Učitelj

270

Ситнице.

Један пример милосрђа. Ономад се десио у Београду један интересантан случај, који ће нарочито интересовати учитељски свет. Један стари учитељ. београдски у Савамали ишао је савамалском улицом за, у дркву. На путу га сретне један постар човек, који му учтиво назове Бога и запита га: „Јесте ли ви учитељ 2“ Учитељ му одговори: „Јесам, господине“, и запита та: „шта желитер“ Непознати господин извади дукат и рече: „Не замернте ми, ево вам ово дајем, да се данас с вашом породицом провеселите !“ Учитељ га загледа мало сумњиво па рече: „Ви ваљда, сигурно имате дете код мене у школи 2“ = „Није, господине ; ја немам деце. Но моја су сва деца. И кад ви њих учите, ви као и да моју децу учите. Но ја знам како је то мучан посао, и за то вас молим Да примите овај мади дар и да ми не замерите !“

Учитељ прими Дукат, заблагодари се топло на њему, и одоше сваки на своју страну. Дародавац је неки судија у пензији. И. В.

Мала Ката истрчала на сокак, кад је чула да свирају цигани, Пошто је прошла свадба а она дотрчала мајци у собу ца вели :

— Мама, ја сам мислила нека је снаша, а оно се наша Бела начинила снаша...

После два три дана, кад је видела Белу причаше мајци:

— Мама, Беда се развалила није више снаша.

Страг и деца. У једном месту у Немачкој десио се овај случај. Једноме је детету изненада протрчао пацов између ногу, Оно се толико уплашило, да је после једнако вриштало и дрктало. Ни ноћу није могло да спава, но се једнако трзало и

чинило му се да му је пацови у кревету и да хоће да га уједе. Пацов му се толико усекао у мозак, да му се једнако чинило да је пред њим и да хоће да га уједе. Из тога ужаснога. страха настану грчеви, с којима се вежу и ужасни болови, превијање, трзање, неспавање, и после врло краткога, времена, смрт. Свака друга помоћ била је немоћна да спасе дете. Једина, га, је смрт курталисала ужасних болова који су наступили од једнога страха. — Ми видимо каке страшне последице вуче за, собом страх. У страху има веома много ступњева. Од обичнога, изненађења па. до овакога, ужаса, има много прелаза. И сваки стуцањ његов носи са собом исте последице по каквоћи само не по количини. Они раздражују непријатпо нервапу систему. И док је овај раздражај мањи да га наш организам може савладати и утишати, дотле га ми и не осећамо, или барем не видимо ове штетне последице од њега. Тек кад он буде у такој мери да надјача наш организам, ТЕ онда примећујемо ми последице његове, И у овоме их примеру видимо најсклатантније. Нека овај пример послужи за опомену и родитељима и васпитачима;, који имају обичај да своје васпиталачке, било озбиљне било неозбиљне, послове врше служећи се застрашивањем и страхом.

| _ Пиеларска школа. Прошле године подигнута је у Алтенбургу, у Саксонској, пчеларска школа, у којој предају један директор са више учитеља и кованџија. „(Пчела“).

Онага, пчеле. Доказано је код животиња да су јаче у снази што су мање. Тако је за пчелу израчунато, да сразмерно телу носи двадесет пута већи товар од коња.

(„Пчела“).

по веран