Učitelj

моћи да видите оно што би видели они који би ишли на страну. А ако ви хоћете _ да се ова петорица увере како се то примењује што је законима прописано, онда за 2—8 месеца не може да буде ништа. Како треба ту закон да се примењује, то треба да се штудира много времена, за то не моме да иде учитељ већ нарочити питомац. Срећко Ђурић. Свима је познато да су шиљани најбољи учитељи, ни кад су се вратили опи нису хтели да раде на послу за који су били послати, већ су отишли у другу службу. Кад се такви људи врале, ови неће да раде с нама заједничви, већ вам само приповедају како треба ово како ли оно. Ми имамо три питомца који штудирају за глуво-неме, па би ја био за то, да се њима стави у дужност, да обрате нарочиту пажњу на ово питање. (Чује се: врло добро).

Цвета Павловићка. Ја сам противна предлогу г. Путниковића. Гу скоро читала, сам једну књигу „Педагошке слике“, латиницом написану, и ту сам нашла једно писмо од Дитеса из кога сам увидела да, су школе у Хрватској много величанственије. Па сам уцоредила нашу школу са њиховом и увидела да никако није могуће да се тако што прими код нас. То што сам ја читала то је још од 70-те године. Бадава је, то се код нас не може да примени, јер су код нас хрђаве материјалне прилике. (Чује се: да се реши).

Председник. Да ставим на гласање. Ко је за одборско мишљење тај нека седи, а ко је против тај нека устане. (Жагор). Молим вас, господо, пре свега нужно је да ово питање поделимо на двоје: прво о шиљању учитеља на страну, (жагор). Молим вас, господо, ко је за то да се учи-

тељи шаљу на страну, тај нека седи, %

ко је против тај нека устане. Већина је устала, дакле је предлог одбачен.

Коста Андријашевић. У томе питању има две тачке прво је о шиљању питомада, а друга је о бирању одбора. Ја сам мишљења да не треба бирати тај одбор, но да то поједини пододбори изврши.

425

Мил. Џротић. У извештају је речено да се избере одбор од 15 чланова, који ће прикупити материјал, ти чланови не мо-. рају бити из једног места, пошто прикупе материјал, написаће за време распуста пројекат и донеће директно скупштини а не Главном Одбору.

Никола Отојановић. Пошто видим ла је одбачепа прва тачка, то треба да се одбаци и друга и ја држим да ће ту ствар много боље израдити поједини месни 360рови, пошто ће у њима имати скоро онолико људи колико се предлаже. Месни зборови да пошљу та своја мишљења Гл. Одбору и овај да спреми скупштини извештај, који нас неће коштати ни паре.

Мигтатло «овић. Ја мислим да је погрешно мишљење г. Николе. Друго је кад ми ангажујемо 15 људи и кажемо им: на вама је да ову ствар проучате, а друго је то кад ми оставимо на нама свима, и ја мислим да ће ови људи спремити бар ~, ствари, а ако оставимо на нама, неће бити ништа свршено. (Чује се: врло добро). Ако је тешко да се плаћа тим људима, онда мислим да треба тај одбор да ради бесплатно, као и остали чланови.

А. Стаматовић. Ја, се сећам да је посланике у разне крајеве, који су се договаралн са појединима како да се привреда унапреди. Ја мислим да би могли и ми тако да радимо. Мислим да би требало да ставимо појединим пододборима у задатак да то врше ида се на основу тих договора спреми пројекат. Тако би се најбоље могла та ствар уредити, иначе кад се њима остави, биће као и са осталим стварима.

Миленко Чабрић. Треба да се избере тај одбор; чланови тога одбора да буду из разних крајева. У исто време самим правилима стављено је у задатак свакоме да како на овоме питању ради тако и потстиче оне учитеље који нису на скупдошли, а има их врло добрих, који због освудице у новцу то нису могли до учине. (Чује се: да се реши).

Јова ованмовић. Мени се чини да се удалио од ствари. Предлог је да се избере