Učitelj
385
БОЈЕ о МЕ ЉЕ ЊУ КЕЕ БУЕСУ С РТ.
Изишла је и послата је уредништву на | ник главног списа нашег о васпитању и
приказ нова књига:
Русо, Песталоције н Коменски, три највећа васпитна пророка (>) свил времена и народа. Педагошка студија са гледишта народног нашег васпитања и просвете, написало професор М. Миловановић. Београд, парна штампарија задруге штампарских раднака 1284. :
Писац вели: „Расправу ову пуштамо у свет као весника иза кога ће доћи главни радови наши, који начеоно обухватају све гране пародиог нашег живота. А нарочито је овој рлсправи намењено да буде глас-
просвети, који ће се овог лета штампати. По овом гласоноши познаће се какви ће“ бити и други радови наши; јер и он мора имати нешто од онога духа којим су задахнута сва дела наша“,
Уредништво доноси за сада само овај приказ по дужности својој, а уздржава, се од сваке критике. Нека се сачекају и ти „главни радови“ џишчеви, па ћемо онда видети и овога „гласоношу“ њинога. А она читалачка публика, која се интересује за ствари васпитне, ваља да прочита и њих и ово дело.
= свонерност=-=— -
битнице.
Уредништву „Учитеља“.
У малу полемику, која је ту скоро вођена, између вашег листа и Авале, помешао је Авалин писац некако и мене. И ако, можда, подоцкан, ја молим Уредништво Учитеља , да штампа ову исправку поводом тога. Нисам ја ништа навалице изо-
стављао из говора Ди-Боа Рајмондова, јер ·
ја нисам превео цео говор већ само извод из њега, што је и обележено у ноти под поменутим чланком, коју је некако превидео, видим иначе смотрени и скрупулозни Авалин писац. Да сам преводио цео говор, ја се не бих усудио да ишта изостављам. Смешно је, у осталом, и претпостављати, да ће икакав противник неког правца бити толико детињаст, да у једном чланку који преводи, из масе других мисли навалице изостави нешто што иде у прилог том правцу.
Нарочито се то пе може претпоставити за икаквог противника класицизма овде код нас, где се питање о класицизму свагда јавља узгред и где оно занима врло, врло малени број људи.
Баш сарадник о коме је реч (в. бр. 7 Авале).
| ше, да су учитељи из Бачке.
Зашто се учитељи не претплаћују на „ЏИчељј“. Пре недељу -- две дана радило се нешто на кованлуку госп. #К. Тамо је радио он и још нас три с њиме. На један пут довезоше се два страна човека к нама на кованлук. Казаше своја имена и рекоНамера. их, веле, намерила на госп. ћ. да га, пошто се баве пчеларењем, о неким стварима из
| пчеларства запитају. Млађи је од њих дво-
јице, види се, разговорнији, те он води реч. — Питао је он госп.%. између осталога и то, како би он своје пчеле из про-
| стијих кошница преручио у ђерзонке. Госп:
4. саветоваше му као најбољи начин, да причека ројење, па онда рој нека ухвати и нека стресе у ђерзонку. Али ја сам, рећи ће учитељ, рад да раскрстим једном за свагда са старијим кошницама, па има ли начина још кога, како би могао то учинити 2 Има, одговори му г. Њ. три начина у лањској „Пчели“, али није упутно, да
· ви, као почетник, по њима радите. да та-
ки се посао иште вешта, рука некусна пчелара. А ви, кад сте ради, опростити се простијих кошница, ухватите рој, кад вам се буде стара кошница ројила, па га стре-