оси. ше., јер предлог главног одбора и није за то да се све књиге избаце. Избадиће се учебници, а. читанака мора бити. Што се тиче слабијих учитеља, за њих је боље да немају књига, јер би се боље усавршавали у раду.

Д. Ђурђевић гаљори како садање књиге не ваљају, јер нису удешене према педатошким начелима. Онакве књиге са сликама, што Јаша наводи, требало би да буду у оси. школи, али овакве никако.

М. Товић одговара онима, што су противни избапивању књига из осн. школе па вети : ПШредгововвици |су изгубили из вида да се у предлогу говори о учебиницима, а не о књигама у опште. Против књига за забаву нико не устаје, нето против учебника, из којих деца уче. И педагози, који су прттив књига противни су учебницима, а не свима књигама. |

М. Бошковић тражи да се реши, пошто се готово сви слажу у начелу са мишлељем одборским.

н. Р. Поповић брани предлог олборски на вели, да се из учебника не може ништа очигледно видети, онда је учитељ више мање везан за учебник, а не оставља му се отворено поље за рад. Књига може бити, али да се употребљавају само као срество за утврђивање оног, што учитељ очигледно

престави. У предлогу вели, не тражи се

· да се књиге са свим истисну из осн. шк.,

него само да не буде учебника ; а учитељ нека употребљава књеге ради утврђивања нечега и нека их употребљава кад он нађе за потребно.

После овога председник даје '/, сата

Поесли одмора.

Јаша Томић признаје да су ове садање књиге више штетне но корисне и да би требало њих избадити ; али у предлогу главног одб. се износи принцип против књига, у оси. школи. Ако су учебници више штетни но корисни, нека се избаце као учебници, али нека буде ипак књига, које ће бити помагачи учитељу.

Д, Марковић вели: истина је да су књите мртва слова и зато оне не би биле корисне ; аки кад узмемо у обвир то, да има учитеља са разнвм спремом, не би био за

то да се књиге избаце из ос8. шк. сасвим,

већ да се избаде ове садање, а да се саставе друге боље. Даље говори како све она, што прође кроз више чула, боље се схвати, разуме и упамти, с тога је добро да има књига, нарочито за слабије учитеље. а који су спремнији, они моту предавати и без књига. Изгледа му да они, који су за то, да се књиге узбаце, иду у крајност. Он је за то да има књига, али само да су добре.

(СВРШИЋЕ СЕ.)

=> == ————

ШКОЛСКЕ И ДР. ВЕСТИ.

Са збора беогр: учитеља. — у Недељу 18. ов. м. овдашњи су се учитељи састали да објасне и детаљишу напрт наставног програма за осн. школе, који је ту скоро штампан и разаслат осн. школама. И лоиста, овај је нацрт програма тако израђен, да се учитељ њиме ни најмање не може вајдити у свом послу. И стога је неопходно нужно, да учит. зборови сами детаљишу овај нацрт програма, бар до време-

на, докле се у министарству не израде, " докле не буду штампани опширни програми за све предмете. На састанку је прво говорено : да ли да неколицина, коју збор изабере, израде за поједине предмете детаљне програме, према г. министровом нацрту програма, па онда то да се претресе на идућем саттанку; или сад одма да се пређе на саму ствар. Усвојено ово друго. После тога су објашњавање и детаљисане