Učitelj

сати прво спољашње уређење школе, па после према њему унутрашње уређење. И

3. За то, што ћемо се забавити претресом овог спољњег уређења, па нећемо ни времена имати за њин претрес.

За доказ, да ћемо се доиста много забавити приликом претреса, спољашњег уређења. школе, и да га чини ми се не можемо ни свршити, наводим за доказ само ове главне чињенице које се имају тада претресати: цељ осн. школа, наставни предмети, подела разреда на наставнике, школски одбори, издржавање ученика, ко може бити учитељ, кривице и казне учитбља, школски надзор, подизање школа, шкод. администрација итд. Сад нека сваки само помисли шта ће се о свакој од ових чињеница имати, и морати, казати, па ће видети колико ће приближно требати времена па да се само оне расправе, и да оставимо на страну што се сваки члан овога пројекта мора прецизно дефинисати, ако хоћемо да нам нова организација као наш рукотвор — буде што савршенија. Све ово мора се пре уредити, па тек онда наставни план, програм и Распоред.

На послетку да кажем још и то, да се ја слажем с мишљењем Јове Д. Јовановића,

учит. односно израде овог пројекта; а то је, да сваки члан одбора мора написати цео пројекат, а не може се делити на пар тије као што сте ви предложили. Тако мора бити с тога, што је уређење школа једна целина, чије поједине партије стоје

· у свези, па с тога радећи једне морају се

знати и остале. Наводити примере за доказ овога, мислим да је излишно, пошто је то и без њих појмљиво.

Молим вас штампајте ово моје писмо у нашем органу „Учитељу“, те да тим нпачином чују ово моје мишљење и остали чланови изабратог одбора за израду пројекта за реорганизацију осн. школа. Њих пак молим, ако мисле да је ово моје мишљење погрешно, да ми то објасне и докажу, џа да и ја пишем наставни план, програм и распоред, јер га ја према овоме, нећу радити пре састанка идуће скупштине. 12. Апрала 1887. год.

У Наталинцима, Члан одбора за израду пројекта реорганизаје осн. школа,

Ђ. С. Којић, учитељ.

МЕ А АНИ ИВ 261

РАД

КЕ ЈЕО КО ЕУ ОЗ 3 А

ИИИА

Пододбор „Учитељског удружења“ за, варош Алексинац и околину.

да предходни састанак јављено је раније. На овом је састанку прикупљено улога 14 и по динара.

Т САСТАНАЋ

ДРЖАН 19. ОКТОБРА 1886. год. у АЛЕКСИНЦУ,

_ На овом састанку критиковано је предавање о гласу и писмену, после критике примљено као добро. У исто време решено је: да г-ђа Милка Дамњановићка држи предавање 2-ог Новембра 1886 год. у П. раз. П. одељ. овд. муш. школе из рачуна,

комбиновано од 10—20. Даље, решено је да се пишу предавања.

П САСТАНАЋ ДРЖАН 2. НОВЕМБРА 1886. год. У АЛЕБСИНЦУ.

На овом састанку еритиковано је предавање из рануна у П. разреду, које је држала г-ђа Милка Дамњановићка, и после критике оглашено је исто као добро.

На овом састанку, по предлогу г. Михаиле Протића, решено је да и овд. пододбор ради на реорганизацији осн. школа, и одређен је, на основу тога, Аранђео Дмитровић да напише распраау: о историји