Učitelj
502
ће их скорије и изнети на јавност. Да ово мислимо нагони нас -досадиња пажња г. Стев. Д. Поповића на, основну наставу. С тога и нисмо налазили за потребно да улазимо ошпирније у поједине од ових напомена. А можда ЈЕ овом било излишно. Г. министар је ч0век педагог; он је нарочито студирао уређење основ. школа по напреднијим земљама ; био је надзорник основ. шкдла, а и практиковао је и сам бар нека предавања у основ. школама као про-
“
Фесор методике. Њему је врло добро
познато у појединостима све ово, што.
је овде додирнуто. Ово знамо и отуда, што је он као професор педагогике у учитељ. школи претресао све ово са својим ученицима. Знамо врло добро његова мишљења о свима тачкама које означисмо у овоме чланчићу, и надамо се да ће г. Стев' Д. Попвић као министар просвете бити доследан своме раду и предавањима професорским. Знамо до душе и то, да је друкчије земљишта професорско а друкчије министарско, као и да је у практици тешко оства-
инв ши
рити све оно што се у теори ји проповеда. | Али нам је врло мило, што смо доживили ту ретку срећу, да професор педагогике прве учитељске школе у Србији буде и министар просвете, те да покаже и примером — који је много моћан — својим ђацима који су сад наставници осчов. школа (а некии пофесори), колико је доследан својим преда вањима. Лепо је проповедати доследност, али је још лепше бити доследан. (6 пуно наде на бољу просветну еру у Србији, ми исповедисмо своме проФесору педагогике г. От. Д. Поповићу као министру просвете, шта би понајпре требало реформисати у основној школи, држећи да ће ова наша исповест бити већине напреднијих учитеља. А како ће ове наше напомене примити г. Поповић као министар просвете, скоро ћемо видети. Но судећи по досадањем раду г. Ст. Д. Поповића односно бољитка основне наставе и поправке учетељског стања, можемо спокојније очекивати срећнију будућност.
-
ПРЕДАВАЊЕ ИЗ РАЧУНА ЗА 1. РАЗРЕД
Број четири.
УШ. Дељење
Ево ти, Нико, ова четири дрвца, држи их и издигни горе! Колико дрвца у рукама, има 2 Дођите амо вас четвортца из те клупе; Раздели им ти Нико, та дрвца! Колико је дрвца сваки добиог На колико је деце подељено четири дрвца 2 Дигните сваки своје дрвце, да видим колико сваки има! Колико је, дакле, сваки добиог Кад се, дакле, четири дрвца поделе на четири детета, ко-
лико ће свако дете добити — Свако ће добити по једно дрвце. Кажите то сви: Још! Кажи ти! Ти! (овако исто и са осталим спремљеним наставним срествима.)
На табли. Колико је овде котурова 2 Четири — Како стојег — Стоје заједно. Видите, ја могу ова четири котура распо- · редити на више места, па да опет остане четири котура.. (одвојити сваки котур за се.) Колико видиш котурова овде Колико је