Učitelj
485
дити и са другим шарама све дотле док се деца неизвежбају да брзо броје).
Шта смо ми сад радили 2 -- Ми смо бројади. Од које смо гомилице почињали 2 Од мање. Па куд смо ишлир — Ишли смо све на веђу гомилицу. Пазите дакле да запамтите ово што ћу вам сад казати. Кал се броји од мање гомилице, на већу онда се броји напред. Како смо ми сад бројали 2 Од куда ти зџаш да смо бројали напред 2 Кад се броји напред 2 Кажи ти ! Ти! (Исто овако поступити п са другим шарама).
ЏТ. Бројање назад.
Одвојте на рачунаљци четири куглиџе, лаље три, две и једну. Колико куглица, видиш овдер — Четири. Колико има овдер — Три. А овдер — Две. И овдер — Једна, Ја ћу сад опет метати руку на ове гомилице а ви ћете говорити колико која вреди. (Учитељ почиње од четири) Депа говоре : Четири! Три! Два! Један! Још брже! И још брже! (Овако исто поступити и са другим средствима) Кад овако бројимо шта кажемо најпрер А послер Џа онла2 И најпосле 2
На табли. Написати четира крста, мало даље три, два и један. Колико крстова, стоји овде 2 А колико овде А овде“ И овдер Пазите ! Где ја метнем руку ви одмах кажите Колико је онде. (Учитељ почиње од четира) Деца говоре: Четира!Трл! Два! Један! Јом брже! (долазе и друге шаре са којима треба овако исто поступити).
Шта смо сада радили» — И сад смо бројали. Јесмо ли и сада бројали као оно прег Од које смо гомилице сад почињали 2
Од веће. Куд смо ишли“ — На мању гомилицу. Упамтите добро: Кад се броји од веће гомилице на мању онда се броји назад. Кажи то ти! Ти! Кад се броја џазад ! Од куд ти знаш да смо бројали назад.
Стојте ! Сад ћемо видети дали сте 54боравили бројати напред ; пазите шта пншем ја, а ви одмах говорите колико је ИЕ пише : +. + · вале
пе) Но говоре: ен Два!
Три ! Четири! А чик бројте сад! (Учитељ
пите : 0000 . · .000. . .00. . ЛА ца броје : Четири ! Три ! 1 ! ИЕ ! Како сте први пут бројалир Од куда знаш да, сте први пут бројали напредр Како ете бројали други шутр За што сето каже назад 2
Сад бројте напред 2 Још један пут! Лепо. Бројте назад! Још један пут! Још! Тако. Чик сад који ће сам да броји напред Број ти! Окрени се на десно па број напред! А је ли који јунак да сам броји назад Чик који ће још А који ће да броји гласније назад ша напред Број то исто ти! Та! -
Ту. Сабирање.
Пружи на десној руци један прет! На левој руди пружи три прста:! Колико је он Колико је он прста пружио на десној руциР А на левој Колико је то свега прстију 2 Кажите сви: Један прст и три прста чини четири прста ! (Овако исто радит) са камењем, капама, књигама дером и т.д.
На табли. Колико је овде тачака р Једна. А колико их видиш овдер — Три. Колико свега тачака стоји на табли Кажите сви: Једна тачка и три тачке чини четири тачке! Кажи ти! Ти!
То се враће каже овако: Један и три чине четири. (Овеко исто радити и са другим шарама н увек питати. Како се то може казати краће).
Кад би ти имао једну јабуку а отац ти да још три, колико би онда јабука имао 2
Кад је Милан имао један орах и ја љу
| дам још три ораха, колико би онда Милан
свега ораха имаорит,лд.
Колико дрваца стоји на столу 2 — Два А колико овдер — Опет два. Колико је то свега дрваца 2 Е, па кажите сви: Два дрвцета и два дрвцета чине четири дрвцета ! Кажи ти! Ти! (Овако изређатн сва, средства).
· На табли. Колико сам овде котурова написао 2 — Два. А овдер — Опет два. Колико је то свега котурар Кажите дакле сви: Два котура и још два котура чини четири котура! Кажи ти! Ти! (Изређати