Učitelj

Па

треба свакога да обавештавате и да му напоменете да влада Његовог Величанства неће ни часа трпет, у учи-

тељској служби ни једнога који друк- |

чије ради и који се толико заборавља, да и после последњих жалосних догађаја у земљи и после ове напомене ради на своју „руку, изазивајући противу себе и радњу државних власти и осуду свакога који добра жели овој земљи.

8, а. Као што је наговештено у тачци [ под 1., у почетку ове године школске издани су, поред наставних планова и распореда још и надрти програма за поједине наставне предмете. Тим нацртима програма обележено је, колико се могло тачније и јасније: шта се и колико се материјала има узети из овог и оног наставног предмета. Према томе ви ћете, нарочито у подељеним школама, пазити да ли је, поред онога што се тражи од научне и васпитне стране наставе, сваки наставник и у погледу количине знања, прешао и обрадио све што је прописано. И с те ћете тачке такође оцењивати рад свакога наставника имајући на уму напомене које доцније долазе. Потрудићете се да пронађете узроке свима наставниковим одступањима од изданих прописа, јер се не сме дозволити да се са савесним и вредним наставницима подједнако оцењују и они који неке предмете може бити нису никако ни предавали, а неке прелазили у најскученијим границама,

по својој вољи и за љубав неких сво- |

јих застрањених гледишта , узимајући од неких предмета или појединих ње-

гових партија много више него што |

се, с разлогом, сме дозволити у основ-

ној пастави, нарочито ако се то де-

сило па трошак других, исто тако

| важних, законом прописаних предмета

наставних.

Ако бисте, осим овога, стекли уверења да програми појединог предмет: нису савладани и за то што је наставник, из неоправданих побуда, чешће запуштао школу, ви ћете то све, у посебном делу извештаја, приметити код предмета којега се тиче, како би се, у своје време, наредило даље што треба.

У У. тачци овога упутства, изређани су узроци који служе за оправдање што се за прописано време није савладало све од наставног материјала по програму. Но и поред тих узрока, овде вам се има напоменути још ово: И ако је поменутим нацртима програма обележена количина наставног материјала за сваки предмет који се и учи у основној школи, опет је лако могуће да ћете код разних наставника наићи на разна схватања односно разумевања обима појединих прописа из нацрта програма. Ово нарочито важи за српски (а нешто и словепеки) јевик (граматику) у Ши ју разреду, за јестаственицу, а нешто мало и за српску историју. да то ћете онде где приметите да је наставник одабрао од наставног материјала оно-

лико колико је он нашао за потребно

и могућно и онако како је он схватио поједине прописе програма, оденити : је ли то све што је са својим ученицима прешао пре евега обрађено као што треба, па онда да ли је приближно оној количини коју би, по вашем схватању програма, требало савладати, и најпосле, да ли се оно. што је он,