Učitelj

0 ДИоЦиИВЛИцЦИ

ликолскА дисциплимА и ЊЕМ МОРА ЛМИ И ИМТЕЛЕКТУА ЛМИ УТИЦАЈ МА УЧЕМИЊЕ

Пета Учитељска Скупштина на предлог Главног Одбора решила је, да се распише стечај на тему: Школска дисциплина и њен морални и интелектуални утицај на ученике.

Ово је питање у васпитању врло важноси треба га проучити са свом збиљом. По самом овом питању, по његовом склопу, види се, даје са њиме у неколико скопчан и сам одговор. Тај одговор могао би се од прилике Формулисати овако: Школска дисциплина има моралног и интелектуалног утицаја на ученике. Али, како није увек згодно узимати питање за одговор, будући се тада може

врло често пасти у обману, то ћемо се ми у расматрању

придржавати само факата. на која будемо наилазили. Др"жимо, да би погрешно било у напред поставити овакав или онакав закључак, па онда тражити факта и повољан метод, који би нас довео до тога закључка. У таквом случају нема научног испитивања, јер нас нису Факта доводила до нама непознатог закључка, већ нас је у напред познати закључак гонио да пробирамо ова или она ' Факта, која може бити немају никакве везе са познатим "закључком, али су врло повољна да нас обману. Факта, морају бити пре. закључка. Ако је закључак већ готов, онда на што су нова Факта, на што је свеколико даље испитивање 2 у Подухватајући се да расправљамо ово питање, ми ћемо стати на сасвим неутрално земљиште, т. ], нити