Učitelj

шће отежава живот човечији и како се и на једној и на другој страни појављује потреба за удружење. Ово удружење развијало се постепено, па је са породице прешло на опшиттну, са општине на шлеме п народ.

У фази политеизма видимо како настаје борба народа с народом, и како се, из те борбе указује кастичка држава, У кастичкој држави на једној је страни световна кастичка власт, па другој дутовна политеистичка власт, а па. трећој — робови. Из међусобне борбе по-

менуте две власти поникла је сталешка држава.

У Ффави монотеизма видимо на једној страни владајући сталеж: аристокрапију ж демокрацију (код Грка и Римљана), а на другој: трост народ. Из борбе владајућег сталежа (аристокрације и демокрације) са потчињеним сталежом појавио се апсолутизам (неограничена монархија). У апсолутизму излазе на видик две јасно обележене власти: апсолутистичка световна власт и духовна монотенстичка власт. Из бор-

„бе ове две власти поникла је уставна

мо архија са грађанским сталежом.

(НАСТАВИЋЕ СЕ)

—<—=—__-_-_-----

ДОГАЂАЈИ У ШНОЛИ.

(НАСТАВАК)

На

Крађа. Једно вече дошао је Славко Мишић ђак, код школе да се са ђацима који ноћивају ту, игра. Са десетпарчетом Марка, Илијћа играли се сви по пећи. Јов. Рад. улари 10 пара и оно се откотрља негде. Потраже га сви. Тражили, тражили и нису могли да га нађу. Али после тражења, Славко оде од њих кући чикајући децу што нису могли да нађу 10 пара.

Поче у кухињи да плаче Јов. Рад. Ја га запитах шта му је и они (ђаци) ми кажу шта му је. Узмем свећу и потражим га сам по школи. Нема га нигде. Кажу ми да је ту био Славко и да сеон највише трудио да га нађе. Ја одмах закључим да га јеон нашао.

Данас (27 — ХГ — 80) дође славко у школу и ја га залитах :

— А је ли, Славко 2 Да ниси ти нашао десетпарче Марково, кад га Јован оборио с пећи 2

— Нисам господине — и зажари се по лицу.

— Џа веле ђаци да су видели кад си га ти нашао, па си после отишао кући.

— Нисам г. Бога ми.

У том ми се потужи Младен Јеремијћ да је Славку дао пре два дана мастило да испише пропис, а он кад исписао однео га, кући, држао један дан п просуо пола, па кад је дошао у школу а он просуо и оно пола на патос.

"Ва мене то добро дође, јер почех да расправљам друго питање док се за оно размисли. Истина, у оваким приликама, где се поред једне тужбе јави друга, ђак нема времена, као што ја рекох, да се размисли, јер обраћа пажњу на са свим другу ствар али опет поред ове тужбе он некако више мисли о „утајеном“ десетпарчету но о позајмљеном мастилу. Мастило се може дати, али ко ће да каже за утајено (украдено) 10 пара 2

— Што си Славко однео Младеново мастило, кад ти ђак и друг дао као другу да испишеш пропис па да му вратиш.

— Ја сам г. хтео да му вратим, но он беше отишао кући а ја одне дома.

4