Učitelj

229

што имаднете да приметите о методи |

предавања и о успеху Који је у ком предмету. постигнут.

4. Радња школских одбора, као и свију чињеница о којима је говор у ТХ одељку овога упуства, треба да нађе места као одвојена партија у овом посебном делу извештаја, јер ће подаци које будете прибавили дати повода даљем раду од стране министарства, па ће бити прегледније ако се еве што има да се каже о разним месним школским одборима изложи на једном месту у извештају. 5, Исто тако као засебну партију издвојићете све што бисте имали да кажете о поправци сваке зграде школске по набавци школског намештаја и учила, како би се и с те стране имало лакшег прегледа за све што би требало даље предузимати по том делу послова.

6. У посебни део извештаја има да дође и све друго што се тиче локалних прилика школских, па било да буде о томе помена код сваке школе за, се, било да се за све оне прилике које долазе колико толико редовно код сваке школе удесе осебити одељци, па у њима, под једним општим називом, да се каже за сваку школу еве што има да се изложи. Које су то прилике, види се јасно на толико места у овом упутству, а и сами ћете лако изнаћи све што треба да дође у овај део извештаја.

Како цео овај део извештаја, због разновренот рада који се по њему отвара, треба да је што пре у рукама министарства, то вам се овде напомиње да с овим делом извештаја имате бити тотови најдаље до 15. Јула ове године и поднети га до тог рока министарству у оном облику какав се овде излаже.

' наставни предмег у

У општем делу извештаја треба да, ивложите :

1. Све што имате да приметите уопште о методама предавања за сваки свима које сте ове године прегледали. Оно што се тражи под тачком 83. у посебном делу извештаја није једно исто с овим што се овде на првом месту истиче, јер оно прво тиче се само ове и оне школе или овог и оног наставника, а ано што на овом месту треба да се каже тиче се читавог броја школа и наставника, у погледу методе по којој се предаје овај или онај од прописаних наставних предмета. Ако сте још који пут до сада употребљавани на овај посао школског надзорника, ви ћете имати прилике да, сем онога што бисте имали

школама

да приметите уопште о мепредавања појединих наставних предмета и о' успеху који се где достиже, иставите разлике које ћете, нема сумње, опазити кад будете повлачили паралеле између оног стања у коме сте наставу затекли у оним школама које сте прошлих година походили и овога стања у коме се налазе дапас школе које будете прегледали. Том приликом треба да изложите све што смета, настави те не напредује у духу педагогије и сувремене дотичне науке и предложићете све што налазите да је потребно завести или реформисати, те да се настава сваког

тоди

наставног предмета упути рационалним путем, како ће одговорити захтевима науке који за њу вреде. Имајте на уму да ће се о свакој вашој мисли, исказаној у тој цељи, водити озбиљан рачун и да ће се све што будете разлагали уопште о

данашњем стању наставе у прегледаним