Učitelj
ЗАПИСНИК УЧИТЕЉСКОГ ВЕЋА
СВИЈУ УЧИТЕЉА И УЧИТЕЉИЦА БЕОГРАДСКИХ ОСМ, ШКОЛА
__САСТАНАК 1. 20. ФЕБРУАРА 1886. Г. у ТЕРАЗИЈСКОЈ ОСН. школи.
Председавао ; Д-р Никола Ј. Петровић, "РЕФЕРЕНТ ЗА ОСН, НАСТАВУ
Бележили ;
" Коста Петровић, - Никола Стојановић, Сава Шаргић.
ПОЧЕТАК у 21/, ЧАСА по по дне.
__Били су, учитељи: Лаза Обрадовић, Никола Стојановић, Стеван Зарић, Драгутин Топлица, Петар Димић, Милош Војковић, Димитрије Дукић, Атанасије Урошевић, Сава Шаргић, Стојан Ђурђевић, Џетар Накетић Михаило Јосић, Сава Танасковић, Марко Антоновић, Мијаило Николић, Никола Мусудин, Благоје Недић, Коста Петровић, Никола Р. Поповић; учитељице: Милева Михапловићева, Милица Трпковићка, Милева Никетићка, Марија Радовановићева, Јелена Тривуновићева, Мплева Николићка , Марија Богојевићка, Станка Глишићева, Софија Аранђеловићка, Милева Јовановићева, Софија Кондићева, Марија Стојковићка, Милица Николићка, Даринка Омиљанићева, Савка Радовановићка, Лепосава Николићева, Савка Радићевићева, Савка Њељезовска и Драта Николићева ; заступнице: Даница Џрендићева, Ангелина, Адамовићева.
Прочитан је записник прошлога састанка. и усвојен је. Решено је, да записник потписују председник и пословође.
Председник. Стави питање, шта треба радити са овим записником, да ли да се сад одмах штампа и где По овом питању. било је разних мњења односно записника, али је на послетку усвојено ово» да овај записник оставе у архиви основе мушке теразијске школе на чувању.
да тим се пређе ва дневни ред:
Шта да се ради са оном децом, која се у школи сматрају као покварена 2
Милош Војковић. Мило му је што је ово питање покренуто, које је врло замашно и од кога ће зависити бољитак школе, ако се овде на овом месту прави узроци“ нашли буду који школи и њеном правилном напредовању сметају, и ако се у исто доба отклонили буду. По његовом мишљењу, узроци према постављеном питању налазе се у томе: што је учитељ приморан више пута, да прима у школу и ону децу, која су према закону о основним школама, број година примања у школу прешла. Наводи специјалан случај, како је он сам овде пре неколико година добијао из министарства цедуље, да тога и тога прими у тај и тај разред. Закон о основним школама одредио је од колико се година деца, примају у [. разред основне школе; но он вели, да су тавва деца, за коју је он добијао цедуље из министарства већном са стране била, из Босне или Старе Орбије. Таква су деца била већ одрасла и законих услова за примање у пколу нису имала. Но та деца или њихови сродници умели су се наћи код више просветне власти, и молити да се у школу приме. Таква деца, била су већином сиротног стања, морала су послуживати. У школу као ученици долазили су боси, исцепани, гладни, неумивени и неочешљани. Ти, такви ученици, принуђени су били и да краду и да лажу и друге иступе праве. Дружећи се с децом која су по годчне од њих млађа, ови су дошљаци рђаво утицали с васпитне стране на овдашњу децу. Вели да и сад има ученике у његовом разреду воји су фФизично јачи од њега, и који му доста напора и незгоде у погледу васпитном задају. На послетку своди свој говор на
то: да се за такву децу особита школа, оснује.