Učitelj

за београдску учитељ. школу топчидер сво имање уредити као инструктивно ; или још боље воља школама дати школ · ске баште, које би уједно биле и као угледне за баште основних школа. За садашње пак учитеље, који би се имали поставити за наставнике виших основ. школа, за време школских одмора приређивати пољошривредне течаје, на. којима би се дакле највећа пажња обратила на практичне радове. Последњи начин је у употреби у многим земљама, па и тамо већ, где је предавање пољопривреде у основној школи још необавезан предмет, или је у много. мање часова него што је одређено за нашу вишу основну школу. И наш зако: о основним школама прописује у чл. 950: „За научно и практично усавршење учитеља одређују се о државном трошку „особити течаји.“ На основу ове одредбе треба одређивати и пољопривредне течаје, којима је смер такођер —

—р ево

217

усавршење учитеља, и ми се уздамо, да ће предлог овај, који тако јако има утицаја на практичне последице наставе у вишој освов школи, наћи довољно уважења на меродавном месту.

Законом о основним школама (тачка 2. чл. 49.) наређује се, да ће се: „у виле основне школе моћи постављати само учитељи са редовном учитељском спремом.“ То значи: за наставнике виших основних школа нису ђаци бив. „земљоделско-шумарске“ школе, нити други, осим учитеља са спремом, која се добија у учитељским школама. А да та спрема буде потџунија, да она одговара што боље задатку вике основ. школе, пеодољиво је потребно да се у досадашњем начину спремања, изврше измене, које смо напред изложити.

Ми прелазимо сад на предмет — шта ваља још учинити за пољску привреду у осн. школи. То остављамо за други члана.

===>.

а

=

ЗАПИСНИК УЧИТЕЉСКОГ ВЕЋА

СВИЈУ УЧИТЕЉА И УЧИТЕЉИЦА БЕОГРАДСКИХ ОСМ ШКОЛА

САСТАНАК 1. 31. ЈАНУАРА 1886. ГОД. У ТЕРАЗИЈСКОЈ ОСН. ШКОЛИ Председавао

Д-р Никола Ј. Петровић, РЕФЕРЕНТ ЗА ОСН, НАСТАВУ

Бележили :

Коста Петровић, Никола Стојановић, Сава Шаргић.

ПОЧЕТАК У и ЧАСА ПО ПО ДНЕ. (НАСТАВАК).

Миташло Николић. Доказује да су деца, пређе била боље васпитана. Находи узрок у садањем лошијем васпитању у недовољ-

А

ним дисциплинарним мерама и у рђавом домаћем васпитању. Тражи да домаће васпитање буде боље, а учитељ тек тада да руководи и потпомаже то васпитање.

Н. Мусулин. Говорећи о чистоћи напомиње како увек на то обраћа пажњу и препоручује и деци и родитељима чистоту и уредност. Враћа неуредну и нечисту децу да се очисте и умију. Завео је, као у кући, редаре, који на то мотре и нечисту и неуредну децу њему достављају. Онје осетио

"у овоме успех и вели, да је то доста јако

срество да се чистоћа у ђака постигне. Катарина Петровићка. Не слаже се са предговорником односно редара за чисто-