Učitelj

20

рати да се свуд иде напред. Сваки|

на. своме пољу, пи ми на своме Народни језик има рђаве изразе за оне, који своју кривицу бацају на другога и У посао остављају другоме.

Неколико радника на „Учитељу“ настали су, да се овај лист учитељски одрви и у овим, како се вели, најмучнијим политичким приликама. Они су ради да лист не само излази, него и да се стави на пут, који води ономе, што је он у основици ставио себи за задатак. То је ширење просвете међу учитеље и родитеље. То је казивање онога, како се деца развијају. То је оно, што напред изложисмо аналитичким путем. За то би им пак потребна била помоћ. Војска не одржава победу. ако су само 5 — 6 војсковођа у боју. Нарочито је та помоћ потребна из унутрашњости. Једне очи не виде све, а све не виде једнако. А свуд, где има школа, има живота и деце. Има и прилћка разних, у којима се оне крећу и развијају. Раднике у њима замолили бисмо да нам шаљу оно, што сами мисле да је од интереса за све. Учитељи да нам достављају више оно, што иде у васпитну и наставну вештину, а они, који владају теоријом и оно, што казује како се по природним законима развија ч0век и разне стране у њему. То нам је од прбке потребе.

О чему би имали учитељи да нам

пишу и да нас извештавају“ О чему.

имају учитељи преко „Учитеља“ да се разговарају, договарају и уче:

О свачем. Живот је школин богат и пребогат, рад је васпитачки сложен и преширок. Што год довата васпита-. ње у најширем смислу и дотиче се детета и његовога развитка то може бити предмет разговора. И ми наше сараднике и помоћнике нећемо ни мало ограничавати каким одредбама овде. Нека сваки бира и обрађује оно што он оће и онако како он нађе за добро. Ми бисмо их само једно замолили: да, прво не троше млого речи онде, где се ствар може исказати сасвим кратко, те да узалуд запремају сувише места у листу, и друго, да не дирају у личности, Личности су увек грешне, и нема је, противу које неко шта не би имао, а предмет разговори су ствари и начела. Ми учитељи нарочито ваља, да се чувамо од оне прве погрешке. ·

Нас дечији језик одводи често у пра- ;

звно млаћење речима, где се ваздан не каже ништа или врло мало.

(6 тим ми свршавамо ову површну одредбу круга нашега социјалнога посла, у намери, да „Учитељ“ удари бољим правцем, и у нади, да сеу српској земљи и народу налази још толико унутрашње јачине на овоме пољу, те да и на њему не останемо на. једноме месту или ударимо у назадак који води у пропаст, коју нам гледаоци са, стране проричу, а млоги и желе.

Нови наставни план и програми за основну школу.

(СВРШЕТАК.)

Овако поступно разређлвање пред-' пуно оправдано, као што је то одмах,

мета на ступњеве старости и на поје- | дине разреде било би хигијенски пот- |

| | | | | |

на први поглед, сваком јасно. Уз то нека се при писању распореда пази